Opensource alternatief voor http://www.hoverflytech.com ?

Mischien kennen jullie Hoverfly

Ik zou graag willen weten of hier opensource varianten voor zijn want hoewel dit board volgens mij alle pro specs heeft die je nodig kunt hebben is deze vrij duur, is er een goed alternatief (opensource board en software ) wat in de buurt komt?

Verder wil ik in een X vorm 2 motoren plaatsen op elk eindpunt van het frame, zoals ik in een ander topic vermelde, ik vraag me af of dit wel kan aangezien alle software volgens mij uitgaat van 1 motor op elk eindpunt ( elk eindpunt van de X )

Door een motor verticaal boven en onder elkaar te zetten heb je meer power en meer failsafe mogelijkheden, ik zou graag willen weten of een van de boards dit ondersteund.

Hey,

draait die Gluonpilot ook goed op quads/multikopters? Ik heb er nog niets kunnen vinden over een goed werkende multicopter met een gluonpilot.
Hier staat nog wel een goede mogelijkheid: Planet Multicopter

Vriendelijke groeten,
Aldert

Kijk op de site dan is je vraag beantwoord

Hey Johan,

thanks, maar op de site had ik gekeken, en vond het eerder antireklame dan reklame Quadrocopter - Gluonpilot
Hier het filmpje:
Oftewel een waggelende eend ;) . De Kkux doet het aanmerkelijk beter, terwijl deze niet eens acceleratiemeters heeft, en aanmerkelijk eenvoudiger software.
Ik kan ook nergens een WEL goed vliegende quad met gluonpilot vinden.
gluonpilot site zei:
Flying a quadrocopter is not easy. Put the module in 'stabilized' mode verify on the ground that everything works as expected: with only a little bit of throttle, move the sticks. The propellors should change speed accordingly.
Start by practicing taking off and landing. Fly about 1 meter high. Give a short boost of throttle before touching the ground to make it land more gently.

Terwijl de Mikrokopter geschikt is voor zelfs de niet piloot, degene die zelfs nog nooit hebben gevlogen kunnen hier mee overweg!

Hier een groot model hexa met een MK board. Waar hij wel sterk waggelt komt door de stick input, om de reactie van de cameramount te testen. Hier is deze gevlogen in harde wind, je ziet hem ook afdrijven. GPS positiehold is onderweg.

Hier eentje met het Aspirin boardje, dit ziet er best heel goed uit, en ben zelf ook wel benieuwd naar deze "controller":

Laatst bewerkt door een moderator:
Geen idee of het goed is ( moet meer lezen nog erover)
maar ik kwam deze ook nog tegen (mischien heeft iemand er wat aan):

ArduCopter Quad v1.0 KIT, Frame+Motors
ArduPilot Mega home page - DIY Drones

nog steeds commercieel + do it yourself
lijkt alsof het toch een flinke investering wordt voor zon flight control chip, hoe doen jullie zelfbouwers dat hier dan?
De ArduCopter/ArduPirates is bekend hier. Lopen ook een paar bouwdraadjes van, kijk de multicopter-sectie maar eens door.
Is trouwens wel Opensource, dus echt commercieel zou ik het niet willen noemen. Uiteraard kost het maken van de boardjes en sensors wel wat.

Hoi,

De gluonpilot is voorlopig gericht op zogenaamde "fixed-wing" vliegtuigen (funjet, easystar en alles met een vleugel).

De quadrocopter code is zoals je in het filmpje kan zien nog in ontwikkeling.
Het feit dat deze een beetje waggelt is omdat er lange buizen aan hangen (+- 50cm aan alle zijden -> motors vereisen een groter koppel om deze te corrigeren).
Ook werkt enkel stabilizatie voor quadrocopters. Navigatie werk voorlopig enkel voor fixed-wing vliegtuigen.

In de nabije toekomst zal dit alles even goed werken voor quadrocopters, maar voorlopig dus nog even niet.

@Aaalie: thanks voor de feedback ;-)

Hoi,

De gluonpilot is voorlopig gericht op zogenaamde "fixed-wing" vliegtuigen (funjet, easystar en alles met een vleugel).

De quadrocopter code is zoals je in het filmpje kan zien nog in ontwikkeling.
Het feit dat deze een beetje waggelt is omdat er lange buizen aan hangen (+- 50cm aan alle zijden -> motors vereisen een groter koppel om deze te corrigeren).
Ook werkt enkel stabilizatie voor quadrocopters. Navigatie werk voorlopig enkel voor fixed-wing vliegtuigen.

In de nabije toekomst zal dit alles even goed werken voor quadrocopters, maar voorlopig dus nog even niet.

@Aaalie: thanks voor de feedback ;-)

Okay...

Ik begrijp dat je betrokken bent bij het project gluonpilot? Dat geeft goede hoop, ik ben erg benieuwd, want de hardware heeft hij zeker om de multicopters goed te laten vliegen. Potentie is er zeker!

Sportief opgevat, m'n feedback is niet echt positief, verontschuldiging daarvoor. En komplimenten voor je snelle reactie, hou ons op de hoogte, zou erg leuk zijn!

Back