Opgelicht?!

Zoweisoo een beetje vreemd een winkel met (max)30 dagen levertijd...

is een wettelijke verplichting: niet leveren binnen 30 dagen kan je de koop ontbinden. Dat moeten ze verplicht ook melden.

Als koper ben je natuurlijk niet verplicht om deze wetgeving te hanteren maar het is wel een recht die je hebt.

Daarnaast vind ik je vorige opmerking beetje vreemd emil er zijn genoeg zaken hier op het forum geweest over de grotere modelbouwzaken die ook naar oplichting gingen... denk aan de 35mhz affaire en nog wat van dat soort geintjes o.a. op garantie afhandeling...

dat werd altijd meteen bij het eerste bericht al gesmoord, en nu gaat het over een webwinkel en wordt veel meer toegelaten..

niet echt wat je noemt een gelijke behandeling.

De naam van de shop is verwijderd dus is dit topic nu niks meer dan uitwisselen onderling over hoe we vinden dat een leverancier om hoort te gaan met de klant.. Gezien de reacties is daar toch wel wat behoefte aan.

@Sven:
Als je pakketje is aangekomen, dan ook wel melden hé?
Want we zijn er van uitgegaan (althans ik in eerste instantie) dat je inderdaad geflest bent; als dat NIET het geval is, en deze webshop doet gewoon netjes zaken, dan lijkt het me terecht dat je meldt als het wél in orde is.

Verder maar even afwachten.

Nederlandse winkeliers hebben het op internet ook niet makkelijk. Zeker hobbyking heeft die markt voor ze behoorlijk kapot gemaakt, het aparte is ook, men besteld wat hier, krijgt het niet binnen een paar dagen, en wordt dan gelijk vervelend, belt boos op, klaagt op fora etc.. maar als een zending van hobbyking er 2 maand over doet, ach, geen probleem.

En die prijzen, kun je als NL winkelier niet tegenop.

Er zijn inderdaad een paar goeden, maar de meeste nl winkels is vrij ruk. Of halve voorraad (kun je wel het ene kopen, maar niet het andere), of ze houden zich niet aan afspraken, of informeren de klant niet, enzovoort. Van de bestaande grotere namen is er geeneen die echt een goed werkende webshop heeft.

Zeker in de huidige tijd erg raar. Er zijn meerdere prima open source webshop-pakketten te krijgen waarvoor je zelf amper kennis hoeft te hebben. CDś met afbeeldingen en producten kun je bv. van Graupner, Robbe, Great Planes, Extreme Flight, Sebart, Hacker, enzovoort, zó krijgen. Is kwestie van bv. Magento installeren op een server (met handleiding in de hand kan mijn oma dat nog), even kleurtjes aanpassen naar wens, andere logo-afbeelding, dan de producten van die CD-roms erop (kun je gewoon importeren) en kloar is je webshop.

Maar nee, ga eens naar de site van de bekendere winkels in NL, en zie wat voor drama je voorgeschoteld krijgt.

Nederlandse winkeliers hebben het op internet ook niet makkelijk. Zeker hobbyking heeft die markt voor ze behoorlijk kapot gemaakt, het aparte is ook, men besteld wat hier, krijgt het niet binnen een paar dagen, en wordt dan gelijk vervelend, belt boos op, klaagt op fora etc.. maar als een zending van hobbyking er 2 maand over doet, ach, geen probleem.

Dat klopt.
Want in zo'n geval krijgt namelijk de Douane de zwarte piet.
Dan roept iedereen om het hardst dat die lui met hun benen op het bureau zitten te meuren en willekeurig pakjes doorlaten of tegenhouden...;)

Nederlandse winkeliers hebben het op internet ook niet makkelijk.

En de "echte" winkels, die de internet trein gemist hebben al helemaal niet.
Waar het ook ter sprake kom, ik propagandeer altijd om eerst langs een echte winkel langs te gaan, vanwege het persoonlijke contact. Maar het wordt steeds moeilijker om de weg naar zo'n winkel te vinden!!

De oudste winkel in Rotterdam en omgeving, Van Nieuwenhuyzen aan de Oude Binnenweg, is er een jaar geleden mee gestopt. Die hadden wel een internet shop, maar eentje die zelfs ik beter had kunnen maken. De winkel waar ik nogal eens kom (morgen ga ik zels weer) is Hobby Haven aan de Dorpsweg op Rotterdam-Zuid. Maar de eigenaar heeft me al verteld dat het 1 februari 2013, als hij 65 jaar wordt, einde oefening is. Een onverkoopbare zaak, dus is hij al stilletjes aan aan het uitverkopen van z'n behoorlijk grote voorraad. Nieuw bestellen doet hij alleen nog zaken waarvan hij zeker weet dat ze vrijwel direct verkocht worden. Het wrange is dat de dingen die goed lopen (Banckert en Zwarte Zee van Billing Boats bijvoorbeeld) maar mondjesmaat door de importeur worden geleverd.

Er zijn er natuurlijk wel een aantal die de boot niet gemist hebben, en een redelijk goed ogende en opererende internet winkel hebben opgezet. Hoe die lopen heb ik geen zicht op, maar er zijn er bij die een uitstekende klantenservice hebben. Emails worden prompt behandeld, en op eventuele klachten of opmerkingen wordt adequaat gereageerd. Ik stuurde gisteravond (zondag dus) vrij laat een mail met een vraag naar zo'n winkel, en kreeg vrijwel direct antwoord. Resultaat: gelijk besteld en 100% per iDeal betaald. Gezien m'n ervaringen maak ik me voor geen cent ongerust over de levering.

De tijd nadert dat ik naar dat soort winkels ga doorverwijzen, al zal dat dan wel per PB gebeuren. Maar je zal altijd een categorie mensen houden die voor 3 cent goedkoper naar een ander, onbekend adres stappen.

Groet,

Ad

Je koopt juist in nederland voor de snelle levering daar wil je wel wat meer voor betalen. zelfs vanuit hongkong (mits op voorraad) zijn mijn bestellingen altijd binnen 30 dagen binnen meestal 1 a 2 weken.

als het bij een winkel vanuit nederland langer dan 4 dagen duurt vind ik het ook verdacht tenzij een item niet op voorraad is. bij de meeste winkels is het zelfs zo vandaag bestellen en de eerstvolgende werkdag in huis meestal dus de volgende dag.

is een wettelijke verplichting: niet leveren binnen 30 dagen kan je de koop ontbinden. Dat moeten ze verplicht ook melden.
SNIP

Het is altijd meteen bij het eerste bericht al gesmoord, en nu gaat het over een webwinkel en wordt veel meer toegelaten..
niet echt wat je noemt een gelijke behandeling.

1: (als user!) Ik lees het het zo dat de winkel 30 dagen mag doen om te leveren, das toch ouderwets, bedoel in deze tijd is een week al lang! Maar goed..

Je 2e stukje tekst, kan ik enkel zeggen, ik heb het al zien aankomen ;)
Zie de quote van mij een paar post terug.

Maar speciaal voor jouw, zal ik de een en ander weg weghalen..
Want stipt op de regels, heb je gelijk, en we hebben geen zin in gezeur dat de mods de regels overtreden...

Trouwens wil je verder hier over hebben, dan graag per PB.
Dat je het niet eens bent prima. Maar graag via pb, met de betreffende mod, of per kwalijk bericht, of via de Beheerder, als je er met de mod, niet uitkomt. Niet openlijk op het forum. Dit is Offtopic, en resulteerd in een niet zo fijne sfeer in het topic.Maar dit moet toch ook wel bekend zijn, het is je meermaals verteld. ;)

Wat ik overigens niet begrijp aan dit verhaal, is dat de politie kennelijk een aangifte heeft opgenomen, terwijl die 30 dagen nog helemaal niet verstreken waren.. apart.

Geeft ook wel een beetje aan dat ze er sowieso toch niets mee gaan doen, helaas :(

Wat ik overigens niet begrijp aan dit verhaal, is dat de politie kennelijk een aangifte heeft opgenomen, terwijl die 30 dagen nog helemaal niet verstreken waren.. apart.

Geeft ook wel een beetje aan dat ze er sowieso toch niets mee gaan doen, helaas :(

waar haal jij uit dat de TS aangifte heeft gedaan?
Ik lees het nergens terug dus voordat we de politie zwart gaan maken ;)...

overigens is het vrij logisch dat ze voor civiele zaken niet direct in springen op een conflict tussen 1 persoon en een bedrijf wat gaat om enkele 100den euros.

Zodra men over oplichting gaat praten *meerdere aangiftes*.
dan wordt er pas actie ondernomen door de politie, waar die grens ligt is volgens mij beetje grijs gebied. Echter daarom is het belangrijk om aangifte te doen zodra bv. 10 mensen dat doen is het geen civiele zaak meer maar spreekt men van grootschalige oplichting en wordt het wel een zaak voor de politie.

1 tegen 1 is altijd wellus nietus verhaal zoals hier ook weer blijkt dat TS wel erg snel zijn conclusies trekt.

Misschien een cursusje lezen volgen? ;)

De topicstart, van topicstarter:
Hallo
Ja lees zelf maar, maar ik ben niet blij ik heb al aangifte gedaan wat kan ik nog meer doen.

Dat ze er niet meteen wat mee doen, kan ik ze ook niet direct ongelijk in geven, maar het verbaast mij wel dat ze al een aangifte opnemen als er nog helemaal niets strafbaars is gebeurd. Dát was wat mij verbaaste.

ok helemaal gelijk overheen gelezen.. nu is roepen dat je iets gedaan hebt niet altijd gelijk aan of de daad ook gebeurt is ;)

En de "echte" winkels, die de internet trein gemist hebben al helemaal niet.
Waar het ook ter sprake kom, ik propagandeer altijd om eerst langs een echte winkel langs te gaan, vanwege het persoonlijke contact. Maar het wordt steeds moeilijker om de weg naar zo'n winkel te vinden!!

De oudste winkel in Rotterdam en omgeving, Van Nieuwenhuyzen aan de Oude Binnenweg, is er een jaar geleden mee gestopt. Die hadden wel een internet shop, maar eentje die zelfs ik beter had kunnen maken. De winkel waar ik nogal eens kom (morgen ga ik zels weer) is Hobby Haven aan de Dorpsweg op Rotterdam-Zuid. Maar de eigenaar heeft me al verteld dat het 1 februari 2013, als hij 65 jaar wordt, einde oefening is. Een onverkoopbare zaak, dus is hij al stilletjes aan aan het uitverkopen van z'n behoorlijk grote voorraad. Nieuw bestellen doet hij alleen nog zaken waarvan hij zeker weet dat ze vrijwel direct verkocht worden. Het wrange is dat de dingen die goed lopen (Banckert en Zwarte Zee van Billing Boats bijvoorbeeld) maar mondjesmaat door de importeur worden geleverd.

Er zijn er natuurlijk wel een aantal die de boot niet gemist hebben, en een redelijk goed ogende en opererende internet winkel hebben opgezet. Hoe die lopen heb ik geen zicht op, maar er zijn er bij die een uitstekende klantenservice hebben. Emails worden prompt behandeld, en op eventuele klachten of opmerkingen wordt adequaat gereageerd. Ik stuurde gisteravond (zondag dus) vrij laat een mail met een vraag naar zo'n winkel, en kreeg vrijwel direct antwoord. Resultaat: gelijk besteld en 100% per iDeal betaald. Gezien m'n ervaringen maak ik me voor geen cent ongerust over de levering.

De tijd nadert dat ik naar dat soort winkels ga doorverwijzen, al zal dat dan wel per PB gebeuren. Maar je zal altijd een categorie mensen houden die voor 3 cent goedkoper naar een ander, onbekend adres stappen.

Groet,

Ad

Leuk om te lezen dit, aangezien ik zelf jaren bij van Nieuwenhuijzen heb gewerkt. Er was daar nooit een behoefte om internet-handel te doen. Het was meer een winkel waar men langskwam. Al met al win je het daar tegenwoordig niet mee. Maarja, er was wel een gigantische vaste klanten kring.

Tegenwoordig hou je het niet meer vol in die branche met zo'n insteek. En als je als eigenaar 6 dagen in de week moet werken houdt het ook een keertje op.

Back