Op zoek naar bouwtekening supplier

Ik ben op zoek naar bouwtekeningen van een supplier.

-heeft iemand deze in zijn bezit, al dan niet zelf getekend?
-zijn deze specifieke tekeningen ergens te koop?

(PS: ik heb de zoekfuntie al gebruikt :wink:)

aziz19.jpg

Dit is ongeveer het idee maar dit is een kant-en-klare romp en ik wil de romp graag zelf bouwen...

Wie helpt?

Als je tekeningen wilt, kun je eens kijken bij de NVM (www.modelbouwers.nl klik dan door naar het tekeningen archief) of bij SMB rompen (ik denk dat de link wel te vinden is op de "wereldberoemde" :wink: HMBC site, anders misschien hier bij de links.

Wim

Bij Quartel kun je losse tekeningen kopen die hebben er ook een catalogus van maar die is volgens mij vrij prijzig dacht een eurotje of 8

dirk646 zei:
Ik ben op zoek naar bouwtekeningen van een supplier.

Ik loop eigenlijk met hetzelfde idee rond :wink: om een supplier of liever nog een AHTS (Anchor Handling Tug Supply vessel) zelf te bouwen (óf iemand moet nog een Rembertiturm of Aziz voor een zacht prijsje hebben liggen :wink: stuur me dan maar even een PB-tje)

Dus Dirk646 houd me op de hoogte als je een mooie set tekeningen tegenkomt :thumbsup:

Ik heb inmiddels het een en ander kunnen vinden (o.a. op de Duitse site van Harhaus)

Heeft iemand ervaringen met het kopen van/bouwen vanaf zo'n tekening?

Kost namelijk wel 25-50 Euro voor 'twee velletjes papier'.

Ik houd me nog steeds aanbevolen voor tekeningen! Iemand ooit zelf zoiets getekend/gebouwd?

Informeer eens bij het sleepvaartmuseum in Maassluis.
Die hebben ook een hele collectie tekeningen.

ciao
Ronald

dirk646 zei:
@Dr.Evil:

Probeer es 't knopje [font=Courier, monospace]online-shop[/font]...

Enneh... lang heb je er dan niet gekeken... :wink:

Duhhhh, dat begrijp ik, maar ik kan alleen de SCHNOORTURM vinden en niet de Tor Viking of andere suppliers (tevens wordt er gesproken over een leverbaar zijnde kunststof romp en dek, alleen houden ze even geheim waar :? )

Het gaat me trouwens voornamelijk om de vorm/tekening van de romp van een PSV of AHTS. Opbouw en dek-layout wil ik zelf bedenken... 8)

@Dickie, F. van Gent & Dr.Evil: Bedankt! :D

SMB kende ik al, Schmidt nog niet (indrukwekkende werkplaats zeg!)

Beide verkopen echter geen losse tekeningen maar ik struin gewoon verder...

Misschien vind ik nog wel een tekening van een 'gewone' grote zeesleper die ik kan gebruiken. :pc:

Back