Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
K-see zei:.
Mocht er iemand nog goede tips hebben...........of opbouwende kritiek, dan hoor ik dat graag.
:!:
arjen27 zei:Zelf ook 4 jaar geleden dezelfde IBIS gemaakt uit een kit van LASER.
BM piloot zei:hey michiel over wat je zei dat de satabilo en de rolroeren niet goed zijn bij de ibis van laser models
hoe bedoel je dit precies?
groetjes bjorn
bjorn,
Ik heb het dus over de kit uitvoering van toenmalig Laser models. Nu de ARF zal wel anders zijn.
De aansturing van de rolroeren vind ik wat zwakjes. De rolroeren zijn al niet zo torsiestijf, en dan worden ze ook niet van het midden aangestuurd. Dat moet op zich nog niet zo'n probleem opleveren omdat het een trainer is. Wat ik dan wel jammer vind is dat bij mij de rolroeren aangestuurd moesten worden met een stalen pin in het kale balsa. Dat gaat op den duur speling geven. gebruik op zijn minst epoxy bij het balsa, dat rekt het balsa niet zo uit. Het mooist is ieder rolroer een eigen servo, en dan in het midden van het roer aangestuurd.
Het stabilo is uit vol balsa. De nerf loopt alleen van links naar rechts zeg maar. Ik zelf kies er liever voor om de stabilotippen de nerf andersom te kiezen. (dus met de vliegrichting.)
Bij mij is in vrij normale vlucht al het hoogteroer en rolroeren gaat flutteren. Iets wat je niet direct verwacht bij een trainer.
oei, wat is dat moeilijk uitleggen via zo'n forum. Welke Ibis ben jij aan het bouwen?
Verder was/ben ik wel heel tevreden met deze kist. Vliegt erg lekker.![]()