opblaasbaar vliegtuig?

bestaan er opblaasbare vliegtuigen? lijkt mij opzich wel handig , makkelijk op te bergen schockbestendig en licht , moet je er wel iets van verstevigende koolstofstaven in hebben maar toch kan dit?

ik heb weleens een gemotoriseerd luchtbed gezien.. maar of dat is wat je bedoelt..
Het zal flink wat problemen geven met vleugelprofielen, en dunne vlakken..

Tim

ik bedoel niks maar wil graag weten of zoiets bestaat, want als je ziet wat de wind al niet met een luchtbed kan doen.... verder als je binnen in een soort ribben maakt van plastic folie (net als in luchtbedden ) moet enig profiel toch wel te verkijgen zijn

bestaan er opblaasbare vliegtuigen? lijkt mij opzich wel handig , makkelijk op te bergen schockbestendig en licht , moet je er wel iets van verstevigende koolstofstaven in hebben maar toch kan dit?

Ja, ik heb ooit een opblaasbaar vliegtuig gezien. Geen modelvliegtuig, maar een waar je zelf in zit. 8O

Ik zal eens kijken of ik een plaatje kan vinden
Kan het vliegtuig dat ik bedoelde niet vinden :cry: . Ik kwam wel deze tegen.
stingray05.jpg

Martin Muller vloog de laatste indoor wedstrijden met een opblaasbaar vliegtuig

dus het gaat wel

ff zoeken,
afb18665.jpg

't is dus die zolver/grijze
alleen romp is op blaasbaar, hang zelf een beetje met de neus naar beneden

heeft als grote NA DEEL,
als je het toestel de gehele dag "onder druk" laat staan, door de warmte
het toestel lek kan gaan

Ik kiteboard ook, en de vliegers die ik gebruik hebben een latex zeer dunne blaas die je zeer hard kunt oppompen, omdat een dacron "zak" voorkomt dat de blaas kan scheuren. Deze kunnen in zeer veel vormen genaaid worden. Misschien dat iemand zoiets eens moet proberen.

Alleen zou ik niet zo'n klein vliegtuigje maken. En de vleugels in profiel krijgen, dat lijkt me erg lastig. Kwa stijfheid moet het geen enkel probleem zijn

Tijdens de indoors in Alphen regelmatig te zien geweest. Ik weet niet exact wie het is maar soms komt er iemand met een soort luchtbed als vleugel. netjes uitrollen en opblazen en dan monteren op de romp en vliegen maar.

Een Zeppelin is eigenlijk ook een opblaas vliegtuig. Je ziet bij hete luchtballonnen verschillende vormen, het zou wel leuk zijn om met een met helium gevulde (aangeklede) opblaaspop in Alphen rond te vliegen.

Ben, ga je gang, je weet normaal ben ik wel te porren voor gekke dingen. Maar dit seizoen lukt mij niets meer, dit is verloren voor mij.

Hmm, opblaasbare vliegtuigen...... in principe is ieder vliegtuig opblaasbaar, vraag maar aan een terrorist :D :D :D :D

Ja, ja, ze bestaan echt, opblaasbare vliegtuigen.

rubber_plane01.jpg

Die gekke amerikanen :wink: hebben er in 1959 één ontworpen als een soort verkenningsvliegtuigje. Het is de Goodyear Inflatoplane. Kijk HIER maar eens daar zie je hem ook "leeg" en opgevouwen!
Deze hele site is overigens erg leuk om te bekijken. Heel veel vreemde vogels, ideeën, fantasieën en ook dingen die best mogelijk zijn. Zeker met de huidige technieken kunnen we dingen realiseren die "toen" nog sience fiction waren.

Zoooo, je zal toch flutter krijgen..... :schrik: :rolling:

Ik ken deze foto uit de Hobby Bulletin (heette toen nog Handig Bekeken, geloof ik).

Wow! Dat hele vliegtuig rold op tot die 2 tent zakken en een motortje? :lol: Niet slecht. Hoe gaat dat met een RC model? Past die dan in je handschoenen kastje? :P

op aviodOme (-r) (oldschool) modelbouwbeurs wel eens een opblaasbaar vliegtuig zien vliegen,
de RC luchtschip jongens vonden het maar een zwaar ding en boden wat helium aan

het een totaalgewicht van ongeveer 2 gram ging het toestel de lucht in en vloog prima. gas geven = naar boven, gas dicht = zweven zoals zweven bedoeld is!! (ingehaald worden door pluisjes enzo..)

tot die op de vleugel van de dakota lande :P LOL

Theo Coenen zei:
Tijdens de indoors in Alphen regelmatig te zien geweest. Ik weet niet exact wie het is maar soms komt er iemand met een soort luchtbed als vleugel. netjes uitrollen en opblazen en dan monteren op de romp en vliegen maar.

Die vloog vanaf 2002.
klik voor filmpje

Wartexx zei:

Als je een vliegtuig wilt maken wat je makkelijk mee kunt nemen, schokbestendig, licht is en daarnaast ook nog echt snel (in tegenstelling tot het vliegende luchtbed, met ALLE respect) kijk dan eens in dit draadje: Some like it hot

Een echt opvouwbaar vliegtuig, dat ook nog serieus goed vliegt.

Ja, maar daar ben je denk ik eerst n uur mee bezig om uit te rollen en op te spannen. :P Met al die draadjes en staafjes enzo.

Back