OPGELET Diefstal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook gereedschap meegenomen lees ik daar. Wat moet dat luie schofterige tuig nou met gereedschap? Dat is voor mensen die werken en daarmee eerlijk aan hun geld komen.. Ze zouden het nog niet als zodanig herkennen al struikelden ze er over.

En voor je het weet gebruiken ze dat gereedschap om jouw woning te kraken...:mad:

Oren en ogen geopend en hopelijk komen de locs ongeschonden bij de rechtmatige eigenaar terug!

Ik denk dat deze niet meer op gaan duiken, die worden gewoon bij een oud-ijzer handelaar verpatst voor een paar honderd euro, en dat spoor ook. Emotionele waarde hebben dit soort lieden schijt aan, en het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ze voor eigen gebruik gestolen zijn. 15 meter spoor en een paar locomotieven bouw je niet zomaar even ergens op zonder dat dit de aandacht trekt.

Met wat 'mazzel' zijn ze in opdracht gejat voor iemand met flink wat grond en poen ( eventueel in het buitenland) en worden ze in ieder geval niet gesloopt, maar het waarschijnlijkst is dat ze in stukken bij een metaalhandel terecht komen. Mensen riskeren ook hun leven om een paar kilo koperleiding te jatten bij de spoorwegen, dus hier draaien ze hun hand ook niet voor om.

Het is gewoon te triest voor woorden dat er mensen bestaan die bereid zijn andermans plezier en levenswerk te verpesten om een paar euro te verdienen.

Rotter dan dit kan het toch niet worden? Het gaat hier niet enkel over de kosten en de tijd, maar ook over een hele berg liefde en vakmanschap. Ik wens het slachtoffer heel veel moed en sterkte. Zo veel respect ik heb voor het vakmanschap van de eigenaar, zo weinig heb ik voor de daders.

kom op facebook deze foto tegen met de tekst:

Gevonden!
In de polder van Eemnes met een briefje erbij: "bel de politie"

Bizar goed nieuws!!

"Levenswerk Hilversummer terecht
Johan Nieuwenhuis uit Hilversum is dolgelukkig. Zijn drie zelfgemaakte stoomlocomotieven die vorig weekend werden gestolen, zijn weer terecht!

De politie van Baarn werd zaterdagmorgen gebeld met de mededeling dat de treinen in een berm bij Eemnes lagen. Op de voertuigen zat een briefje met de tekst ‘bel de politie.’ Johan maakt het allemaal niets uit, hij is dolblij. Zijn gestolen gereedschap is niet aangetroffen.

Goed afgelopen.. Mooi zo!

diefstal

Misschien dankzij alle media-aandacht of wroeging, maakt niet meer uit.
Ze zijn gelukkig terug.

groet rene en dank voor alle steun

Namens alle modelbouwers van welk model dan ook, wil ik hierbij de eigenaar feliciteren met de vondst. Wat een beetje aandacht in de media al niet kan doen. Jammer van het gereedschap, maar de loc's hebben voor hem meer waarde.

Top gedaan :up:

gefeliciteerd met de terug hebben locs
had t gehoord dat er speelgoedtreintjes in weiland was gevonden maar niet dat het zulke grote jongens waren
daar zijn meerdere mensen voor nodig geweest en hebben geweten die laad je niet effe in een autootje in
en moet ook opgevallen zijn bij t achterlaten uitladen ervan
dus mensen wie heeft wat gezien moet t melden
want men kijkt de ogen uit bij een ongeval of iemand met pech dus auto langs kant van weg met uitladen van iets moet opgevallen zijn
zal wel een busje geweest zijn
en dat ze het weer gedumpt hebben misschien omdat ze er niet rondjes in de kamer konden rijden
de rails zijn die ook terug trouwens????

Goed nieuws! Nu maar hopen dat de modellen niet / niet al te erg beschadigd zijn. Zonde van het gereedschap, maar dat is te vervangen.

Hulde! Jammer dat ze diegene die het gedaan hebben niet te pakken hebben weten te krijgen. Zal vast moeilijk verhaal worden.

Ik vraag me wel af of of hij ze beter beveiligd. Het leek mij gezien het filmpje (HvN) eenvoudig om een busje in het bos te parkeren en vanuit die schuur de locs te verschepen.

Ik weet niet hoeveel KG het weegt, maar je zou haast denken dat ze het op een trolley oid gezet moeten hebben om het dan vervolgens te trekken ofzo.

Mooi dat het terug is.

Lijkt me beter om dit soort kostbaar spul in een hele dikke vette kluis te zetten, en op die kluis 380 volt te zetten, mochten ze het weer proberen. Maar ik neem aan dat de eigenaar nu wel zijn maatregels genomen heeft.

en wat voor maatregelen moet je nemen dan? als ze het willen hebben pakken ze het toch wel....

of gaan we allemaal in fort knox wonen?

Lijkt me beter om dit soort kostbaar spul in een hele dikke vette kluis te zetten, en op die kluis 380 volt te zetten, mochten ze het weer proberen. Maar ik neem aan dat de eigenaar nu wel zijn maatregels genomen heeft.

Landmijnen in de achtertuin? 't is toch wel raar om het 'slachtoffer' aan te spreken of die de boel wel goed op slot doet.
Eigenlijk zouden sloten niet eens nodig moeten zijn, mits iedereen zich gewoon zou kunnen gedragen.
Verder kun je er gerust van uit gaan dat de schuur/garage gewoon netjes op slot is geweest. Mja, als iemand ergens binnen wil komen, lukt dat ook zeker wel.

Ik spreek hem nergens op aan. Inderdaad moet normaal gesproken de slotenmaker failliet gaan. In een ideale wereld. Als er bij iemand is ingebroken check je toch altijd of je beveiliging oke is? Heeft niets met Fort Knox te maken. Anyway, we raken off topic. Iig fijn dat alles terug is.

Ik spreek hem nergens op aan. Inderdaad moet normaal gesproken de slotenmaker failliet gaan. In een ideale wereld. Als er bij iemand is ingebroken check je toch altijd of je beveiliging oke is? Heeft niets met Fort Knox te maken. Anyway, we raken off topic. Iig fijn dat alles terug is.

Ik doelde meer op Wasp250's reactie. Verder niet aanvallend bedoelt oid. maar je mag er toch gewoon vanuit gaan dat iedereen z'n schuur nachts op slot heeft.
Is toch te gek voor woorden als je dan nog 'extra' maatregelen nodig hebt om een zelfbouw hobby te beschermen?
in ieder geval super dat het weer terecht is.

Ik ben erg blij voor Johan dat zijn 'kindjes' weer terug zijn.
@Johan, ik wens je na deze nachtmerrie weer een goede nachtrust.

mvg,
Martijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back