op zoek voor een nieuw project

Hoi
heren en dames schaal bouwers
ik zit normaal in de turbine hoek van het modelbouwforum
maar bij deze wil ik gebruik maken van jullie kennis
ik ben op zoek naar een goede schaal tekening van een mirage 2000
die wil ik dan van hout gaan bouwen met een 8kg turbine er in lijk me een leuk project

alvast bedankt

Mvg Limme

Hoi Ton
door deze dxf ben ik op het idee gekomen om een mirage 2000 tegaan bouwen allen klop deze tekening niet lengte breete wijkt af ik had in rhino 3D een kleine schaal tekenig er onder gelegd
maar ik hoopte dat ik niet alles zelf moest gaan tekenen dat er al een goede tekening bestond en hem met een beetje verschalen kan gaan gebruiken
mvg Limme

Dat kun je met Rhino toch zo aanpassen iets inkorten en verbreden en je hebt de basis.

Vind de tekening op zich heel niet slecht en zou een aardige start kunnen zijn.

Een andere tekening die je vind van een kleiner model zal ook niet kloppen met je schaal 3view, want er zijn er maar weinig die daar met een klein model rekening mee houden.

Vergeet ook niet dat de 3view ook nog wel eens flink zou kunnen afwijken misschien klopt de cad tekening en zit je 3view er flink naast.

Leg anders even de cad tekening over een foto met zijaanzicht van een Mirage, dan weet je direct welke klopt.
1530600.jpg

Ton

hoi Ton
ik weet dat je meester ben in 3D tekenen
ik heb er nog niet zo ervaring in het luk me wel maar het duurt erg lang dus tips zijn welkom
mvg Limme

Je hoeft niets in 3D te tekenen alleen maar er overheen leggen en controleren en van daaruit verder.

De constructie komt daarna wel en ook dat is niet zo ingewikkeld alleen de onderdelen wat zwaarder / dikker kiezen.

Ton

Was te verwachte is voor EDF nodig om de fan kwijt te kunnen maar niemand ziet dat en ik:mrgreen: zal het ook niet doorvertellen.

Laat effe een plaatje zien kunnen we een beetje meekijken.

Ton

zo ik ben nu maar begonnen om de tekening aan tegaan passen dat die wat meer schaal is
en dat ton plaatjes wil zie heb ik die ook maar gemaakt

gr limme

Kijk zo zien we dat graag kunnen we een beetje meekijken in de keuken.

Tis vaak ook gewoon een kwestie van ervoor gaan en voor dat je het weet staat er een Mirage 2000.

Heb je voor je zelf al een idee wat je allemaal wil aanpassen of werk je voor de vuist weg.

Ton

hoi ton
mijn idee is om deze 3D temaken en dan in de juiste vorm gaan trekken hoppen dat dat lukt
ik heb gezien dat de staart heel veel afwijkt en de canopy en hij wijk het meest af in de hoogte
maar ik ga ff experimenteren rhino hoe ikk dit het best kan doen gaat goed komen
Gr Limme

Back