Ook nieuw hier! ;-) HPI RS4 Evo +

Dat is wat minder ja...

Maar als je zelf zegt dat hij gewoon netjes recht op de lijn rijdt, is het toch goed?? En dan gewoon de St. Trim afstellen
 
Hmm ja,

Het is een beetje zo'n gevoel. Als ik op normaal (straat) asfalt rijd dan heb ik het gevoel dat die afwijkt.. Ik moest maar weer eens naar het circuit gaan om daar echt een oordeel over te vellen... :)
 
Volgens mij is het redelijk normaal bij een RS4 evo dat die niet 100% rechtuit gaat. Ze hebben beetje zwabberende eigenschap zeg maar. Ik heb meerdere gehad (nog steeds in bezit trouwens) en allemaal hezelfde.

Normaal hoort er wel een beetje speling op de stuurinrichting te zitten zodat de auto zelf zijn spoor kan zoeken maar bij de RS4 Evo is de speling wel extreem. Je kan het er wel voor een heel groot gedeelte eruit krijgen door de standaard turnbuckles te vervangen door kwalitatief betere.
 
Dat komt door de motor, een beetje gas doet veel momentkrachten geven waardoor het chassis kantelt.

Maar controleer of de banden goed geplakt zitten, een losse band zal opzwellen en een onbalans in aandrijving geven
 
Beiden valt wat voor te zeggen,

Ik moet dan ook eerlijk bekennen dat ik het niet gemerkt heb toen ik op het circuit reed met de foam banden...

Maar het streven is wel om binnenkort eens wat delen te gaan vervangen voor Aluminium delen.

Eerst project nieuwe kap maar eens starten ;-) Ik heb een gave Chevrolet Cruze kap gekocht :)
 
Hoi Allemaal!,

Wie heeft er ervaring met het upgraden van de auto? Dan heb ik het in de basis allereerst over de vervanging van de plastic onderdelen voor aluminium onderdelen, zoals ophanging en dergelijke..

ook ben ik op zoek naar een steverigere vering want ik merk wel dat wanneer ik op het circuit rijd, de auto toch wel duidelijk over helt..

Ik hoor het graag :)
 
Upgraden naar aluminium heeft 2 kanten. 1 onderdelen gaan niet zo snel stuk bij een tik.
2 je verplaatst het breekpunt vaak.

En over het algemeen is een diffhuis duurder dan een draagarm. Ik zie er de meerwaarde niet in. Een auto full alu is veel zwaarder dat moet de motor ook trekken en de remmen ook.
 
Hi Schots en Scheef ;) (leuk)

Ik wil ook niet alle onderdelen vervangen, maar ik zie het nu al vaak gebeuren dat men bijvoorbeeld een draagarm kapot rijd die van plasic is. En dat het schroefje van een ophanging doldraait.

Ik wil het gewoon goed voor elkaar hebben, maar ik snap inderdaad dat als je alles vervangt de auto ook zwaarder word.

Wat zou je in deze dan adviseren? Het lijkt mij dat het diff al non-plastic is toch?

En wat ik in deze interessant zou vinden is het hellen tegen te gaan.. dus bijvoorbeeld andere vering.
 
De ervaring leert dat aluminium het niet beter maakt. Hoewel je het breekpunt verlegd naar de plastick delen is de kans groot dat een alu deel toch (onzichtbaar) krom slaat. Plastic breekt of veert mee en komt weer terug in positie. en voor de wegligging hoef je het niet te doen, doe wordt echt niet beter.
 
Goed om te weten waarvoor mijn dank.

Is het mogelijk om het hellen te voorkomen in de bochten? Ik weet dat in de autowereld er een stabilisatiestang word geplaatst. Bestaat dat ook in de RC wereld en zo ja, ook voor mijn auto?
 
Zijn er misschien mensen in de buurt van Lelystad/Flevoland met een nitro auto die een keertje willen rijden?

Lijkt me gezellig, misschien kan ik dan ook een beetje op weg geholpen worden met de afstelling. Hij draait nog nog vrij rijk (beter dan arm denk ik dan maar).. Maar het kan beter...

Ben dit seizoen geen lid meer bij MRM, maar wil best nog wel een dagje komen rijden.
Kom zelf ook uit Lelystad, het is zo aangereden.
Ik weet niet alles, maar kan je best wel een eindje op weg helpen.
 
Back
Top