Op stoom?

hallo


de condenser techniek werd in duitsland onder de oorlog ook toegepast op stoom locomotieven
zo konden de loco's langer rijden zonder terug water te moeten in doen
de ketel werd toen met olie getookt inplaats van kolen of briketten
wat het water betrefd inderdaad bij ons gebruikt andré ook altijd gedistilleerd water om kalk afzetting zoveel mogelijk te vermeiden.
maar hij heeft een stuart turner 4 cylinder in zijn sloep zitten en daar heeft hij een pompje opgemaakt wat water uit twee reserve tanks IN de ketel pomp via de schoorsteen om het water voor te verwarmen
dit pompje is zo afgestelt dat het nooit teveel aan water in de ketel kan pompen

groeten raf
 
Zoef de Haas. zei:
Omdat er dan ook niet steeds weer water in de ketel behoeft te worden bijgevuld, gebruikt men hiervoor gedistilleerd water zodat er ook geen ketelsteen meer wordt gevormd.

We gebruiken gedeminiraliseerd water in de centrale, geen gedistelleerd water.
 
Ook hiervan heb ik weer wat bijgeleerd... Bedankt mannen!
Fijn dat de verwarming van je gastankje werkt.

Enne... goed blijven lezen, mannen :lol: zodat we elkaar blijven begrijpen.
(We zitten hier tenslotte niet op het autoforum... :wink:
 
Hallo Henk Bunte ;heeft mij .afgerade .Gedeminiraliseerd water te gebruiken in verband met het materiaal ketel
"Roodkoper" dus :dus haal ik bij de benzine pomp water voor de Accu Gedistileerd
 
Back
Top