Ook nieuw hier! ;-) HPI RS4 Evo +

Hoi allemaal,

Mijn naam is Roy, ik ben 24 jaar en ik kom uit Lelystad. Sinds kort heb ik een Nitro auto na eigenlijk 10 jaar kwijlen bij de modelauto winkel.

Lang gezocht naar iets passends voor mij. Word het een Nitro of electro, en wat voor een merk en blablabla.

Ik ben dus uiteindelijk gegaan voor een consumenten/fun auto om mee te beginnen. De HPI Nitro RS4 Evo+ in de vorm van een BMW M3 GT2.

Wat heb ik nu:

- Natuurlijk, de auto zelf.
- 2.4 Ghz zender en ontvanger
- Failsafe
- 2,5 liter 25 % HPI Racing Fuel
- Starterset met:
* Gloeistekker
* lader voor gloeistekker
* Sleutel voor gloeiplug
* Sleutel voor banden
* std. schroevendraaiers (pruts kwaliteit, al vervangen)
- 1x 4 Foam banden van HPI
- Luchtfilter vloeistof

Dit weekend voor het eerst op het circuit geweest, en wat gaan die gasten hard met de electro wagens. Op den duur kreeg ik het baantje een beetje door en kon ik ook wat gas gaan geven. Deze auto gaat wel erg hard op het rechte stuk, maar helt heel erg met de standaard ophanging/vering.

Ik moet dus goed gaan kijken wat ik nu allemaal ga doen. Ga ik met deze auto blijven rijden en deze upgraden tot hij echt goed is, of ga ik ook een auto er bij nemen voor competities ;-)

De auto heb ik zelf ingereden. Eerst 3 tankjes stationair laten lopen, daarna rustig 8tjes gereden op half gas met soms een klein beetje gas er bij maar daarna weer half gas. En volgens mij gaat het super.

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn setupje vinden.

Inmiddels heb ik al veel stickie posts gelezen ;) Dus ik doe mijn best om deze ook zoveel mogelijk te gebruiken. Ik moet alleen eerlijk bekennen dat ik nog geen afterrun gebruik......

Ik hoor het wel wat jullie vinden....

En dan horen er natuurlijk ook plaatjes bij ;-)

Fototjes zijn gemaakt met het mobieltje, dus niet heel denderend ;-)

het autotje (net nieuw)

AFbAVud.jpg

Het kamertje waar alles gebeurd. Ruimte vrij gemaakt om te knutselen enzo. Basic, maar het werkt..

zxKajpW.jpg

En de foam racebandjes.. staan ook nog best stoer ;)

ZZjaqrK.jpg

After run is wel een aanrader, de levensduur van je motor blijft groter door een paar druppels na iedere x rijden.

Het is bij de kleinere motoren wel gebruikelijk om op 16% te rijden ipv 25%. Overigens niks aan de hand als hij goed rijdt op 25%, maar voor je volgende can brandstof kun je 16% overwegen.

Hi QuiXoTic,

Dat is op zich grappig om te horen. Ik las het ook al in andere topics. Alleen de gene waar ik de wagen van kocht, die adviseerde echt met klem om 25% te gebruiken. En dat staat ook in de handleiding.

Puur voor mijn beeldvorming, is 16% sneller of zuiniger? Loopt de auto daar anders op?

Daar heb je een heel leuke auto aan, waar je veel plezier mee kan beleven!
De motor loopt net zo goed op 16% als op 25%, je zal maar heel weinig verschil merken, alleen zal de motor iets makkelijker stationair lopen.
16% brandstof is een stuk goedkoper dan 25%, daarin zit het voornaamste verschil en dat is dan ook de reden dat we het aanraden.

Daar heb je een heel leuke auto aan, waar je veel plezier mee kan beleven!
De motor loopt net zo goed op 16% als op 25%, je zal maar heel weinig verschil merken, alleen zal de motor iets makkelijker stationair lopen.
16% brandstof is een stuk goedkoper dan 25%, daarin zit het voornaamste verschil en dat is dan ook de reden dat we het aanraden.

Het gaat inderdaad als de brandweer.. en op het rechte stuk op circuit MRM te Lelystad was het echt een beest ;-)

In een gladde parkeergarage is deze auto niet aan te racen, dan is het een beetje te glad.. ;)

Maar dan zal ik gaan kijken naar 16 % brandstof. Als dat inderdaad net zo goed is, dan kan ik ook dat gaan gebruiken! Leuk.

Ook wil ik binnenkort kijken naar een leuk setje electro. Wellicht van Tamiya want dat rijd de vereniging in Lelystad vooral. Ik zou dan zo een Formule 1 wel erg leuk vinden. Weten jullie waar je zo iets kan krijgen? Ik zie ze namelijk niet zo 1 2 3 in modelbouw winkels staan... (heb er al op meerdere gekeken)

Alvast bedankt.

MRM is een leuk baantje, beetje stoffig en krap maar er is prima te rijden ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo hard ga ik helaas nog niet ;) Nog te voorzichtig denk ik, daarnaast is de afstelling van mijn auto kwa vering en ophanging nog niet zo goed, hij helt nogal veel over enzo :)

Dat valt inderdaad mee. Zolang je nog geen wedstrijden rijdt en hij er goed op loopt is het prima. Bij wedstrijden zal je met 16% moeten rijden. Maar dat is voor later zorg.

Zijn er misschien mensen in de buurt van Lelystad/Flevoland met een nitro auto die een keertje willen rijden?

Lijkt me gezellig, misschien kan ik dan ook een beetje op weg geholpen worden met de afstelling. Hij draait nog nog vrij rijk (beter dan arm denk ik dan maar).. Maar het kan beter...

He verdorie,

Vandaag even de auto geshowt bij familie leden en door een steentje op het asfalt tegen de stoep aangegleden. Uitlaat poortje geschaaft, en heb het gevoel dat de auto een beetje afwijkt naar 1 kant toe..

Daarnaast kwam ik er achter dat de uitlaat tegen de tank aan is gekomen en daarmee is het tankje bij de schroef een beetje gebarsten :(

Morgen maar een nieuwe bestellen, evenals nieuwe brandstof, banden en een reserve uitlaat...

Iemand ideeën over het gevoel hebben dat de auto iets naar een bepaalde kant op loopt?

Ik heb de auto op laminaat gezet, en langs de lijn rechtuit geduwt (dus een zetje gegeven) en daar loopt die perfect recht voor mijn gevoel... Iemand?

Ook trouwens 2 nieuwe kappen gekocht.

Een Lamborghini Murcielago en een Chevrolet Cruze.. dus die moeten gespoten worden enzo.

Ben benieuwd naar jullie antwoorden op de eerdere vraag..

Het kan aan veel dingen liggen, maar wat voor banden zitten er onder? Probeer anders eens foam banden. Die geven veel meer grip.

M.v.g. Mark

Op je zender zit een draaiknopje steering trim. Auto van je vandaan laten rijden en met deze knop kan je hem uitlijnen. Staat ook in je boekje wat bij de auto hoort.
Als dit niet lukt de besturing en ophanging nalopen. Kan ergens een tik hebben gehad door je stoeprandje
succes

Hi Marco,

Dat lijkt allemaal in orde te zijn.. tenminste.. op het oog. Als ik er goed naar kijk zie ik geen directe afwijkingen..

En als ik hem op het laminaat zet, en ik geef hem een zet vooruit rijd die netjes langs de lijn van het laminaat...

Back