openpilot info draad

Even een vraag..... Bij mijn ardupilot kon ik de afwijking van de kompas invoeren, omdat ie noord niet als noord aangaf.

Nu is die afwijking natuurlijk hetzelfde op de openpilot, maar kan zo snel niet vinden waar of hoe ik deze afwijking kan corrigeren ?

iemand een idee?

Nou net even een testvlucht gemaakt , maar op atti gaat het wel, alhoewel hij naar achteren komt zetten, en op axis lock is het een drama...maar dat komt wss omdat ik niet gewend ben aan deze flight modus, heb voorheen alleen arducopter gevlogen in stabilize.....

Even een vraag..... Bij mijn ardupilot kon ik de afwijking van de kompas invoeren, omdat ie noord niet als noord aangaf.

Nu is die afwijking natuurlijk hetzelfde op de openpilot, maar kan zo snel niet vinden waar of hoe ik deze afwijking kan corrigeren ?

iemand een idee?

Niet, want de OP heeft geen kompas.

MMM ja zie het nu ook, wel stom dat ie dan wel in de GCS een waarde aangeeft op de kompas....

Maar goed ff de waardes van Gorelroni erin gekiept, aangezien ik zelf niet zo'n tuner ben ...en dat vliegt al een stuk beter.....

Ja, verwarrend is het inderdaad, je ziet enkel de drift op de gyro. De REVO die volgend jaar op de markt komt heeft wel een kompas en tevens baro.

Je zou de autotuning kunnen proberen, maar dat is wel nog erg experimenteel en daarom niet in de release versie aanwezig.

Morgen op de meeting heb ik alle hulp van de wereld waarschijnlijk, en voorlopig doet hij het goed met de instellingen van Gorelroni..en morgen zien we wel waar het schip strand....

Ik denk dat het feit dat ie geen kompas heeft voor mij wel verschil maakt, de arducopter blijft op yaw echt heel strak hangen, terwijl de CC3D nog best wel wat wegdraaid.....waarschijnlijk te wijten aan het ontbreken van de kompas...

ben eigenlijk veel nerveuzer over het FPV gedeelte....heb nog nooit FPV gevlogen........en morgen is natuurlijk een redelijk onbekend terrein voor mij, dus dat wordt zeker spannend de eerste vlucht FPV....:D

Moet je geen schrik van hebben hoor! FPV is op sommige vlakken veel makkelijker, je hebt geen nose in probleem meer en als je ver weg vliegt heb je ook geen last dat je de houding van je kopter niet meer herkent. Een goede camera is wel een vereiste en in het begin goed leren om afstanden in te schatten.

Gorelroni en Garbungel zijn er echt kraks in en je kan er erg veel van leren, als het weer nu nog wil meewerken...

Ivo kwam je morgen ook?

Op heeft geen compas maar dat is helemaal niet nodig. Heb op al mijn quads geen compas gehad en toch de yaw strak kunne krijgen. Het is kwestie van pid's afstellen. Heel klein beetje heen en weer bewegen van yaw in windvlagen moet geen probleem zijn om ermee te vliegen.
We kijken morgen wel hoe het gaat.

En fpv is genieten als je dat nooit hebt gedaan gaat er morgen een nieuw wereld voor je open.
wat voor cam en vtx setup heb je?

Corné , neem je laptop mee en we zullen wel zien.
Als je altijd op atti/level/gps hebt gevlogen is acro mode wel effe wennen.
Men Tbs vliegt super met de huidige instelling ,
Heb men HT-FPV ook voorzien van een CC3D maar daar moet ik nog aan knoeien.
Op axislock is die niet te vliegen en de yaw waggeld....
Men laptop heeft het opgegeven en heb hem niet kunnen instellen op het veld.
Dus kan ik morgen ook wat knoeien als ik iemand zen laptop mag gebruiken :)

En fpv is genieten als je dat nooit hebt gedaan gaat er morgen een nieuw wereld voor je open.
wat voor cam en vtx setup heb je?

:offtopic:
Ik heb een 1,3 Ghz setje met SPW antennes.

vlieg op 2.4 Ghz...

de camera is de : 600TVL SONY SUPER HAD CCD D-WDR Color Board Camera OSD Menu 2.8mm lens

Een superding al moet ik het zeggen en super beeld in donkere omstandigheden !

OSD is van de TBS-core zelf

Zet zo wat foto's in het foto draadje !

Met deze setup komt het wel goed , ik gebruik dezelfde en ben er heel blij mee.
Welke maat van props heb je op de TBS?

In een gekke bui nog 3xCC3D bordjes besteld , moet er iemand interesse hebben mogen er 2 weg tegen de kostprijs.
Heb er eigenlijk nog maar 1 nodig , maar binnenkort zijn ze niet meer beschikbaar! ;)

Idd , maar het zijn geen originele openpilot borden.
Ze worden nagemaakt door drotek met toestemming van openpilot team!

Ik neem aan dat als openpilot toestemming geeft, ze ook kwaliteitseisen stellen.
Ik kan me niet voorstellen dat ze hun reputatie te grabbel gooien.

Back