op zoek naar een goede lader en toch betaalbaar blijven

Cheeta

Forum veteraan
wat is nou een goede lader voor nimh 3300 cellen van gp,, met ontlaad en oplaad functie mag maximaal zo;n €60 euro koste en 12V is tog eigenlijk wel een must

ik heb deze gevonden iemand ervaringen mee???

stekkers worden wel vervangen van tamiya naar gold connectors..

LADER 3 PLUS
Robbe, Delta Peak automatische snellader
4-7 cellen (NC en N-M-H), Laadstroom instelbaar
0,5-3,5 Ampere, Voeding 230 Volt of 12 Volt.
Kun je ook mee ontladen, Gelijktijdig je zender en
ontvanger akku's Laden.
936_ROBBE%20LADER%203%20PLUS.jpg

Ik was op zoek naar een goede Lipo lader en niet te duur. Ik vlieg vrijwel alleen met lipos, en ik laad met een Schulze maar de ellende met een lipo is dat je maar met één C mag laden. Het laden duurt dus ongeveer een uur. Zelfs met twee pakketen kwam ik dus een lader te kort, en die heb ik gevonden. Mijn pakketjes zijn tot nu toe maximaal 4 in serie dus ik kwam op de Ultramat 12 van Graupner uit. Als ik thuis kom dan is mijn 12 Volt loodaccu leeg en ik kom ook met 1 of meerdere lege lipos thuis aan, die kan ik nu in een keer samen laden en het spul ligt weer klaar voor de volgende dag. De specificaties van de Ultramat 12 zijn:
Technische Daten
Betriebsspannung 12 V Autobatterie
Autobatteriegröße mind. 30 Ah
Lademöglichkeit 1 ... 12 NiCd-/NiMH-Zellen
1 ... 5 LiPo-Zellen
2 ... 12 V Bleibatterie
Ladestrom 100 mA ... 5 A
Entladestrom 10 mA ... 1 A
Abmessungen ca. 130 x 113 x 40 mm
Gewicht ca. 520 g
En ik was € 72,- kwijt.
http://www.shop.graupner.de/webapp/.../macros/main.d2w/report?lang=de&show_cat=5633

maar hier ben je dus altijd al afhankelijk van 12V accu;s dat is iets wat ik niet wil,, ik wil 230 en 12V

Snelladers hebben nooit een 230V aansluiting. Je zal toch echt een aparte voeding moeten gebruiken.

ik laad nu met 900 mAh een accu van 3000 mah *nimh dan is 3,5A voor mij al behoorlijk snel laden,,,

het hoeft van mij niet super snel opgeladen te zijn aangezien ik toch met 4x3 cellen vaar gaan 2x3 cellen per x in dus kan er altijd 1 aanhangen om weer op te laden en de volgende leeg varen,,

ook haalt mijn 3A accu in de auto metdezelfde elektronica als die in mijn boot gaat komen een aanzienlijke rijtijd van zo;n 20 - 30 minuten

14x3 team orion
carson max speed

Misschien is de X-peak 5 iets als je percee 12 en 220 wild hebben.

Bij www.4rc.nl is ie in de aanbieding, wel een klein beetje boven budget.

Zelf vindt ik de mogelijkheden van de lader zeer beperkt, met een standaard 12V lader kun je al veel meer.

Rick

als ik kijk naar de specs zijn deze niet veel beter dan die van de robbe en is de prijs ruim 30 euro hoger ,,,

dan zou mijn voorkeur tog uit gaan naar die van robbe

benvlieggraag zei:
Ik was op zoek naar een goede Lipo lader en niet te duur. Ik vlieg vrijwel alleen met lipos, en ik laad met een Schulze maar de ellende met een lipo is dat je maar met één C mag laden. Het laden duurt dus ongeveer een uur. Zelfs met twee pakketen kwam ik dus een lader te kort, en die heb ik gevonden. Mijn pakketjes zijn tot nu toe maximaal 4 in serie dus ik kwam op de Ultramat 12 van Graupner uit. Als ik thuis kom dan is mijn 12 Volt loodaccu leeg en ik kom ook met 1 of meerdere lege lipos thuis aan, die kan ik nu in een keer samen laden en het spul ligt weer klaar voor de volgende dag. De specificaties van de Ultramat 12 zijn:
Technische Daten
Betriebsspannung 12 V Autobatterie
Autobatteriegröße mind. 30 Ah
Lademöglichkeit 1 ... 12 NiCd-/NiMH-Zellen
1 ... 5 LiPo-Zellen
2 ... 12 V Bleibatterie
Ladestrom 100 mA ... 5 A
Entladestrom 10 mA ... 1 A
Abmessungen ca. 130 x 113 x 40 mm
Gewicht ca. 520 g
En ik was € 72,- kwijt.
http://www.shop.graupner.de/webapp/.../macros/main.d2w/report?lang=de&show_cat=5633
Ik wil hier even op in gaan, ik ben op zoek naar een nieuwe lader (goede alleskunner) aangezien mijn huidige lader maar tot 4 lipo's kan en ik een 5s pakje heb. Nu, als ik op de site van graupner ga kijken staat er bij deze lader " 1 ... 3 LiPo cells" terwijl jij het hebt over 1.... 5 cellen :?
Wat is nu juist???

Misschien de Conrad Expert Lader 2 , heb ik zelf ook en ik ben er erg tevreden mee.
Je kan ermee:

Laden en Ontladen.
230 en 12 volt voor auto bv.
1, 2, 4 A opladen(en ontladen)
Zender en ontvangerblok er eventueel mee opladen.
van 4.8 tot 9.6 volt volgens mij

En dat voor maar 49,95 euro

P.S.kijk anders even op de Conrad site

Is een leuke,

Bij de lader met de duitstalige software staat 1-5 lipo en bij de engelstalige lader staat 1-3 lipo's.

Misschien even navragen bij een shop, of bij Corrien misschien

het nadeel van de carson *conrad expert lader 2 is dat er nix aan af te stellen is,,

dit is niet het geval bij de robbe,, en ik denk mits mijn ouders beetje meefinancieren ik ga voor de x-peak 5 lader,,

heeft iemand toevallig een gebruikshandleiding met welke functies deze allemaal heeft en wat die kwa informatie weergeeft,, *spanning, amperage enz

Off-Road Racer zei:
Misschien de Conrad Expert Lader 2 , heb ik zelf ook en ik ben er erg tevreden mee.
Je kan ermee:

Laden en Ontladen.
230 en 12 volt voor auto bv.
1, 2, 4 A opladen(en ontladen)
Zender en ontvangerblok er eventueel mee opladen.
van 4.8 tot 9.6 volt volgens mij
...
Hmm, zoals ik al zei, ik heb een lader nodig voor men 5s2p lipo batt., ik denk niet dat deze gaat volstaan (wil trouwens met minstens 5A kunnen laden)

Maar toch bedankt voor de reactie :wink:

jaap zei:
Bij de lader met de duitstalige software staat 1-5 lipo en bij de engelstalige lader staat 1-3 lipo's...
Dit had ik zelf nog niet opgemerkt... was enkel bij de engelstalige gaan kijken :roll:

Het is een goede lader die 5 cellen Lipo aankan, maar ik kwam er ook achter, nadat ik hem al gekocht had dat hij 50 Watt kan leveren. Ik heb hier genoeg aan want ik heb al een schulze en daar hang ik dan het grootste pakket aan. Wil je met 5 A laden dat zal je 5 A X 21Volt = 105 Watt nodig hebben en kom je bij een duurdere lader uit. Ik kan mijn 4S pakketje dus met maximaal 3 A laden en dat is voor mij genoeg want het zijn 3100 mAh cellen.

@cornholio ik ben ook niet op zoek naar een lipo lader,,

misschien is het handiger als je zelf eventjes een topic aanmaakt aangezien het zo nog wel verwarrend wordt,,,

Cheeta zei:
laad deze ook met 5,5A @ 230V?

dit is iets wat veel laders niet doen namelijk

Klopt, op 230 kan hij ook laden met 5,5 A en ontladen doet hij volgens mij met 3A en hij kan ook langzaam laden met 0,2A en verder kan je zelf instellen met de draaiknop hoeveel A je laad tussen de 0,5 en 5,5, en dit is op het display af te lezen met hoeveel A je laad, en ook is af te lezen hoeveel mah hij in je accu's heeft gestopt (of eruit gehaalt heeft)

klinkt al stukje interessanter dan de meeste uit die prijs klasse,,

maar wat voor aansluiting heeft die voor het laden want ik zie klemmensysteem of zit er gewoon een banaanplug ingang aan de voorkant?

Back