opbranden motor 4050 kv van align

• Topicstarter Topicstarter brampi
  • Startdatum Startdatum
B

brampi

Guest
Hallo,

Ik ben overgeschakeld van een align 3200 kv naar de 4050 kv.
Ik gebruik de align 430L 4050 kv met een phoenix 35A regelaar
en heb nu al 2 align 4050 kv in rook zien opgaan. :cry:
Ik gebruik 3S 2100 mah van polyquest.
Moet er iets veranderd worden aan de regelaar?Want met de 3200 kv
heb ik geen probleem,alleen niet zo veel power.

Hopelijk weet iemand raad.

Zelfde prop gebruikt? Dan was hij te zwaar belast met die Kv=4050 motor. Kv zegt niets over het maximale vermogen van de motor.
Je toerental wil stijgen met factor 4050/3200, het benodigde vermogen stijgt met die factor tot de derde macht, met een factor 2. De stroom wil ook met een factor twee toenemen -> exit regelaar.

Hij zit in een t rex 450 SE maar de blades zijn standaart 325 woodies van align.

Uuh, als er 1 op fikt, dan ga je toch niet exact dezelfde motor weer exact hetzelfde belasten????

Idd wat Ron zegt, gewoon een wat kleiner tandwiel nemen. Ik zou een 9 tands kiezen, max een 10 tands!

probeer de volgende keer eerst even 30 sec of minder en voel of de motor warm wordt ;) Probeer ook zonder govenor en kijk hoeveel % gasstand je nodig hebt voor het gewenste toerental. Dit mag niet lager zijn dan 70%. Daar beneden en de motor motor en regelaar hebben het moeilijk.

Hij zit in een t rex 450 SE maar de blades zijn standaart 325 woodies van align.

Waarom koop je dan een 4050kv motor????? En niet gewoon de 3550Kv motor, deze werkt PERFECT in de T-rex 450SE met een 13tands pinion. Dan heb je rond de 3000rpm op de kop en meer vermogen dan je ooit nodig zult hebben....

Nogmaal, WAAROM koop je dan die 4050kv motor??

Cheers,

Richard

De 3550kv kost even veel als de 4050 kv,dus ik dacht voor de zelfde prijs
een betere motor te hebben.Toen ik de eerste motor opbrande dacht ik
dat het een fabricage fout was en ik heb een nieuwe gekregen van align.
Op mijn andere t rex 450 SE zit de 3550 kv met 11 T dus ik had gedacht
dat de 4050kv ook wel 11 T aan zou kunnen en in de handleiding staat
nergens tot hoeveel tanden hij aan kan.Zal nu waarschijnlijk een 3550 kv
of een medusa motor kopen.

Groetjes,
Bram

het KV zegt niks over of een motor beter is of niet. KV is toeren per volt. Logisch redenerend had je er dus wel achter kunnen komen dat je een kleiner tandwiel nodig heb...
Maarja. heb je nu niks meer aan...

"Op mijn andere t rex 450 SE"
Heb je dan 2 T-Rex SE 's? op je 13e? wow....
ik heb nu flink gespaard en ben al trots op mijn bij elkaar gesprokkelde standaard T-Rex....

de 3550kv 430L motor kan 13t aan, dus de 4050kv kan ook wel 11t aan lijkt mij. ik zou eerder het probleem zoeken in een niet soepele aandrijving of te lange rotorbladen. of misschien wel teveel pitch ingesteld??

ik ben ook vrij jaloers op 2 t-rexxen, lijkt me niet dat je door hard werken aan die heli's bent gekomen

Back