Tadango
Forum veteraan
Wellicht handig om een topic hiervoor te openen. Ik zal beginnen met mijn setup voor het ontwikkelen.
Ik gebruik voor mijn werk altijd Visual Studio en vindt het en prettige omgeving om in te werken. Er zijn vele plugins te vinden en dus ook 1 voor Lua. Ik gebruik Visual Studio Community 2015 en deze is gratis te vinden op https://www.visualstudio.com/downloads/. Hierbij installeer je dan ook de Lua plugin van https://visualstudiogallery.msdn.microsoft.com/7782dc20-924a-4726-8656-d876cdbb3417. Op deze manier herkent Visual Studio dan de Lua code en bied intellisense aan (automatische aanvulling) voor de bais functies. Nu willen we deze ondersteuning ook voor OpenTX natuurlijk en daarvoor heb ik documentatie gemaakt voor de plugin. Hierdoor zijn functies op lcd en model edg beschikbaar via intellisense. Dat helpt enorm. Helaas werkt het niet 100% waardoor output tables (return waarden) niet voor Visual studio getoond worden. Wellicht komt dat een keer met een update van de plugin. De documentatie voor OpenTX is hier te vinden https://drive.google.com/open?id=0B67upQMrmqHoeEItMUtlU3FVTzA
Je kan uiteraard ook simpelweg notepad gebruiken of elke andere editor maar een slimme editor werkt wel zo lekker.
Binnenkort eens wat voorbeelden plaatsen al is het bestuderen van de bestaande scripts het handigste om mee te beginnen. Enkele widgets beschikbaar voor de Horus met OpenTX 2.2: https://drive.google.com/drive/folders/0BzHjO-_jWYNSX3B3cVRBek5XOWM
Ik gebruik voor mijn werk altijd Visual Studio en vindt het en prettige omgeving om in te werken. Er zijn vele plugins te vinden en dus ook 1 voor Lua. Ik gebruik Visual Studio Community 2015 en deze is gratis te vinden op https://www.visualstudio.com/downloads/. Hierbij installeer je dan ook de Lua plugin van https://visualstudiogallery.msdn.microsoft.com/7782dc20-924a-4726-8656-d876cdbb3417. Op deze manier herkent Visual Studio dan de Lua code en bied intellisense aan (automatische aanvulling) voor de bais functies. Nu willen we deze ondersteuning ook voor OpenTX natuurlijk en daarvoor heb ik documentatie gemaakt voor de plugin. Hierdoor zijn functies op lcd en model edg beschikbaar via intellisense. Dat helpt enorm. Helaas werkt het niet 100% waardoor output tables (return waarden) niet voor Visual studio getoond worden. Wellicht komt dat een keer met een update van de plugin. De documentatie voor OpenTX is hier te vinden https://drive.google.com/open?id=0B67upQMrmqHoeEItMUtlU3FVTzA
Je kan uiteraard ook simpelweg notepad gebruiken of elke andere editor maar een slimme editor werkt wel zo lekker.
Binnenkort eens wat voorbeelden plaatsen al is het bestuderen van de bestaande scripts het handigste om mee te beginnen. Enkele widgets beschikbaar voor de Horus met OpenTX 2.2: https://drive.google.com/drive/folders/0BzHjO-_jWYNSX3B3cVRBek5XOWM