= opbouw antieke brandstof heli 7,5 cc =

Beste lezers,

Ik heb al enige tijd een brandstof heli liggen die uiteindelijk het uiterlijk van een MD 500 gaat krijgen. Deze moet echter nog afgemaakt worden en een heel belangrik onderdeel, de motor, is defect en wil deze eigenlijk vervangen met een nieuwe. Zodra het loopwerk klaar is, zullen de servo's, afstellingen e.d. nog gedaan moeten worden... kortom nog een klus waar ik geen tijd voor heb.
Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die dit voor mij wil doen, dit klinkt waarschijnlijk héél oneerbiedig, aangezien dit één van de leukste fases is in de RC heli wereld, maar ik kan het echt niet realiseren. Maar zodra de Heli klaar is, heb ik een stok achter de deur en géén excuus meer om niet te gaan vliegen (beginnen).

Dus zijn er mensen in de buurt van Deventer die dit project op zich willen nemen, uiteraard staat er een vergoeding tegenover ;)

Houd er wel rekening mee dat alles minstens 20 á 30 jaar oud is! Maar ik wil alles het liefst zo authenthiek mogelijk houden, dus kom alstublieft niet met: "wat een oud ding, koop toch een nieuwe" nee er hecht een emotionele waarde aan, maar natuurlijk zal ik met sommige dingen met de tijd mee moeten gaan. Maar ik hoop dat de geïntresseerde(n) open staan voor een stukje antiek :)

Voor details kunnen jullie mij rustig een berichtje sturen.

Sorry....

Ik wil je niet tegen de schenen schoppen, maar als je geen tijd hebt om deze heli af te maken, heb je op zeker geen tijd om de heli luchtwaardig te houden, en er ook nog eens mee te leren vliegen...

Ik snap dingen als emotionele waarde, zo heb ik er ook zat gehad.... Maar dit gaat hem, gezien de ervaringen, gewoon niet worden.

Een mogelijke optie, is een moderne heli te kopen, daar eerst eens mee te leren vliegen, en DAN PAS met je oldtimer bezig te gaan.

Want alles kan, maar de kans dat je met je oldtimer nog leert vliegen (leren vliegen=schade maken, en voor oldtimers zijn de onderdelen niet erg dik gezaaid) is errug klein....

Groet, Bert

Beste Brutus,

Ik waardeer je eerlijkheid. Maar ik ben toch benieuwd of er nog mensen zijn die er toch een iets ruimdenkende mening hebben over mijn verzoek. Ik realiseer me dat het echt niet in één keer goed kan gaan en dat onderdelen misschien schaars zullen zijn, maar ik ben hardleers, laten we het daar op houden. ;-)

maar ik ben hardleers, laten we het daar op houden. ;-)

Ik ook, maar tot nog toe zijn alle "ik wil met mijn oude heli alsnog leren vliegen, want emotionele band en bladibladiblah..." waar ik me tegenaan bemoeid heb, geëindigd in een hoop moeite en tijd van mijn kant, en precies één "lesvlucht" van de andere kant, en daarna is het "Oh, da's toch wel moeilijk.... ik stop er maar mee, geloof ik, vóórdat hij stuk is"... en dat is die enkele keer dat de heli NIET binnen no-time kapot is....

De keren dat de heli wel kapot gaat, moet ik nog oppassen ook dat ik niet de gene ben die de schuld krijgt dat die "mooie heli met emotionele binding" kapot gegaan is.

Dus nee, ik begin er niet meer aan.... Want ik ben zéér ruimdenkend, maar na zoveel pogingen van mijn kant houdt dat écht een keer op....

Als je nu een vliegklare heli had gehad, had ik je met alle plezier willen helpen dat ding in de lucht te krijgen, maar dit is een kapotte heli, die jij door een ander wilt laten fixen, maar waarvan de kans dat JIJ er mee leert vliegen (en daar doe ik het voor....) vrijwel nihil is. Dat heet niet "ruimdenkend", wat jij zoekt...

Maar succes verder....

Groet, Bert

En zo is het gewoon. Bert heeft 100% gelijk. Leer vliegen met iets gangbaars en bewaar de oude heli tot je het onder de knie hebt. Gaat jou en de mensen die je er mee helpen heel veel tijd en energie schelen ! Ik denk ook dat je met (bijvoorbeeld) een Raptor ook wat sneller leert vliegen. En zo'n oud beessie kapot vliegen door een beginners-stuurfoutje is zooooooo zonde ! Zeker als je dan weer hemel en aarde moet bewegen om onderdelen te vinden.

Neemt niet weg dat je moet proberen de oude heli vliegklaar te krijgen. Dat juich ik alleen maar toe. Ben wel benieuwd wat het is eigenlijk. Heb je foto's ?

Laatst bewerkt:
Welk merk/type heli betreft het eigenlijk?

Bezoekje?
6e Heli Oldie en Scale helimeeting 24-25 mei 2014 Eibergen

Forumtipje in het cader van contacten, cruiwagens, connecties en corruptie:

• Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel - MBF op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.

Neemt niet weg dat je moet proberen de oude heli vliegklaar te krijgen. Dat juich ik alleen maar toe. Ben wel benieuwd wat het is eigenlijk. Heb je foto's ?

En daar ben ik het dan weer wél mee eens....

Groet, Bert

Welke oude heli hebben we het nou over, dan kunnen we bepalen hoe veel/ weinig er nog van te krijgen is? Fotootje?

Groeten, Marco.

Back