Op zoek naar staartrotor voor Jabo II

• Topicstarter Topicstarter Kikkoman
  • Startdatum Startdatum
K

Kikkoman

Guest
Hoi,
Helaas is staartrotor na crash gebroken en zoek ik me rot op het net naar een nieuwe voor een Jabo II. Heeft iemand een idee?
TNX Frans

Ik heb vroeger een Jabo II gehad. HEEL lang geleden. Staartmotortje was al heel snel doorgebrand.
Dat heb ik toen nieuw besteld: Jabo RC Helicopter Spares

Heb nog wel het motortje, maar denk niet dat ik de prop nog heb. Heb de staart/motor/prop als ventilatortje gebruikt... :rolleyes:
Mens moet iets doen na een crash... Zal even kijken voor je. De standaard batterij heb ik wel nog liggen. Zou die ook nog goed zijn? Slechts 2 keer gebruikt of zo.

Laatst bewerkt door een moderator:
superbedankt voor de info

hoi,
nog superbedankt voor de link. ik moet nog ff uitvinden wat de engelse term is voor staartrotorblad omdat er geen plaatje bijstaat. Maar de losse zaken die jij nog hebt, zijn welkom. Ik hoor wel wat je ervoor wilt hebben.
Tnx
Frans

staart = tail
rotor = rotor
hoofdrotor = main rotor
blad = blade
tuimelschijf = swash(plate)
as = shaft, axle

Vertaalsite, kan ook hele sites vertalen (niet perfect):
http://www.google.nl/
-> taalhulpmiddelen

Laatst bewerkt:
nog bedankt voor vertaling

Beste Ron,
Dank voor je vertaling, ik ga gelijk kijken op de site!
Tnx
Frans

Onderdeling voor Jabo II

Beste Dave,

Ik heb eigenlijk best interesse in eventueel losse onderdelen van jouw oude JABO II. Laat mij ff weten wat je er voor wilt hebben. Ik mis nu ook het afsluitklepje van het batterijvak van de zender. Deze lig ergens in Frankrijk en het is wellicht handiger om er zo aan eentje te komen dan ff 1000 km terug te rijden. Tja daar heb ik de Jabo II voor het eerst uitgeprobeerd, doch zonder suc6, zoals je inmiddels hebt begrepen.

Groet,
Frans

Frans, mijn heli was per total. De zender heb ik verkocht aan iemand die ermee wou vliegen op de sim. Helaas...

Ik heb nog wel iets liggen denk ik, maar of je er iets aan hebt.. De onderdelen liggen nog in het ouderlijke huis.. Morgen moet ik er nog naartoe dus.. Verwacht niet teveel he. ;)

Ik heb helaas weinig terug gevonden.. De onderdelen hebben jarenlang liggen rondslingeren, en nu vind ik er praktisch niets van terug.

De staartrotor is helaas gesneuveld.. :(

De motortjes zouden nog perfect moeten werken. Ik ga straks wat research doen, en dan zal ik ze even testen. Ook de batterij zou goed moeten zijn, alleen heb ik geen oplader meer..

Geen idee of je er iets mee kan doen.. Als je de verzendkosten betaalt, dan stuur ik het je op.

sl382827oy5.jpg

sl382833dp1.jpg

De staartmotor is vervangen geweest. Ik kon toen nog niet goed solderen.. :rolleyes:

sl382835fs0.jpg

sl382837jp7.jpg

sl382829dd1.jpg

Als ik dat dingetje zo zie dan zie ik erg veel overeenkomsten met de Hummingbird en Walkera #4. Geen idee om daat eens wat van te bestellen om te kijken of het past? Anders een GWS direct drive kitje op de staart...

Staartrotor

Beste Dave,
Dank voor het plaatsen van de foto's. Geen idee of ik wat aan deze spullen heb, maar je weet maar nooit en de verzendkosten kunnen nooit hoog zijn. Laat mij weten hoe je betaald wil hebben en dan kunnen wij het afhandelen.
Bij voorbaat dank,
Frans

Ton bedankt

Hoi Ton,

Superbedankt voor het vinden van de Site. Nu kan ik weer verder. Ik zie dat zij een staartrotor verkopen, zonder aandrijfrad, maar verderop verkopen zij hem nog apart, dus weer compleet. Nu nog leren vliegen, maar daar heb ik al veel info over gevonden.

Groet,

Frans

Back