Open dag stoomgroep Rading Spoor

Jeeezzzz, hebben ze niet beter te doen?
Vroeger hadden we verkeer en waterstaat, daar zaten techneuten ipv managers....
 
Tja, wat zal ik er van zeggen: onze overheid heeft in al zijn wijsheid gevonden dat wij als stomende modelbouwers aangemerkt worden als een attractie.

Landelijke richtlijnen modelstoomtreinen
Landelijke nieuwe richtlijnen:
Modelspoorbanen in Nederland vallen sinds enige tijd onder de vlag van NVWA (Nederlandse Voedsel en Waren Autoriteiten).
Doordat ook onze Stoomgroep onder de vlag van NVWA valt, zijn wij verplicht om enkele grote aanpassingen aan de spoorbanen en materieel wat daarop rijdt te doen voordat we officieel gekeurd kunnen worden.

Het verplichte keurmerk is door de staat opgelegd, als daar niet aan voldaan is, is meerijden op de modeltreinen jammer genoeg NIET mogelijk.
Aankomend najaar zal Rading-Spoor vele zaken op orde brengen.
Denk hierbij aan vrije ruimte om de sporen, afzettingen langs de spoorbanen, geremde rijtuigen en gekeurde stoomlocomotieven.
Daarnaast moeten diverse logboeken aangelegd worden waarin elke stomer die op de baan rijdt aan zal moeten voldoen.

De spoorbanen geschikt maken om aan de NVWA richtlijnen te voldoen hebben wij naar het najaar geschoven.
 
Jeeezzzz, hebben ze niet beter te doen?
Dat is overal zo, Jinny, in de scheepvaart, en met name de tankvaart, hebben we daar al zo'n 30 jaar mee te maken: Het gezond verstand wordt effectief uitgeroeid en begraven onder een nutteloze papierbrei
 
Bert.. Wat dacht je van onze IL&T vrienden en de full scale man dragende historische luchtvaart.. Net zo'n grote frustrerende puinhoop.. Managers zonder relevante kennis en/of ervaring. .
 
Managers zonder relevante kennis en/of ervaring. .
Erger dan dat: Mensen zonder kloten, die bang zijn voor krantenkoppen in de geest van "hoe heeft dit kunnen gebeuren?" boven een artikel over een ontspoord modelstoomtreintje waarbij iemand zijn vingers verstuikt heeft.

Kijk... dat zo'n Dakota op het Wad neerkomt en daarbij 32 doden vallen, is natuurlijk héél erg... Maar laten we nu vooral niet de illusie hebben dat ALLES te voorkomen is. Want dan moeten we allemaal op een keukenstoel gaan zitten, met een 5 punts veiligheidsharnas om, met keilbouten vastgezet aan vloer en wanden (zowel stoel als harnas) en het vooral niet wagen om dat harnas los te maken en op te staan om wat eten te pakken. Want stel je voor dat je je vinger tussen de deur van de koelkast krijgt.

Maar goed... daar is dit draadje niet voor. Sorry
 
Managers zonder relevante kennis en/of ervaring. .
Oh, die zijn er meer dan zat.
Ik ben ze in mijn werkzaam leven onder werkgevers voldoende tegengekomen.
Het heeft een reden dat ik op mijzelf ben.
Erger dan dat: Mensen zonder kloten, die bang zijn voor krantenkoppen in de geest van "hoe heeft dit kunnen gebeuren?" boven een artikel over een ontspoord modelstoomtreintje waarbij iemand zijn vingers verstuikt heeft.
Gelukkig heb ik grotere ballen dan het merendeel van de respondenten hier, ze hangen alleen een halve meter hoger..:D
Kijk... dat zo'n Dakota op het Wad neerkomt en daarbij 32 doden vallen, is natuurlijk héél erg... Maar laten we nu vooral niet de illusie hebben dat ALLES te voorkomen is. Want dan moeten we allemaal op een keukenstoel gaan zitten, met een 5 punts veiligheidsharnas om, met keilbouten vastgezet aan vloer en wanden (zowel stoel als harnas) en het vooral niet wagen om dat harnas los te maken en op te staan om wat eten te pakken. Want stel je voor dat je je vinger tussen de deur van de koelkast krijgt.
Die Dakota was een ongeluk wat gebeurde omdat het een oud toestel was en er een menselijke fout in het spel was...
En ook met een modern toestel kunnen soortgelijke ongelukken gebeuren.
Vliegen heeft nu eenmaal een risico in zich.
 
Gelukkig heb ik grotere ballen dan het merendeel van de respondenten hier, ze hangen alleen een halve meter hoger..:D
Tsja... nu zet je de deur wel wagenwijd open, he?

-Hangen ze dan zó laag?

Auw, niet slaan...

Maar wees eerlijk , dat is gewoon appels met walnoten vergelijken...
 
Onder de vlag van NVWA (Nederlandse Voedsel en Waren Autoriteiten).
En als iemand tijdens deze open dag een workshop metaalbewerking met bezoekers doet?
Ik zie de bui al hangen....

Veel modelbouwplezier,
Willum
 
Back
Top