Opblaasbaar vliegtuig?

Ik denk dan altijd: Er was vast wel een of andere niet zo rijke modelvlieger geweest die zich graag over dit model had ontfermd. Ik vind het niet helemaal okee om iets dat nog werkt, te mollen - gewoon voor de lol.

Iemand die zijn versleten spul aan een spectaculair einde wil helpen is niet moreel bezig?
Dan ga je hier kromme tenen van krijgen :lol:

Maargoed, we gaan een beetje offtopic nu. ;)

Whoopyfly microlite, de moderne inflatoplane.

Laatst bewerkt door een moderator:
Iemand die zijn versleten spul aan een spectaculair einde wil helpen is niet moreel bezig?
Dat is een verdraaiïng van mijn worden.
Ik heb gezegd dat je eigen spullen mollen, niet onrechtmatig is, maar een vraagteken gezet bij de morele aspecten - het schijnt dat ik je het verschil toch had moeten uitleggen.
Ik weet bijvoorbeeld niet of jij al modelbouwer was toen je nog op school zat - dan had je het vast te gek gevonden om zo'n afgeschreven toestel van iemand te krijgen.
En persoonlijk kan ik me best voorstellen dat het lollig is om zo'n ding te laten exploderen... maar naar mijn gevoel nog veel lolliger om iemand die het zich anders niet zou kunnen permitteren, er hartstikke blij mee te maken. Kies je eigen prioriteit maar.
Normaal vinden om goed bruikbare spullen te vernietigen - dat vind ik een heel bedenkelijk aspect van welvaart.

Hoezo is dat een verdraaing van je woorden? Die kerel had een toestel die niet vliegwaardig meer werd geacht, dus die is op een leuke manier et graf in geholpen. Hij had hem ook gewoon op kunnen vouwen en thuis in de kliko kunnen proppen, maar dan had er helemaal niemand lol aan beleefd. En tsja, je hoort toch ook niemand zeuren als je een biertje nuttigt? Drink maar water en geef die 2 euro aan een of andere zielepiet, kun je dan zeggen. Nee, gewoon lekker van je eigen centen genieten, hoe je dat doet maakt geen zier uit vind ik.

Die kerel had een toestel die niet vliegwaardig meer werd geacht, dus die is op een leuke manier et graf in geholpen.
Volgens mij vloog het niet onaardig, op dit forum worden heel wat modellen opgelapt die in slechtere staat zijn.
Sorry Sven, ik vind het immoreel, wat jij vindt mag je lekker zelf weten.

Een krakkemikkig toestel dat waarschijnlijk al meer olie, lijm en plakband is dan wat anders, in elkaar gezet met de meest gammele onbetrouwbare servos die nog ergens achterin de schuur rond zwierven.. Alsjeblieft nieuweling, je eerste ervaring met modelbouw, valt waarschijnlijk al bij de eerste klungelige bocht uit elkaar.. Het is maar waar je blij mee bent. :roll:

Ik heb ook nog wat oud schroot liggen dat nog vliegt, maar die zou ik liever opblazen dan dat ik er een nieuweling mee zou opzadelen.

Zo, weer genoeg offtopic geëmmerd, kunnen we weer door met de queste naar een opblaas model vliegtuig..

Volgens mij vloog het niet onaardig, op dit forum worden heel wat modellen opgelapt die in slechtere staat zijn.
Sorry Sven, ik vind het immoreel, wat jij vindt mag je lekker zelf weten.

Sorry dat ik mezelf er mee bemoei, maar er zijn ook mensen die elke weekend een auto
in elkaar rijden tijdens een cross of bangerwedstrijd. Ga je dan ook zeggen dat het immoreel is omdat men een bijstandsmoedertje blij had kunnen maken met dat ouwe autootje? En moet ik nou voortaan een pak poetsdoeken gaan kopen omdat het immoreel is om m'n oude t-shirts te gebruiken als poetsdoek, terwijl er zat kinderen zijn die geen kleren aan hun lijf hebben? Als je het over immorele dingen wilt hebben dan moet je eens religie en politiek als onderwerp nemen, want dat hangt aan elkaar van immoraliteit, maar daar zullen we het dan maar niet over hebben, omdat zoiets niet op dit forum thuis hoort.
Btw, ik weet niet of het al eens een keer is langs gekomen, maar op youtube staan ook filmpjes waarin ze afgedankte rc vliegtuigjes de lucht in sturen en dan met een man of 10 uit de lucht proberen te schieten. Ik zie dat dan liever dat dat ze op vogels gaan schieten.
En wa tdacht je van vuurwerk afsteken met oud en nieuw? Dat is dan ook immoreel, want dat geld hadden we beter naar de arme landen kunnen overmaken, en zo kun je wel
een forum vullen met wat wel en niet immoreel is, maar dat zullen we maar niet doen, en os beperken tot dit vliegtuigje, en vind ik dat je daarin overdrijft, maar dat is dan mijn bescheiden eigen mening, die er verder niet toe doet, maar dat terzijde.

Zo, weer genoeg offtopic geëmmerd, kunnen we weer door met de queste naar een opblaas model vliegtuig..

Ik weet wel waar ze opblaasmodellen verkopen, alleen zijn dat winkels waar je onder de 18 jaar niet binnen mag komen. Als je die modellen nou eens niet met je l..(uchtpomp) maar met helium vult, en er een paar propellers aan hangt, dan vliegen ze ook nog door de kamer.

Koop eens een flesje helium in Nederland, dat valt nog vies tegen. ;)
Of je moet zon peperdure cilinder gaan huren met een hoop gesjouw van dien.

Maar waar het bij mij om ging is of je bijvoorbeeld niet zon combatwing achtig geval opblaasbaar kunt maken. Met interne ribben krijg je de flex er al een heel stuk uit volgens mij, als je em maar lekker strak oppompt. Hij zal wel lekker eigenaardig besturen met al dat geflubber gok ik, maar een beetje rustig vliegen moet toch wel gaan? ;)

Met een laag totaalgewicht en een relatief dik profiel kan het niet anders of het is een langzaamvlieger. Ik denk dat het niet echt hoeft te flubberen eigenlijk; als je het maar strak genoeg op kan pompen kan het volkomen stijf zijn.
Dat ding uit de jaren 30 is waarschijnlijk gemaakt van gerubberd canvasdoek - daar maakten ze ook de eerste opblaasboten van. Loodzwaar. Daar kan vandaag de dag heel wat gewonnen worden; ook bij een 1:1 toestel, dat toont de WoopyFly al aan, die is ook gewoon van parachutenylon. Wel een goed idee om de pomp aan boord te hebben, dan is het geen ramp als je een beetje druk verliest.

Koop eens een flesje helium in Nederland, dat valt nog vies tegen. ;)
Of je moet zon peperdure cilinder gaan huren met een hoop gesjouw van dien.

Maar waar het bij mij om ging is of je bijvoorbeeld niet zon combatwing achtig geval opblaasbaar kunt maken. Met interne ribben krijg je de flex er al een heel stuk uit volgens mij, als je em maar lekker strak oppompt. Hij zal wel lekker eigenaardig besturen met al dat geflubber gok ik, maar een beetje rustig vliegen moet toch wel gaan? ;)

Je kunt tegenwoordig heliumflesen kopen voor net geen 40 euro, en daarmee kun je dan 30 tot 50 ballonnen mee opblazen, dus wel dure grap als je veel nodig hebt. dan lijkt me zo'n huurcillinder een stuk goedkoper.

Blimps waren niet helemaal et idee achter mijn post, maar wel leuk dat er nu een beetje normaal helium tekoop is.
Wordt het zeppelin idee toch weer enigzins haalbaar. ;)

Back