"opal pond"

hallo allemaal!

ik ben tommy, en kom pas net kijken in het modelbouw wereldje. ik heb geen treinen en geen modelwagens of plastic modellen.

mijn eigenlijke hobby is het schrijven/bedenen van verhalen. ik heb al een kinderverhaal gemaakt, en ben nu bezig met het "schrijven" van een "echt" boek, al schiet het niet zo op haha!

voor mijn boek ben ik bij wijze van research en gewoon een beetje voor de lol ruwe modellen van klei en houtjes gemaakt. dit vond ik leuker dan ik vantevoren dacht. ik heb er een paar maanden niets mee gedaan, maar uiteindelijk toch eens op internet gaan kijken naar hoe een "mooi" diorama eigenlijk gemaakt wordt. een beetje zoals bij treinen etc, maar dan met meer detail. mijn interesse ligt ook voornamelijk bij landschappen en/of gebouwen. na hier wat rondgelezen te hebben en een paar youtube filmpjes te hebben gekeken heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb met piepschuim het een en ander geprobeerd, gewoon om te kijken of er we iets tonnbaars uit zou komen, en mezelf nog best verrast ook. ik heb in een winkeltje voor treinen het een en ander gekocht voor een habbekrats aan groen en zand, en een paar potjes verf en lijm gebruikt.

hieronder het resultaat:

IMG_6481.jpg

ik ben er zelf best trots op! ik heb hier ene beetje wat tips opgedaan, en wat van youtube enzo, en ook de nodige fouten gemaakt... zo weet ik nu dat jachtlak en bison lijm door piepschuim heen smelten, en heldere lijm van de v en d niet droog/hard wordt. ook ben ik nog niet zo goed met kleuren van rotsen, en hoop dat jullie me daar ooit meer over kunnen vertellen. ik hoor graag wat jullie van mijn probeersel vinden, het is maar een eerste poging en eigenlijk meer een testje, en het mocht natuurlijk niet teveel kosten, anders is het wel een duur probeersel, maar ben er nuu wel uit dat ik dit vaker ga doen haha dit was ook niet een vantevoren uitgedacht ontwerp, ben ergens beconnen met snijden en verven en gaandeweg begonnen...

IMG_6484.jpg

IMG_6477.jpg

IMG_6483.jpg

Heel mooi landschap.
Heb je al eens geprobeerd een foto te maken op een grotere afstand en dan inzoomen.
Volgens mij heb je dan minder last van beperkte dieptescherpte.

ja ik zal proberen morgen wat betere foto's te plaatsen... we hebben hier een peperduur digitaal spiegelreflexding liggen, maar ik moet er denk ik nog een peperduur cursusje in volgen haha

iemand tips over het "verven" van rots en gesteente? en hoe ik het "vijverprobleem" onderandere op kan lossen (smeltend piepschuim?)

bedankt voor de reacties! :p

Heel mooi landschap.
Heb je al eens geprobeerd een foto te maken op een grotere afstand en dan inzoomen.
Volgens mij heb je dan minder last van beperkte dieptescherpte.

Beperkte dieptescherpte kan ook juist leuk zijn, maar je moet vermijden van met flits foto's te nemen. Ga eens naar buiten, zal ook al veel schelen.
Mooi hoor.

daar ben ik weer hoor! deze keer met een paar nieuwe fotootjes, en ik ben aan een nieuw projectje begonnen wat ik zo in een ander topic ga neerplanten.

bedankt voor de reacties en de tips! 8)

IMG_6542.jpg

IMG_6537.jpg

IMG_6541.jpg

Back