openpilot info draad

Het is een Kinjal frame, volledige setup staat in de link. Fotootje volgt, maar als je niet kan wachten staat er ook eentje op OP forum onder de foto thread.

Zoek op arachnida als nickname.

Ivo

wat voor frame vlieg je mee??
en wat voor setup kwa motoren props en esc.
foto is ook wel leuk.

Hier is ie dan:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi, je quad heeft ballen! Maar hangen ze vast of niet? is niet goed te zien op de foto (ik gok van wel)...

Grts,

Mooi, je quad heeft ballen! Maar hangen ze vast of niet? is niet goed te zien op de foto (ik gok van wel)...

Grts,

Ze hangen vast hoor!

Het zijn balletjes van Decathlon, te vinden bij de afdeling ping pong of golf. Ik heb er met een prikker een gaatje ingemaakt en er een plastic afstandsbusje ingepropt. Vastlijmen hoeft zelfs niet. De afstandsbusjes vind je oa bij de MK shop. Ze werken goed als herkenning, wegen niet te veel en dempen wat bij een landing. Ze beschermen de asjes van de motors en staan op rubber afstandsbusjes (ook MK shop) om nog meer af te veren.

Misschien hier iets beter te zien?
full

Heb gelezen dat het controllerbordje al gecloned is in china en voor een iets lagere prijs verkrijgbaar is.
Maar de kwaliteit schijnt een stuk minder te zijn door het gebruik van goedkopere componenten.
Dus beter kopen via de officiele verkoopkanalen, alleen jammer dat ze nergens meer beschikbaar zijn.
De vraag naar deze bordjes is zo groot , dat de nieuwe batch weer binnen no time uitverkocht zal zijn.

ze blijven nu komen dus dat komt wel goed.
de headerpins moeten en nog op gezoldeert worden en getest dus dat kost tijd maar dan weet je zeker dat het goed werkt en en knappe gyros en wat al niet meer op zit.

ben weer druk aan het testen maar de axislock wil nog niet erg lukken en moet ik zeker aan het touwtje gaan testen want de y6 flipt meteen om.

moet nu dus uit zoeken in welke buurt kwa getallen ik moet zitten ik zit nu op 10 en 20 voor de kp.
hoe het zit met de weakleveling is me ook nog een vraag testen dus.

Gisteren of beter nog vannacht :rolleyes: samen met Pieter het openpilot board ingesteld en gemonteerd op de Arduspyder, eerste test vlucht binnen ziet er veel belovend uit en zo te zien is er weinig tot geen PID tuning nodig :D

Wel nog een zwaartepunt probleempje oplossen, Ardu board compleet weegt namelijk 50g meer.

Wat wegen die balletjes, en wat voor materiaal is het?

Ze hangen vast hoor!

Het zijn balletjes van Decathlon, te vinden bij de afdeling ping pong of golf. Ik heb er met een prikker een gaatje ingemaakt en er een plastic afstandsbusje ingepropt. Vastlijmen hoeft zelfs niet. De afstandsbusjes vind je oa bij de MK shop. Ze werken goed als herkenning, wegen niet te veel en dempen wat bij een landing. Ze beschermen de asjes van de motors en staan op rubber afstandsbusjes (ook MK shop) om nog meer af te veren.

Misschien hier iets beter te zien?
full

Bijna niks, ik schat zo'n 5g. Er zijn momenteel 2 verschillende soorten die bruikbaar zijn, deze die je hierboven ziet en eentje dat er meer uitziet als een golfbal. De laatste is mooier maar ook ietsjes zwaarder. Het aanbod durft wel plots te wijzigen! Er zijn ook de echte pingpong balletjes die niet uit mouse bestaan maar volledig hol zijn. Die zijn ook geschikt en nog lichter maar slechter qua montage en minder schok absorberend.

Bij de golfballetjes koos ik voor geel en oranje zoals hier op mijn MK:

full

Ooi
full
t heb ik ze ook groter gebruikt en half doorgesneden verlijmd op een dekseltje:
full

Back