Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Probleem gevonden... toch valse lucht.(1/0 voor Serge.)
Deze motor met dit probleem heeft een geschiedenis. Namelijk twee jaar geleden heb ik deze motor in laten lopen. Ongelukkigerwijze wurmde de motor zich los uit de teststand. Achteraf startte de motor vol gas en hikte zich los. Daarna vloog de motor letterlijk 30 meter door de lucht schampte mijn hand wat 18 hechtingen veroorzaakte. Het had nog slechter kunnen aflopen want in de grote rafelige wonden zag je botten en pezen en die zijn onbeschadigd gebleken. Eind goed al goed op enkele littekens na is er 0% schade aan mij. En jahet bloed gaat waar het niet gaan kan, ik heb nitrovliegen niet afgezworen. Na dit voorval was de enige schade aan de motor het buisje tussen de cilinderkop en de carburateur deze was gescheurd. Voor 10 pond bij JEN was alles weer als vanouds. Vervangen en daarmee de kous af dacht ik. Zoals in mijn handtekening ik ben Aad voorraad, dus had ik nog zo'n zelfde motor nieuw in de doos. Vanavond de nieuwe getest en in laten lopen en na twee tankjes 2100 toeren stationair en geen brandstoflekkage. De top lag op 9800 toeren met een JXF prop (zware prop). Ik denk dat dit beter wordt naarmate de motor langer in bedrijf is. Ook startte deze motor veel makkelijker. De motor die niet wilde eens nader bekeken, de caburateur eraf stukje siliconenbuis op het buisje, blazen en storm tussen de cilinder en het buisje dus wel degelijk valse lucht. het buisje eraf gehaald en er was letterlijk een stuk van de pakking weg. Vandaag loctite vloeibare pakking gescoord en weer dicht gemaakt. Het zie er nu veel beter uit en de lekkage is verholpen.
Ik ga een dezer dagen weer de gewraakte motor proberen... dus to be continued![]()