Op z'n kop met een BMI Bell 47G

• Topicstarter Topicstarter Mantra
  • Startdatum Startdatum
M

Mantra

Guest
Ik had ff niks te doen dus ben gaan klieren bij de plaatselijke heliwinkel
Het koste ff ombouwen van het ding maar het lukt om op z'n kop te hangen en een landing op het plafond te maken.

normal_DSC00465.JPG

Normaal landen is er dus niet meer bij! Echt stabiel is hij ook niet meer.

Grt,
Ben

A en B bladjes omgewisseld denk ik. :P Of simpelweg de motor stekkers omgedraaid.

Wel bijzonder geinig. Kun je dr dan nog mee vliegen, of is et bezemsteel balanceren op een vinger?

En de bladen ondersteboven monteren..
En op zijn kop loslaten (denk om je vingers!)

Sander_32 zei:
hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :D

Recept:
Bladen op z’n kop monteren,
Motoren omsolderen.
Tailrotor en pitch ompolen op de zender anders voelt het heel stom (heli op z’n dak maar toch gewoon pitch geven wil in de bovenkamer niet zo :? )

En eigenlijk zou je de padelstang 90° moeten verdraaien.
Dat ging bij deze 47G niet meer omdat hij met lijm gerepareerd was.

Starten doe je inderdaad uit de hand, landen op het plafond en iemand anders moet hem er dan weer afpakken (heel voorzichtig) Hem weer uit de lucht te pakken lukt niet.

Het vliegt maar is eigenlijk niet te doen. Als je over een bepaald punt heen komt kan je niet meer terug in de hover komen en knal je tegen de grond. Waarschijnlijk doet hij het beter als je de padelstang ook vedraaid hebt.

Maar het was een spannend experiment. 8)

Grt,
Ben

Ben,geef maar toe,jullie hebben gewoon jullie schoenen aan het plafond geplakt(en die dozen tegen de muur geplakt)en hangen zelf op z'n kop terwijl de heli gewoon op de grond staat :wink: :D

Marcel zei:
Ben,geef maar toe,jullie hebben gewoon jullie schoenen aan het plafond geplakt(en die dozen tegen de muur geplakt)en hangen zelf op z'n kop terwijl de heli gewoon op de grond staat :wink: :D

Goed idee :idea:
Dat probeer ik de volgende keer als nieuwe uitdaging 8)

Grt,
Ben

Back