[OPGELOST!] Logo 10 blijft in failsafe schieten

Ha-eM Helifun zei:
Gerard_nl zei:
nooit zoveel dat je heli in failsafe zal gaan.
daar heb je een roterend slecht lager voor nodig van bv hoofdas, staartas of motordelen.
de anderen kunnen simpelweg niet genoeg "knacken" om een 149 DP vol in failsafe te laten gaan.

In mijn situatie is dit niet juist.
Ik heb één druklager in de bladhouder vervangen en het probleem was voorbij.
De praktijk is kennelijk dus toch anders dan jouw theorie :wink:

vr.gr.

Joyce

henk, waar baseer je het op dat ik dat alleen uit theorie heb ?
ben jij soms de enigste heli vlieger met ervaring dan :? ;)

Gerard_nl zei:
henk, waar baseer je het op dat ik dat alleen uit theorie heb ?
ben jij soms de enigste heli vlieger met ervaring dan

Hallo Willem,

Om het simpele feit dat jij knackpulsen door lagers in de bladhouders subbiet van de hand wijst terwijl mijn praktijkervaring daarin anders is.
Dus ik lijk dan inderdaad de enige te zijn met bladhouder-lager-knackpuls-ervaring.Het zij zo.........

Bovendien was het woord theorie niet zo negatief bedoeld zoals jij het hebt opgevat.
Daarom had ik die :wink: er bij gezet, maar misschien had ik er meerdere :wink: bij moeten zetten om het wat duidelijker te maken.
Sorry.

Rhelie zei:
[
Dat van jou was op zeker een schokkerige pitch verstelling,
nee, echt niet.
Een doodgewone knackpuls en ik kan het weten, want ik was er zelf bij... :wink:

vr.gr.

Joyce

Ha-eM Helifun zei:
nee, echt niet.
Een doodgewone knackpuls en ik kan het weten, want ik was er zelf bij... :wink:

Je zegt het zelf, een doodgewone knakpuls dus .

Er zijn nogal wat vliegers die daar last van hebben, ikzelf ook en vooral met elektrohelies. Soms is het ineens over en net als je weer vertrouwen krijgt begint het gedonder weer. Ik ga niet mezelf voor de gek houden door te denken dat het wel eens een bladhouderlagertje kan zijn wat mijn dure apparatuur op hol doet slaan.
Waarschijnlijk ben jij dus de enige en daar twijfel ik niet aan.

mvg Rene

volgens mij is gewoon je ontvanger naar de ruk Herman. Ik had ook last van flinke storingen op het moment dat ik hem op de kop gooide, volgens mij intefereren carbon bladen aardig met het ontvangst van de ontvanger. Maar niet genoeg om in fail-save te schieten. Ook als je hem langs de staart legt, zou het ontvangst niet helemaal weg mogen vallen.

al eens een reikwijdte test gedaan?

Het michiel,

Zoals je in eerdere post kan lezen werkt de ontvanger perfect in een easystar en tijdens testen. Alleen in de heli werkt hij soms even niet ;) Ik kan ook gewoon laag en ver weg vliegen maar 10 meter voor me in failsafe onder 1 specifieke hoek... gek....

Lekker aan het testen geweest.
- Soliconenspray op de staartsnaar enzo -> Geen effect.
- Andere ontvanger -> Geen effect
- Kabels anders -> Geen effect

Dus... er is iets anders niet goed... Even goed nadenken: Het gebeurt altijd in een "wilde" beweging, dus niet als je rustig rondvliegt. Dus bij stallturn en scherpe bochten is het keer op keer raak.... Dat betekend dus geen staart aandrijving, want dat loop dan netzo dus moet normaal ook storing opleveren. Wat wel anders is is de druk van de kop op de rest van de heli.... via de hoofd lagers.... Dus die kunnen dan storen.

Ook even na het antenne verleggen gekeken. 90 graden draaien helpt niet. Laten hangen wel. Iets wat haaks op de antennen staat stoort dan. De staartbuis is het dan dus niet maar de hoofdas klopt wel.

Dus een nieuwe hoofdverdachte met nieuwe kansen :) Wordt vervolgd.....

Hey,

Ik ga toch steeds meer aan ontvanger en/of X-tal denken. Kan je de ontvanger ook simpelweg omdraaien (op zijn kop, of op een andere zijkant indien hij op zijn kant gemonteerd is)?

Gr.A.

Ontvanger is al vervangen en ook ander kristal en ook andere positie geprobeerd. Alles geen effect.

Vandaag de geaarde lagers geprobeerd -> Niet beter.....

Heli ging er zelfs vandoor :( Belande een weiland verderop en hoog gras. Niet veel schade maar ik begin het langzaam op te geven.....

Eerst een ander zend moduul kopen en dan proberen we wel weer verder....

Ik denk toch dat de regelaar de boosdoener is. Ik heb ook veel geprobeert en ook een externe bec. Toch bleef hij storen.
Ik ga voor een Kontronik regelaar.

"Logo 10 blijft in failsafe schieten, alles al geprobeert...."

Wellicht verstandig om dat machinegeweer van de Logo 10 te verwijderen, dan kan deze ook niet blijven schieten als de ontvanger in de 'hold' gaat... ;)

hehe...

Ik vlieg nu niet meer met bec, gewoon 4 celletjes erin :)

Ik ga een andere zender proberen zodra de logo weer vliegklaar is. Als dat niet helpt moet het in de heli zelf zitten.....

Ja kan maar die ligt zover van de ontvanger dat dat het haast niet kan zijn... Ik kan een andere erin proberen..... Vervang ik de zender en de regelaar gewoon. ik heb nog een 50A Hyperion.... Andere software en schakel frequentie kan ik ook nog proberen... Eerst maar onderdelen bestellen :(

Hyperion geen optie. Deze softstart is waardeloos en koste me het hoofdtandwiel, compleet aan gort. Gearmesh was en is goed, ik kan het met de hand ook niet voormekaar krijgen ??

Als regelaar heb ik nu een kontronik Jazz 55-6-18 opgehaald. Bevalt nu erg goed. Simpele setup, goede softstart en de govenor regelt erg netjes. Ik ga binnenkort er echt mee vliegen om te kijken of de storing nu weg is. Zo niet dan pak ik mijn oude FX18 en test daarmee. Als dat ook niet helpt dan gaat hij in de verkoop...... of probeer ik de bladlagers te aarden...

Goed nieuws! De niewe regelaar, Jazz 55-6-19, doet het super en geen storing meer. Ik gebruik ook de bec van de regelaar en dat werkt super. Ik heb zelfs meer vermogen nu.... ik zit rond de 100 toeren hoger (1700 nu) met ongeveer hetzelfde verbruik.

Een Kontronik Jazz is niet goedkoop maar wel erg goed....
Met welke regelaar had je nu die storing?

Storing was met een oudere CC60. Deze was zo oud dat de pc software hem niet herkende. Met de nieuwe software wertke hij zonder problemen maar met 1.53 tikte de staart wat gek door de govenor. Met 1.22 vloog hij anders prima.... Deze regelaar wordt geteste in een andere heli of vliegtuig ;)

Ik moet wel zeggen dat er GEEN rinkern om de regelaar draad zat.... dat zit nu wel om de jazz. Dat kan het ook nog zijn omdat de regelaar geen opto is....

mooi dat het opgelost is herman, dat soors storingen word je niet vrolijk van.
er is niks zo erg als je spullen niet kunnen vertrouwen.

Back