Op zoek naar goede startbox

Ik ben op zoek naar een goede startbox voor mijn 1/8 buggy. Nu heb ik al wat gezocht op het forum en kom bij zo'n beetje elke thread tegen dat ze deze: Robitronic Starterbox aanbevelen. Nu heb ik gezien wat die kost en vindt ik het wel prijzig.

Kan iemand mij een goede, niet te dure, startbox aanbevelen? En het liefst ook accu's ervoor, ook niet te duur.

Bedankt.

Lrp heeft ook deftige startboxen.

Ik zweer bij Robitronic/QWorld. Heb van elk eentje en ben daar zeer content van. Voor elke startbox 2 keer 5000mAh NiHM erin. Werkt perfect :)

De rede dat iedereen de Q-world/Robitronic aanraad is simpel , het is 1 van de beste zo niet de beste startbox die er op het moment is....

Besparen op je startbox is je uiteindelijk ellende en gedoe op je hals halen.

Ik heb zelf een Q-world voor de truggy en een LRP voor de buggy , maar de LRP staat op de nominatie om vervangen te worden door een Q-world.

Bij de LRP is de plaatsing van de auto ten opzichte van het startwiel gewoon niet zuiver genoeg omdat de achterste steun op de paaltjes staat en die de nodige speling hebben.
Ook de plaatsing van het vliegwiel is niet helemaal oke voor een 1/8 buggy.

Ik heb de mijne aardig moeten verbouwen om de Mugen en fatsoenlijk op te kunnen krijgen.

Bij de Q-world heb je 1 plaat waar allebei de steunen (voor + achter) op vast zitten hierdoor komt je auto altijd hetzelfde uit boven het startwiel.

Heb een Qworld en een LRP.
Beiden heel tevreden van, passen perfect en starten mijn Mugens zonder problemen...

Ik heb ook een goedkopere gehad ! Maar nu heb ik een hudy !!
Bevalt me vele malen beter !!! Dus raad aan toch iets meer te besteden aan
Een startersbox !!

Degene die Roelof aangeeft gebruik ik ook al jaren en naar volle tevredenheid. Deze boxen hebben 2 motoren erin en kregen de meeste motoren moeiteloos rond.
Ik heb er 1 keer 1 kapot gehad, maar dat was mijn eigen schuld. Ik reed er met mijn gewone auto erover heen en daar kunnen ze wat minder tegen;)

M.v.g. Mark.

Ik had ze al eerder op conrad zien staan, maar vondt een reactie dat deze niet genoeg kracht had om een truggy aan te krijgen. Welke van de 3 is het beste?

Ik denk niet dat je al te veel moet oordelen op 1 reactie. Het zijn 7.2v motoren die in serie staan en dus graag 14v aan spanning zien, als je dan een 12v loodaccu gebruikt of een paar slechte stickpack accu's donderd het vermogen in.

Ik ben ooit met een standaard Serpent box begonnen met standaard 540 motoren (veel gebruikt) en het werkte prima maar door het ploffen van 1 motor heb ik er 23 turns stock competitie motoren in gedaan en die doen het al heel wat jaartjes.

Back