openpilot info draad

@viper, ik twijfel dus, omdat als ik pas rond nieuw jaar me bordje heb, ik 2 maanden niet kan vliegen met me quad, en dan dus misschien beter voor een andere optie kan gaan....

Die van mij vandaag opgehaald op het postkantoor.
Wa is dat ding klein zeg......ik wist wel dat ze niet groot waren, maar zoo klein had ik ook niet verwacht......

Jammer dat het frame en zo nog niet binnen zijn........nog even geduld met testen dus........

Ik snap het nu al niet........open de GCS en gelijk de foutmelding dat ik andere firmware heb dan de hardware:

GCS and firmware versions of the UAV objects set do not match which can cause configuration problems. GCS version: 20121016 16:27 (93c76ec4-a23c2254) Firmware version: (-).

Maar ik snap niet hoe dit te verhelpen. Ik heb de software gedownload die iemand hier al op het forum gezet had....(dit zou de nieuwste versie zijn die nog niet op openpilot te vinden was op dat moment)

Het bordje is wel verbonden(USB coptercontrol) maar ik kan niet resetten en hij geeft ook niet de huidige firmware-versie......wat doe ik verkeerd ?

Hij doet halt al niet, dan geeft ie een foutmelding.....:

IAP Step 1
Oops, failure step 1
Reset did NOT happen

Dat is ook de reden dat ik het niet snap.......

Degene die ik hier gepost had was de laatste die nog niet op de website stond. Weet niet of die er nu wel al op staat.

Kijk maar naar de datum van de versie op de website.....is voordat de cc3d al bestond.

Die versie in dat andere draadje heb ik gedownload...die jij erop had gezet.......dus als die goed is snap ik niet wat er gaande is...

Ik neem aan dat ik gewoon het bordje verbind via USB en dan de firmware kan veranderen....?

Laatste versie op de site is van 26 oktober, ook geschikt voor win8....

Bovenin kan ik trouwens ook geen type verbinding selecteren....USB is lichtgrijs naast dat running pijltje....

Ja dat staat er ook en het bordje is verbonden want de art. horizon werkt gewoon, maar met de firmware kan ik alleen op halt en reset drukken met in beide gevallen dezelfde foutmelding......

Probleem opgelost, blijkbaar moet je per se eerst die wizard doorlopen.....

Niet erg handig aangezien er nog geen copter aan hangt en het alleen het bordje is, maar goed hij herkent hem nu dus wel en de firmware is geinstalleerd via de wizard.....

Dat probleem had ik ook de eerste keer.
Volgens mij heb ik het opgelost door eerst de software op te starten en daarna USB verbinden , ben er ook eventjes mee bezig geweest.

Ja klopt je moet eerst bordje los koppelen en dan software starten de eerste keer. Je kan alvast alles configureren ;p

net een cc3d besteld:) en heb waarschijnlijk met lennard geregeld dat ik nu al zijn reserve bordje kan gebruiken!!

Mooi dat het toch gelukt is!

Ik zie dat ze in de laatste release autotuning weg hebben gehaald :(

Laatst bewerkt:
echt hebben ze de autotuning eruit gehaald??? hoezo dat dan, leek me juist zon mooie functie om te gebruiken/proberen...

Is ook een mooie functie, maar ze zeggen dat die nog beter kan en dat deze weer terug komt. Denk dat ze het helemaal goed willen hebben, want er was gerapporteerd dat de afwijkingen konden zijn tussen de eerste en bijvoorbeeld de tweede keer dat je het deed.

Overigens de versie die ik eerder gepost heb die is verder hetzelfde maar wel met autotuning.

Back