openpilot info draad

Als je de hardware achterwege laat, zouden jullie dan kiezen voor de OpenPilot of MultiWii v1.8 software?

Groeten,

ik ga voor de OpenPilot puur om dat daat meer aan gewerkt wordt en simpel in te stellen is en meteen goed werkt als je het goed doet.

Zou iemand even kunnen uitleggen hoe dat PPM werkt met de CC?

Als ik het juist heb sluit je dan maar 1 kanaal van je ontvanger aan op de CC?
Werkt dit met alle ontvangers? Mijn zender is ingesteld op PPM (mx-12) en er zit een FrSky 2,4ghz setje in...

Dit zou wel een groot voordeel zijn omdat het minder een rommeltje wordt (minder draden).

Nog een vraag, dit is misschien niet het beste topic ervoor, maar als ik een CC zou kopen heb ik Gyro en Acc, maar als ik de MiniWii van Jussi zou kopen heb ik ook een kompas. Sommige zeggen dat het wel beter vliegt, maar weinig mensen gebruiken het...

ik ga voor de OpenPilot puur om dat daat meer aan gewerkt wordt en simpel in te stellen is en meteen goed werkt als je het goed doet.

PPM is gewoon standaard, dus alle kanalen aansluiten.

Kompas heeft pas echt nut als je autonoom gaat vliegen met een sat receiver.

PWM = > Elke servo (puls) een eigen uitgang

PPM => noemen ze ook wel serial, alle pulsen achter elkaar en kan je dus geen servo op aansluiten. O.A. Futaba en Spectrum al hebben ze wel hun eigen 'taaltje'

SBus => serial maar met meerdere functies dus niet gelijk aan PPM!

Kijk hier maar eens voor een beetje uitleg op het midden van de pagina onder Receiver Types:

http://wiki.openpilot.org/display/Doc/RC+Transmitter%2C+Receiver+and+Servos

NB: (PPM op je zender heeft een andere betekenis! deze voorbeelden zijn voor de ontvanger kant!)

//Frank

Laatst bewerkt:
Hey,

Ik ben er even door gegaan, als ik het goed begrijp is er geen mogelijkheid om het met 1 ontvanger uitgang (5v - Ground - PWM) te doen?

Er zijn mensen die een sateliet ontvanger gebruiken met de CC, en dat zijn ook maar drie 'kabeltjes' :rolleyes: Vandaar dat ik het mij afvroeg.

Hey,

Ik ben er even door gegaan, als ik het goed begrijp is er geen mogelijkheid om het met 1 ontvanger uitgang (5v - Ground - PWM) te doen?

Er zijn mensen die een sateliet ontvanger gebruiken met de CC, en dat zijn ook maar drie 'kabeltjes' :rolleyes: Vandaar dat ik het mij afvroeg.

Als je met uitgangen op je ontvanger werkt waarop je ook een servo kan aansluiten is het PWM, alle signalen tesamen is PPM. De sat ontvanger voor een MK bv is PPM, je hebt maar 3 draden voor spanning en signaal. De oorspronkelijke opzet van CC is PWM, voor elk kanaal een signaal en voor 1 aansluiting 3 draden omdat je daar ook de spanning voor je ontvanger afplukt.

Binnenkort zal het mogelijk zijn om te kiezen welke ontvanger je gebruikt, nu nog niet mogelijk. We zijn wel aan het testen of we de PPM aan de praat krijgen, maar dat is echt nog een beetje beta firmware die normaal niet op het forum te vinden is tenzij je deel uitmaakt van de test groep.

Er is trouwens weer een firmware build waarin PPM actief staat, maar dan is weer geen PWM mogelijk omdat de drivers van deze beide nog niet naast elkaar kunnen draaien.

Ik volg het draadje op RCG over de CC en het schijnt dat er 'unofficial' CC's worden verkocht door een bepaalde persoon(en?).

Ik ben er niet echt op ingegaan, maar het zou iemand zijn die eerst meehielp aan de CC en ze nu verkoopt zonder geld aan het project te geven. Het is wat onduidelijk, ik geloof dat de qualiteit ervan niet zo goed is en ze worden in een bubbeltjes enveloppe verzonden waardoor de pinnen soms buigen.

De officiele CC's worden in een doosje verkocht.

Ik laat het maar weten als een waarschuwing, voor het fijne ervan moet je het topic op RCG maar lezen.

Klopt, het is een heel gedoe op RGC over dit onderwerp. De officiële shops zullen op de OP site aangekondigd worden, voor ons wordt dat in de UK.

Heb nu Axis Lock (max Axis Lock op 15) er op gezet en binnen lijkt alles goed te werken, ben benieuwd hoe het buiten vliegt.

De yaw lijkt nog niet echt strak zoals het bv kan zijn als bij een KK board :confused:

Ik krijg een gratis CC van OpenPilot :D.
Ben heel benieuwd, hopelijk wordt hij ergens volgende week verzonden!

Mijn Pro Mini met shield en IMU heb ik verkocht, hopelijk kan ik met dat geld mijn quad afbouwen...

Grts,

Ik krijg een gratis CC van OpenPilot :D.
Ben heel benieuwd, hopelijk wordt hij ergens volgende week verzonden!

Mijn Pro Mini met shield en IMU heb ik verkocht, hopelijk kan ik met dat geld mijn quad afbouwen...

Grts,

Mmmm ... dat zou kunnen verklaren waarom ik nog steeds op een factuur aan wachten ben. Al heb ik de mijn wel al een aantal weken geleden besteld gehad en ontvangen.

Heb ondertussen eindelijk mijn eerste vlucht kunnen doen. En ik moet zeggen !!! schitterend !!! Vliegt perfect en stabiel. Recht uit de doos.

Wel geëindigd met een harde landing. De batterij kwam los van zijn velcro (gelukkig bleef hij in zijn goudpluggen). Bij het neer komen heeft ook een deel van de (40 Mhz) antenne afgesneden, die hing er nog los onder. Eingelijk 2 x mijn eigen fout en volkomen te voorkomen. Maar soit, nieuwe ontvanger en deftige velcro straps zijn al besteld ! :D

Mvg,
Matanza

Even voor de duidelijkheid, de eerste 20 mensen die zich lieten horen in het OpenPilot topic op RC Groups en die nog geen CC hadden, krijgen er 1 gratis.

De reden daarvoor zou ik kunnen uitleggen, maar je kunt beter de latste 20+ paginas lezen van dat topic :rolleyes:.

Grts,

Even voor de duidelijkheid, de eerste 20 mensen die zich lieten horen in het OpenPilot topic op RC Groups en die nog geen CC hadden, krijgen er 1 gratis.

De reden daarvoor zou ik kunnen uitleggen, maar je kunt beter de latste 20+ paginas lezen van dat topic :rolleyes:.

Grts,

Kort gezegd, er wou er eentje van profiteren van een non-profit project en geld verdienen.

Tja, Heb via mail besteld, heb er eentje ontvangen maar heb nooit een factuur of wat ook ontvangen, om te betalen... Tja :D Sorry, maar ik ga er ook niet achter vragen. Al heb ik wel al wat geld gedoneerd voor dat legal defense fund enzo..

Maar soit.

Mvg,
Matanza

Back