openpilot info draad

Hier de settings van mijn VC-550. Een 100% symetrische frame.

Hier mijn PID's. Rotatie rate staat op 230deg/sec, maar dit kan natuurlijk terug gebracht worden. Als ik de rate zo instel vliegt de atti ook helemaal perfect. Heb in atti wel de kp's iets moeten verlagen.
op-settings.jpg

Hier flight mode settings. Ik vlieg eigenlijk altijd wel in rate. Heb door mijn hoge rotatie rate wel wat expo op mijn zender. Momenteel vlieg ik op 25% expo. Door expo op zender te zetten ziet je vlucht er veel soepeler uit als je zo'n gevoelige stick hebt.
flightmode.jpg

Zien is geloven. Vanaf 1:50 vlieg ik met nagenoeg hetzelfde settings op mijn VC-550 quad en zoals je ziet dit kan niet soepeler.

Op mijn Iconic-X zijn de PID's net wat anders omdat de roll en pitch niet symetrisch zijn, maar de settings varieren niet veel ten opzichte van min VC-550. Daar is yaw Kp not wat hoger. Je yaw moet je net zo hoog zetten totdat je quad bij hoveren zijn yaw goed vasthoudt en of bij vooruit vliegen niet heen en weer dwarrelt. Mijn ervaring is dat ki altijd net wat hoger moet zijn dan je kp. Bij te hoge ki gaat je yaw juist wel weer heen en weer wiebelen.

Op mijn oude F450 frame vloog dit ook goed en op mijn HT-FPV heb ik nooit zonder axis lock geprobeerd, dus mijn yaw was altijd slecht. Zal nog eens op die frame ook wat testen weer doen met openpilot. Nu zit mijn NAZA daarop, maar met NAZA is yaw niet geweldig op zo'n zwaar assymetrische frame ten opzichte met mijn andere quads.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb een occasie CC3D bordje , heb deze voorlopig aangesloten op mijn Trex 450 , echter krijg ik mijn servo settings niet juist , heb al zo veel mogelijk de info gevolgd op het wiki van open pilot , kan er iemand zeggen Op welke poort nummers ik de servo's moet aansluiten ! van het bordje naar de ontvanger is geen probleem , maar van bordje naar de servo's vindt ik niet de juiste uitleg ! iemand ervaring met heli settings op het CC3D bordje ?

Ik denk niet dat het veel gebruikt wordt op heli's. Maar het werkt wel zo te horen.
Vrees dat je vraag in de multicopter topic niet beantwoord kan worden.
Als je toch met heli's vliegt kan je beter voor een Beastx als Fbl systeem gaan...

Gisteren nog ff bij ons op het veld twee vluchten gemaakt om wat boomsnoeiwerk te filmen...stond een leuk windje, maar wat is die CC3D stabiel met wind...gewoon perfect....

Denk dat ik er toch nog maar 1 aanschaf voor op de hexaspyder.....:D

Heb hem gekocht.....ben erg blij met mijn CC3D, dus nu nog 1 bijgekocht voor op mijn hexaspyder, waar nu niets op zit....

Vanmiddag een klein testje gedaan met de discovery i.c.m. de cc3d in de huiskamer. (jaja, ik weet het..) op zich voor een ongetunede quad ging het prima, maar het eerste wat me opviel was dat ik heel erg weinig yaw heb. stick bijna maximaal en de quad draait amper. viel me ook al op toen ik de cc3d op het dji frame had zitten. hebben jullie dit ook? ik ga maar proberen de max rate deg/s voor yaw hoger te zetten, misschien dat ik dan wat makkelijker kan draaien.

Hoe zijn je kp's/ki's op yaw en heb je yaw wel op rate staan of eventueel axis lock?

Ik heb mijn full rate stick op yae ergens op 200 staan

Back