Op zoek naar m'n derde schip

Hallo,
Eerst zal ik mezelf even voorstellen, mijn naam is Durk-Jan en ik ben 21 jaar oud. Ik ben al aardig wat jaren bezig geweest met modelbouw. Eerst plastic vliegtuigen en helikopters, maar hier haalde ik op een gegeven moment niet veel voldoening meer uit. Ook ben ik al m'n hele leven onder de indruk van oude zeilschepen en scheepsmodellen. Daarom besloot ik te gaan zoeken naar een houten schip. Ik heb hier toen veel op het forum gezocht, gelezen en gezien. Echt fantastisch wat sommige mensen hier bouwen:worship::worship: Ooit hoop ik zelf ook zulke mooie gedetailleerde schepen te bouwen...

Ik ben bijna 2 jaar geleden begonnen aan de Albatros van Constructo. Ik heb er ongeveer een jaar overgedaan, omdat ik er tussendoor een paar maanden niet mee bezig ben geweest. Het gaf zoveel zelfvoldoening om een schip af te maken (zelfs een kleintje zoals de albatros), dus ik heb gelijk de Enterprise besteld. Na 8 maanden bouwen, heb ik ook dit schip afgerond. Zie foto's;)

Nu wil ik graag mijn derde schip bestellen, want ik kan bijna niet wachten om weer verder te bouwen. Ik weet alleen niet wat een verstandige keuze is. Ik wil de lat graag weer iets hoger leggen, maar niet zo hoog dat ik de motivatie verlies om het schip af te bouwen.
Schepen zoals de Wasa en het Wappen von Hamburg staan hoog op m'n verlanglijstje, met bovenaan de Victory van Caldercraft. Alleen denk ik dat deze schepen nu nog te moeilijk zijn om het leuk te houden, dus wil ik eerst nog een paar andere schepen bouwen.

Nu heb ik een aantal schepen gevonden van Corel die me wel aanspreken, omdat er veel meer details in zitten dan in m'n vorige bouwwerken. Het gaat om de HMS Unicorn, de Sirene (deze 2 lijken heel erg op elkaar) en de Mirage. Er is vrij weinig te vinden over deze schepen (vind ik), maar ik lees over Corel dat de bouwbeschrijvingen goed te volgen zijn en dat vind ik wel een belangrijk punt..

Nu vraag ik me af of 1 van deze schepen te doen is voor mijn niveau? De mirage vind ik zelf het mooiste, maar het prijsverschil is bijna 200 euro ten opzichte van de andere 2. En ik weet niet of dat een te grote stap is qua moeilijkheidsgraad..

Aangezien ik helemaal in het noorden woon, is het ver rijden om naar een andere winkel te gaan dan Krikke. Helaas zijn deze schepen daar niet op voorraad, dus kan ik de kit niet zelf bekijken voordat ik hem koop. Ik weet dus ook niet of schaal 1:75 echt mega klein is? 1:50 was in ieder geval nog goed te doen;)

Ik wilde eigenlijk een kort verhaaltje plaatsen, maar dat is niet helemaal gelukt haha:weetnie::p

Groetjes, Durk-Jan

Hier nog even een paar foto's van de Enterprise:
IMG_5288.JPG
IMG_5288.JPG
IMG_5288.JPG
IMG_5289.JPG
IMG_5294.JPG
IMG_5288.JPG
IMG_5289.JPG
IMG_5294.JPG
IMG_5288.JPG
IMG_5289.JPG
IMG_5294.JPG
IMG_5298.JPG

Bijlagen

• IMG_5305.JPG
    IMG_5305.JPG
    124,7 KB · Weergaven: 326
Wow!!
En jij zegt dat er modellen zijn die je niet aan durft????
Oké, ff zonder gein, als je aan de Wappen von Hamburg denkt zijn er ook alternatieven.
Je hebt het ook over de Victory van Caldercraft......
Caldercraft heeft ook minder moeilijke modellen die een mooie aanloop kunnen zijn.
Als je een Victory wilt bouwen, raad ik je aan om even te wachten, er is een model van de Victory op komst van Amati in schaal 1:64!!!!Is een joekel hoor, gaat je wat jaren kosten, maar dan heb je wat.
Ach, alles draait om geduld en oog voor detail, als ik de foto's bekijk van jou zal het daar niet aan ontbreken.
Succes met de keuze!!

Bedankt voor je positieve reactie:D:D
Het Wappen van Hamburg staat ook als 1 van m'n 'hoofddoelen', net als de Victory. Daarom zat ik zelf te denken aan een iets makkelijker schip van corel, als aanloop voor bijvoorbeeld het Wappen, of de Wasa. Caldercraft heeft inderdaad ook mooie modellen die een aanloop kunnen zijn.. Er is zoveel keuze:weetnie:

En een Victory in schaal 1:64, wow!! Daar moet je bijna een echte scheepswerf voor aanleggen!

Ik weet niet of er modelzaken open zijn in het paasweekend, maar ik ben zelf wel vrij. Misschien dat ik toch even een paar uurtjes ga rijden om een paar kits te bekijken, het gaat om behoorlijk veel geld en bovenal misschien wel een jaar bouwen. Het is ook jammer om uren te bouwen aan iets wat je achteraf liever niet had gekocht..

De modelbouw dag in Duizel is ook een optie om te bezoeken, kun je met bouwers in contact komen en een hoop modellen bekijken:)

Ik raad je zeker aan om naar Duizel te komen. Entree is vrij (het is wel een stukje rijden - dat wel) maar daar kun je een hoop modellen zien die af zijn, of in aanbouw zijn. En ik ga geen reclame voor mezelf maken, maar wat dacht je van de Batavia? Is te koop via Krikke.

Wat Hans hierboven aangeeft, de Batavia vind ik ook een erg leuke kit. Overigens kun jij zo te zien alle door jou genoemde modellen wel aan als je je geduld maar weet te bewaren, dus het komt puur aan op persoonlijke voorkeur.

Ik heb net wat informatie gezocht over de Batavia, ook dat is zeker een kit om om in gedachten te houden. Heb hem een paar maanden geleden zien liggen bij Krikke, alleen heb ik hem toen niet heel goed bekeken, omdat ik niet op zoek was naar een model.. En ik ging er eigenlijk van uit dat dit schip een te hoge moeilijkheidsgraad had, maar misschien ben ik wel iets te bang om een te moeilijk schip te kopen:oops:, alle reacties zijn namelijk heel positief (bedankt daarvoor:D).

Over Duizel; ik wil eigenlijk wel graag heen, om een beter beeld te krijgen van wat er allemaal voor mooie schepen gebouwd worden/zijn en van wat ik zelf wil bouwen. Dus ik ga even rondvragen of er wat vrienden zijn die mee willen en er evt. een dagje eindhoven ofzo van maken, 3 uur in de auto zitten (totaal 6) is anders wel heel veel...

durk-jan,
Je foto's bekeken en ik denk dat je prima de volgende stap kan nemen.
Ik heb nog tekeningen van de Zeehaan en de heemskerk ook heb ik nog tekenningen liggen van het schip van willem barentz 1:75

mocht je belangstelling hebben dan hoor ik het wel

groet cees

Bedankt voor het aanbod, maar ik wil eigenlijk eerst nog gewoon een samengestelde kit gaan bouwen.. Misschien in de toekomst;)

Ik heb inmiddels nog een model gevonden wat me heel erg aanspreekt: de HMS Fly van Amati.
Op het moment twijfel ik nog tussen de Unicorn, de Fly en de Batavia...

Back