Op zoek naar een (uitdagende) indoor-helikopter

Peter,

Die Lama2#1 van mij is een coax, mocht je dat nog niet weten...

Verder denk ik dat je wel een punt hebt met het feit dat zo'n MSR (kloon) een stukje lichter is dan een CB100 en er daardoor ook minder massa te keren is bij een aanvaring met de muur of de grond.
De CB100 stelt daar dan tegenover dat deze het iets beter buiten zal doen door z'n meergewicht, losse componenten heeft (geen 5-in-1 board, maar separate servo's e.d.) die goed te vervangen zijn en ook full-brushless is; bij een MSR (kloon) zal je toch t.z.t. motortjes moeten gaan vervangen.

Overigens: het rondtollen bij het opstarten is ook een gevolg van het feit dat de CB100 full-brushless is; dat ding heeft gewoon power die er met opstarten ook even bruut inkomt, waarbij het staartmotortje meestal wat later oppakt.
 
Here we go: links de Solo Pro, rechts de mSR

Mooi zo, eindelijk eens een keer deze twee duidelijk naast elkaar. Tnx RCKIX :thumbsup:

Goed te zien inderdaad dat ze technisch totaal verschillend zijn. Bladbevestiging, kop, links, swash. Dus geen kopie, dat lijkt me ook lastig omdat ze beiden zo'n beetje tegelijk kwamen.....

Volgens mij is de kap vrij makkelijk om te zetten tussen beide (Als je dat al zou willen). ;)
 
@ZamBeZi

@RcKIX
Zijn dat foto's van de actuele Solo Pro?
Dit omdat ik begrepen heb dat Nine Eagles een modificatie van de staartboombevestiging hebben doorgevoerd?
Zie de link naar RCgroups voor deze nieuwe constructie:
Attachment browser: Solo Pro II 001.jpg - RC Groups

Peter

Peter,

Heb de foto's genomen van mijn eerste testmodel en dit is inderdaad nog het vorige model. De Solo Pro's die we in stock hebben zijn de nieuwste modellen met de nieuwe staartboombevestiging..
 
Peter,

Heb de foto's genomen van mijn eerste testmodel en dit is inderdaad nog het vorige model. De Solo Pro's die we in stock hebben zijn de nieuwste modellen met de nieuwe staartboombevestiging..

Bedankt voor het snelle antwoord.
Had eigenlijk ook niet anders verwacht dan dat de heli's die nu te koop zijn de nieuwe staartboombevestiging hebben, maar wilde het graag zeker weten;).
Ziet er goed uit en het is zeker interessant om de vergelijkende foto's te zien.

Peter,

Die Lama2#1 van mij is een coax, mocht je dat nog niet weten...

Verder denk ik dat je wel een punt hebt met het feit dat zo'n MSR (kloon) een stukje lichter is dan een CB100 en er daardoor ook minder massa te keren is bij een aanvaring met de muur of de grond.
De CB100 stelt daar dan tegenover dat deze het iets beter buiten zal doen door z'n meergewicht, losse componenten heeft (geen 5-in-1 board, maar separate servo's e.d.) die goed te vervangen zijn en ook full-brushless is; bij een MSR (kloon) zal je toch t.z.t. motortjes moeten gaan vervangen.

Overigens: het rondtollen bij het opstarten is ook een gevolg van het feit dat de CB100 full-brushless is; dat ding heeft gewoon power die er met opstarten ook even bruut inkomt, waarbij het staartmotortje meestal wat later oppakt.

Ik had inderdaad begrepen dat de Lama2#1 een coax is. Ik had al even rond gekeken op internet wat er over geschreven is en een paar filmpjes bekeken.

Persoonlijk heb ik ook meer een voorkeur voor losse componenten; een nieuwe 5/1 voor de Solo Pro komt op 33,95 ex verzendkosten, duidelijk meer dan een servo voor de CB100. Maar er zit ook een prijsverschil tussen de CB100 en Solo Pro en ik heb geen idee of dit in de praktijk een probleem zal zijn.
De MSR is de duurste van de drie en die heeft ook een 5/1.
De lift/kracht van de CB100 verbaasde me behoorlijk (helikopter in de hand en gashendel open)!

Het 'met de staart slaan' zoals de CB100 doet bij het starten van de motor zie ik op filmpjes over de Solo Pro en MSR niet of nauwelijks en dat is voor mij een punt.
Zal inderdaad aan de kracht, maar ook aan het type motor liggen.
Draai maar eens aan de rotorkop; de slag die hij maakt tussen de verschillende 'interval' punten is vrij groot.

Zo zijn deze helikopters vergelijkbaar, maar toch ook weer behoorlijk verschillend op diverse punten, inklusief de prijs.......

Peter
 
Even wat anders tussendoor:
Heb al eerder gevraagd naar de mogelijkheid met een simulator aan de slag te gaan.
Omdat ik geen vaststaand plan heb om naar een groter helikopter voor buiten te gaan (cp) lijkt het me wat overdreven om nu een fors bedrag aan de simulator uit te geven.
Mocht dat wel het geval zijn dan zal daar ook een zener bij horen die op de computer kan worden aangesloten en waarmee je kan simmen.

Voor zover ik kan bekijken heeft de zender van Nine Eagles bij de Solo Pro geen mogelijheid om hem op de computer aan te sluiten.

Zou dit een mogelijheid zijn, of is dat alleen voor esky heli's:
ek1-0905a Simulator set (USB) - ek1-0905a - rchellevoet.nl

Of kan je beter voor 20 euro aan onderdelen voor je helikopter bestellen?;)

Iemand ervaring met deze simulator?

Peter
 
De sim die je daar bij krijgt is gewoon FMS (FMS Homepage)

Dit is een gratis te downloaden sim. Waar je voor betaald is de usb-zender. Die nog best handig blijkt te zijn voor betere simulators.

Maar toch is zo'n programma handig voor het stickgevoel, maar echt helivliegen is het niet.

Kijk even in de 'te koop' sectie. Af en toe komt daar een deftige sim langs voor een goede prijs. Een goede sim is onmisbaar (bijna). Niet alleen voor nu, maar ook als je al kan vliegen, kan hij handig zijn voor in de winter of om nieuwe stunts uit te proberen.
 
@Ludozzz
Bedankt voor je reactie.
Het gaat me daarbij hoofdzakelijk om de usb zender dummy, omdat ik nu geen zender heb en je de zenders die bij de mogelijk te kopen indoor micro geleverd worden niet aan de computer kan koppelen.


Peter
 
Werkt super met Aerofly Pro DeLuxe; wel moeilijk om een model te vinden dat goed lijkt qua gedrag op de CB100-achtige modellen

Bedankt,
Kan lijkt me geen kwaad.....
Aerofly Pro DeLuxe ziet er prachtig uit, maar voor die prijs het je een micro heli (of twee) of zie ik dat verkeerd?

Is FMS niet bruikbaar?

Peter
 
Bedankt,
Kan lijkt me geen kwaad.....
Aerofly Pro DeLuxe ziet er prachtig uit, maar voor die prijs het je een micro heli (of twee) of zie ik dat verkeerd?

Is FMS niet bruikbaar?

Peter

FMS is leuk voor als je wilt starten met vleugelvliegen op Easystar-nivo, maar i.m.h.o. te basic voor serieus helivliegen.
AFPD moet wel "goedkoper" te vinden zijn...
 
Gisteren de mSR geïntroduceerd op een indoor meet : kreeg er enorm positieve reacties op ... was fantastisch om hem in een grote sporthal de sporen te geven en toch de volledige controle te kunnen behouden ... door zijn eigenheden is het helemaal anders vliegen dan een 450 ( hopelijk verleer ik het niet :) ) , en het vergt de nodige vluchtjes, maar heb de Dx6i nu ideaal ingesteld en fast forward flight gaat nu naar wens ... wordt wel snel klein dat ding ! :-D Het UITDAGEND aspect van de TS is zéker aanwezig als je er wat sportief begint mee om te springen !
 
Gisteren de mSR geïntroduceerd op een indoor meet : kreeg er enorm positieve reacties op ... was fantastisch om hem in een grote sporthal de sporen te geven en toch de volledige controle te kunnen behouden ... door zijn eigenheden is het helemaal anders vliegen dan een 450 ( hopelijk verleer ik het niet :) ) , en het vergt de nodige vluchtjes, maar heb de Dx6i nu ideaal ingesteld en fast forward flight gaat nu naar wens ... wordt wel snel klein dat ding ! :-D Het UITDAGEND aspect van de TS is zéker aanwezig als je er wat sportief begint mee om te springen !

Leuk om te horen! Zal de indoor-agenda eens in de gaten houden.
Is weer heel anders dan in een woonkamer.

Ik begrijp dat de MSR toch een eigen manier van vliegen heeft, welke nogal afwijkt van een 450?
Heb je bij de MSR nooit last (gehad) van TBE (toilet bowl effect)?

Peter
 
TBE kun je wel eens hebben ... er was een tijd dat ik de mSR draad op RCG volgde maar met soms 5 pagina's per dag heb ik het opgegeven ...

TBE komt meestal door binding in de links tussen de "fingers" ... als je de flybar een vingertap geeft moet die heel losjes "wipplanken" ... die binding kan komen door "vuilophoping" ... 30 sec maintenance per 20 batterijen ...
 
na lang twijfelen is de kogel nu door de kerk. Ik heb een Nine Eagles Solo Pro II besteld..
Ik zal mijn ervaringen delen met jullie zodra ik hem binnen heb....
 
Ik begrijp dat de MSR toch een eigen manier van vliegen heeft, welke nogal afwijkt van een 450?
Heb je bij de MSR nooit last (gehad) van TBE (toilet bowl effect)?

Peter

Tuurlijk vliegt de MSR totaal anders dan de Trex 450. Ik heb de laatste tijd zoveel (indoor) vluchten met de MSR gedaan dan ik bijna bang ben dat ik een probleem heb als ik de 450 of de 600 weer eens uitlaat......
Maar de basis is hetzelfde. Daarom blijf ik erbij dat de MSR ook voor ervaren piloten een leuk hebbeding is. Hoewel echte 3D helden er waarschijnlijk snel op uitgekeken zullen zijn.

Ik heb zelf een keer een erge vorm van TBE gehad. Dit kwam doordat het binnenstuk van de tuimelschijf los was geraakt. Vast gezet en nergens meer last van gehad. Hij blijft het in een lichte vorm houden vooral als je van voorwaarts naar hover gaat maar dat is heel makkelijk op te vangen door de juiste stickbewegingen.
 
Tuurlijk vliegt de MSR totaal anders dan de Trex 450. Ik heb de laatste tijd zoveel (indoor) vluchten met de MSR gedaan dan ik bijna bang ben dat ik een probleem heb als ik de 450 of de 600 weer eens uitlaat......
Maar de basis is hetzelfde. Daarom blijf ik erbij dat de MSR ook voor ervaren piloten een leuk hebbeding is. Hoewel echte 3D helden er waarschijnlijk snel op uitgekeken zullen zijn.

Ik heb zelf een keer een erge vorm van TBE gehad. Dit kwam doordat het binnenstuk van de tuimelschijf los was geraakt. Vast gezet en nergens meer last van gehad. Hij blijft het in een lichte vorm houden vooral als je van voorwaarts naar hover gaat maar dat is heel makkelijk op te vangen door de juiste stickbewegingen.

Blijf het een mooie helikopter vinden (mooier van vorm dan de Solo pro of CB100).
Verschillende mensen (onder andere op rcgroups) hebben diverse oplossingen gegeven voor het TBE probleem.

Als ik de filmpljes van de Solo Pro op youtube bekijk moet je bij het starten behoorlijk corrigeren om hem niet naar links te laten zwenken.
Die verelende staartslag bij het opstarten van de CB100 zie ik bij de Solo Pro gelukkig niet.
 
Blijf het een mooie helikopter vinden (mooier van vorm dan de Solo pro of CB100).
Verschillende mensen (onder andere op rcgroups) hebben diverse oplossingen gegeven voor het TBE probleem.

Als ik de filmpljes van de Solo Pro op youtube bekijk moet je bij het starten behoorlijk corrigeren om hem niet naar links te laten zwenken.
Die verelende staartslag bij het opstarten van de CB100 zie ik bij de Solo Pro gelukkig niet.

Mogelijke TBE oplossingen heb ik in het mSR draadje gepost ... en ik moet idd Peter bijtreden : op het gros van de filmpjes vliegt de kleine telg van E Flite inderdaad nét iets precieser dan de Nine Eagles ... erg jammer dat de solo pro met een eigen signaal vliegt ... zal wss ook niet lukken met een corona of assan module op een FF9 ... want dan kon je alles regelen ivm travel, nulpunt, duals , expo enz om de handel piekfijn uit te trimmen ...
 
Back
Top