Opbouw HK450gt

Hoe zit het eigenlijk met de kop en de featheringshaft, ik had nieuwe dempers hiervoor besteld omdat die clone echte troep zijn. Bij een echte alleen zitten hier gewone ringen tegen, bij de clone een ring met een opstaande rand die in de demper zou moeten gaan, maar enkel alles stroef laat draaien, tenzij ik veel opvulringen gebruik en de ringen dus niet helemaal tegen de kop aanzitten, spelling is minimaal ook dan, maar ik vertrouw het niet zo.

Iemand tips over hoe ik zoiets kan oplossen? Of kan het geen kwaad.

Hoe zit het eigenlijk met de kop en de featheringshaft, ik had nieuwe dempers hiervoor besteld omdat die clone echte troep zijn. Bij een echte alleen zitten hier gewone ringen tegen, bij de clone een ring met een opstaande rand die in de demper zou moeten gaan, maar enkel alles stroef laat draaien, tenzij ik veel opvulringen gebruik en de ringen dus niet helemaal tegen de kop aanzitten, spelling is minimaal ook dan, maar ik vertrouw het niet zo.

Iemand tips over hoe ik zoiets kan oplossen? Of kan het geen kwaad.

Andersom.. die opstaande rand zou tegen de binnenring van het lager moeten drukken!;)

Kleine update, ik heb net maar een spartan quark gekocht samen met een s9257 en align hoofdbladen. Nu ga ik zo beetje rondvliegen tot ik het doorheb en over kan naar een 450pro.

Nu had ik uit nieuwsgierigheid ook nog een (volgens "youtube") zeer goede 401 kloon gyro en s9257 kloon servo gekocht, kan ik eens vergelijken met het echte materiaal. :D

Vergelijking, plus nog veel meer op zijn profielpagina.
dwpWZ0s_PGk[/media] s9257 tail servo versus its clones - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben tegen een probleem gestoten, na het opzetten van de throttle hold wilt de heli niet stoppen met draaien als in:

De heli reageert normaal op de throttle

Ik zet throttle hold aan, alles in orde heli stopt met draaien

ik zet throttle hold terug uit, de heli spoelt op en blijft draaien op 1 vast toerental, ongeacht de throttle stand op de zender tot ik terug ga naar throttle hold om de heli te stoppen.

Throttle hold staat gewoon op 0 bij pitchcurve en throttlecurve. Gaat over een dx6i

Governor?

Zit er misschien een tweede functie op diezelfde knop?

Normaal gezien zit er geen 2e functie op, de governor staat wel op "auto" geloof ik, disable instellen?

edit. Disable gaat niet, low high of auto. Nu die op low staat draait de motor VEEL minder toeren wel. Niet genoeg om op te stijgen, maar hij draait wel.

Niet dat het iets uitmaakt omdat dit in de niet throttle hold stand is, als ik dan "gas" wil bijgeven draait de motor ook heeeeel traag naar hogere toeren. Bizar.

Pitch en throttle curves zijn allemaal lineair.

Probleem opgelost! De throttle calibratie verandert telkens na het opzetten van throttle hold, een probleem bij deze escs. Mooi rijp voor de vuilnisbak vind ik zoiets.

Koop dus GEEN turnigy superbrain!!

Laatst bewerkt:
ook zwaar bijzonder dat je de governor niet uit kunt zetten?
Soms heb je wel eens twee opties achter elkaar, eerst gov aan/uit, daarna welke gov optie

Idd redelijk bijzonder dat de calibratie continu verandert?
is er niet een soort auto calibratiefunctie die je uit moet zetten?

Er is geen auto-calibratie, je calibreert door de esc aan te sluiten met max. throttle en dan kan je alles instellen zoals ik het had gedaan, zo kreeg ik +-600µs, na throttle hold +- 300µs. Plus de optie om governor uit te zetten is er ook niet. Bijzonder vreemd.

Nu is het "opgelost" met de throttle trim volledig naar het minimum, maar dat vind ik eigenlijk geen echte oplossing.

Ik ga deze heli nog een klein maandje vliegen om te oefenen, en dan komende maand koop ik een align 450pro (of misschien een 600 :() omdat ik toch liever een beter merk wil dan een kloon.

Opzich is er niks mis met een kloon, maar je merkt gewoon dat de kop bijvoorbeeld het net niet is. Plus er zitten al een hoop align onderdelen op omdat de kloon onderdelen krom of niet goed waren.

Afgelopen week ook met het mooie weer naar de club geweest, waren bijzonder veel mensen daar, en toch indrukwekkend om het eens irl te zien.

Volgens mij is mijn zender kaduk, ik krijg de heli nooit uit een drift, ook niet met een s9527 en spartan quark, nu heb ik opgemerkt dat bij links rudder de staart altijd mooi perfect op dezelfde plek terugkeert, enkel bij rechts rudder komt de staart best een stuk uit het midden tot ik terug links rudder geef. Is er ergens een shop waar je zoiets kunt laten maken??

Volgens mij is mijn zender kaduk, ik krijg de heli nooit uit een drift, ook niet met een s9527 en spartan quark, nu heb ik opgemerkt dat bij links rudder de staart altijd mooi perfect op dezelfde plek terugkeert, enkel bij rechts rudder komt de staart best een stuk uit het midden tot ik terug links rudder geef. Is er ergens een shop waar je zoiets kunt laten maken??

Om welke zender gaat het? Wellicht heb je nog garantie....

Spectum dx6i, heb em zelf 2dehands gekocht via iemand dus ik betwijfel het. Zat bij hem in zo'n bundel met een blade 450

Edit, paar keer gevlogen nog, af en toe wisselt hij precies tussen debiel strak en een zeer kleine drift. Ben alleszins tevreden, ding vlieg echt goed, net een klein kind :D

Laatst bewerkt:
Back