Opgelicht?!

Hallo
Ik wou hier even wat kwijt want ja ik heb een vliegtuig gekocht,
Maar hij is niet gekomen en toen ging ik even google
Of er reviews zijn over deze site waar ik mijn vliegtuig gekocht had
SNIP

En wat las ik op het forum van tros radar ja dat was schrikken.
Dat deze man meerdere sites heb waaronder kadoshop.nu
Hier is het forum [url=http://forum.www.trosradar.nl/
Ja lees zelf maar, maar ik ben niet blij ik heb al aangifte gedaan wat kan ik nog meer doen.
En ja ik raad aan daar niet te kopen
Ik wil graag wel weten of mensen hier ook problemen mee hebben.
Gr. Sven

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou bellen dat heb ik al meer dan 5x gedaan eenkeer nam hij op voordat ik het vliegtuig had gekocht en toen had ik hem gevraagd welke mode het vliegtig was.
En op de 2 mail heeft hij niet gereageerd.
En het is heel erg ver rijden en als ik een auto had gehad deed ik het maar zo oud ben ik nog niet.

BLIJVEN BELLEN, of iemand voor je laten bellen!
Je leest op de door jou aangegeven website toch dat er iemand, na veel gebel en gedreig, z'n geld terug heeft gekregen?

Verder staat er een soort checklijst voor internetshop op die website; lijkt me een goeie om die hier ook te publiceren.
Let wel: Dis is gewoon ordinair knip-en-plakwerk van mij!

Checklijst:
-de shop heeft een vast telefoonnummer (naast eventueel een mobiel nummer);
-de shop vermeldt reeds op de website het wettelijk verplichte bezoekadres*;
-de shop vermeldt haar algemene voorwaarden al op de site;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is,
óf een aansluitende periode die meer werkdagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen,
óf een bestelling/levering onder rembours of met een AC is mogelijk;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is die ook te mooi om waar te zijn;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;

-check de reviews op

CheckWebwinkel.nl - Webwinkel reviews, beoordelingen en koop ervaringen
Winkelbeoordelingen op KIESKEURIG

-check of de naam van de shop voorkomt bij

Opgelicht.nl
OpgeletopInternet - Index
TROS Radar - Forumoverzicht

-de shop is aangesloten bij de

http://www.thuiswinkel.org/201101181054 ... eid-zoeken
Stichting Webshop Keurmerk, Veilig en betrouwbaar

-het met iDeal betalen via een tussenschakel blijkt niet altijd veilig te zijn:
(http://www.telegraaf.nl/overgeld/consum ... EAL__.html)

-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:

https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml

*) als het wettelijk verplichte bezoekadres niet wordt vermeldt op de site, dan is het verstandig om bij die webshop geen bestelling te plaatsen.

Als bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groter, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt

maar is er geen topic waar de NIET vertrouwde winkels staan.

Dat zou misleidend zijn, want dan denken de mensen: "oh, die shop staat niet in de lijst en dus is hij betrouwbaar".
In de praktijk werken shops van dit soort "zakenlieden" totdat ze betrapt worden, en beginnen dan weer een andere. Een betrouwbare lijst van onbetrouwbare winkels bestaat dus niet!!!

Groet,

Ad Bakker

Ik bestel daarom zelf alleen bij webshops waar mensen hier ervaringen mee hebben. Of als het om andere spullen gaat check ik de shopreviews op bijvoorbeeld Tweakers.net.

Verder blijven bellen en mailen. Blijkbaar komt het na heel lang wachten toch soms goed.

Het kan zijn dat het een legitieme verkoper is die in de problemen is geraakt. Zoiets heb ik ooit aan de hand gehad. In dat geval is de gene die het meest mailed en belt het eerst aan de beurt. Gewoon doorzeuren dus. En eventueel beroepen op je rechtsbijstandverzekering. Of je dat laatste echt wilt doen is een tweede maar het kan helpen om de boel wat vlotter in orde te krijgen.

Precies zo heb ik dat een paar jaar geleden in een vergelijkbaar geval gedaan. En dat heeft toen goed uitgepakt.
Als de leverancier echt een oplichter is dan zou hij sowieso niet leveren. Ik zie op Tros Radar dat er soms geleverd wordt en soms na lang aandringen ook betaald wordt. Dat lijkt volgens mij het meeste op een bedrijf met problemen. Dus dan heeft extra aandringen wellicht nog een kans.

ja nu heb ik ervan geleerd hoor maar wel jammer van mijn geld €103 dat is wel wat maar hij neemt niet op.
Ik vermoed dat dat voor jou echt een fiks bedrag is Sven. Doe wat de anderen je al aanraadden hierboven. Dreig ook maar met Kassa en Radar.

Forumtipje:
Als je leeftijdsweergave activeert in jouw profiel, is die ook altijd zichtbaar naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, wiskunde, natuurkunde, zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes.

Pff... de politie heeft al amper de tijd en mankracht om alle aangiften van inbraken te behandelen. Laat staan dit "geneuzel". Tuurlijk, altijd aangifte doen, nee heb je maar ik zou er weinig van verwachten.. :(

Vooral doorgaan met "telefoonterreur" en plat spammen met mail :)

als je met paypal of visa hebt betaald kun je via hun je geld terug halen.
anders aan je ouders vragen of je samen langs kunt gaan

Back