ophalen

• Topicstarter Topicstarter lala
  • Startdatum Startdatum
L

lala

Guest
hey
ben de laatste tijd erg bezig met denken over iets om mijn modellen op tehalen (soms wert niet altijd alles goed).
maar met alles wat ik heb bedacht heb ik een probleem want het moet wel multiefunctioneel zijn.
het beste wat ik had bedacht is 2 armen die naar voren uitsteken met daar tussen een net maar den kiept de boot waarschijnlijke voorover :(
en dat moeten we ook niet hebben.
heeft iemand anders ideeën?

gr lala

extra zwem les

Daar heeft Robbe van die schiet haakjes voor
En als je zwemles: wil hebben dan moet je dat dus bij Roel doen geloof ik :onweer: :onweer: :onweer:
mvg
Frederik :D :D :D

Wellicht is een hond een idee.
Gezellig bij het varen en als het mis gaat dan haalt ie je boot binnen.

Die van mij snapt het alleen nog niet zo, hij gaat elke keer voor die eenden.

Waarschijnlijk kan je het alleen aanleren als ze jong zijn.

groeten,
Kareltje

heb zelf ook een hond maar die doet dat ook niet en de hengel vind ik wel zonde voor mn bootjes;)

Van 40mm PVC buis een S-vorm lijmen. Aan beide zijden dicht zodat het blijft drijven. Je "bergins vaartuig" in een van de bochten en met de andere bocht het gestrande bootje ophalen. Is nog niet zo makkelijk als het lijkt.

Succes en gegroet.

bedoel je dat je gewoon die s in het water lecht en dan in de ene bocht een boot lecht waar mee je vaart en de andere waar mee je de andere boot ophaalt ?
is volgens mij wel een goed idee en makelijk

zat zelf ook aan een simpel kraantje te denken met een simpel bevestig bare ring of zo iets in die richting om te kunnen paken(bv een zuignap)
zou ook iets kunnen zijn

gr lala

Nou heren, wat is dit nu.
Jullie met je jaren lange ervaring sturen een manneke van 14 jaar zo het riet in? Ja dan heeft hij wel een reddingboot nodig.
Jullie moeten je allemaal heel HEEL diep schamen. Wat dit manneke nog moet leren, dat hebben jullie allemaal allang uitgescheten.

Maar wat hebben we inmiddels.

Een werphengel?
Een hond? op batterijen?
Een rubberboot?
Een opblaaskano?
Schiethaakjes?
En jawel een zwembroek en handdoek.
En ook een sauna bezoek op eigen kosten.
En een stelletje pvc pijpen waar de honden ( daat is tie weer) geen brood van lusten.
Heren, dit lijkt toch nergens op.

Heel Heel diep schamen jullie allemaal.

Jaaaaaaaaaa die Jagermeister is wel verrekte lekker bij de waterkant.

Maar laten we dit kereltje toch even met de neus in de goede richting drukken.

Lala, wat voor boot heb je, en wat voor zender?
Een bootje van Piet Clercks , Jan Smit, Blokker, Trekpleister van een paar tientjes? Daar mag je echt niet te veel van verwachten.

Dus klim in de pen, en we lossen het hier met al deze ervaren KINDEREN echt wel op.

Laatst bewerkt:
hallo

het is toch reeds vernoemt
een S van gesloten pvc buis met daarrond isolatie schuim (van die grijze buizen)
in de ene kant vaar je de reddings boot in en met de andere ga je de teredden boot op halen
eenvoudig niet duur en best zelf te maken

dit kan je alleen maar gebruiken als de te redden boot stil is gevallen
om een varend model te redden heb je eerst een grote zware reddings boot nodig die zeker de kracht van de te redden boot aan kan want anders als het lukt stuur je twee boten in de problemen

gr raf

Hoi,
Koop een 2e hands "visvoederboot", pas de schroef/schroeven aan zodat je meer waterverplaatsing hebt, pas de kipp-bak aan zodat je een haak kan neerlaten op de boeg van het andere schip en zorg dat je op je op je te bergen schepen op de boeg een reling van staaldraad hebt en... binnenhalen maar.
M.vr.grt., Max

Helimax,

Die oplossing zou toch op willekeurig een andere boot geknutseld kunnen worden?

Kan een klein, goedkoop onogenlijk bootje zijn die je snel in elkaar ploft om een haakje over te brengen? Kan waarschijnlijk met dezelfde zender aangestuurt worden?

Ik ben karpervisser en zit ook wel eens over dit probleem na te denken, maar ik heb nog geen echt goede oplossing bedacht. Hengels hebben we zat aan de kant liggen, draad ook .... maar hoe krijg ik een haak van de ene op de andere boot.

En hoe doe ik dit als ik maar 1 boot bij me heb. Wij zitten veelal op afstanden te varen die we normaal niet meer met de hengel kunnen bereiken. Let wel de gemiddelde karpervisser (ik dan toch) kan zo'n 110 - 120 meter smijten met mijn loodje. Maar daarvoor moet ik dan wel zo'n 100 gram lood lanceren en ik kan je vertellen dat geen enkele boot daar tegen bestand is. Maar hoe dit te doen op zo'n 200 - 300 meter? Even buiten het feit dat je de bootjes al niet meer zo heel erg goed kunt zien. Om lopen is ook lang niet altijd een optie, we vissen wel eens op 30 - 90 hectare water :-)

Even een tekening gemaakt in 3d
Op het achtership van de reddingsboot een halfronde neerklapbare beugel.
Bolder of haakje (rood) op het voorschip van te redden boot.
Vaar voor het defecte schip klap beugel neer en stuur met de reddingsboot naar je toe :)

REDDINGRC.jpg

hallo

eerst wat die haak betreft
probeer dit maar eens aan een haakje te slaan
als dit niet meer naar een zender luisterd is het gedaan
65 kilo droog gewogen en power zat
dat houd je dus met een snel inelkaar geknutseld bootje niet tegen
dat hou je zelfs als hij langs de kade scheert met je handen nog niet tegen
hier hetzelfde als je al een andere boot in het water kan krijgen tegen de tijd dat de vijver opgeraakt
dit stop je dus niet met een andere boot dit gaat er dwars door heen

het hangt er van af wat je wil op halen
als je boot 200 meter ver weg is dan kan je het met eender welk systeem vergeten
ik zie je nog niet met een kraantje op 200 meter afstand een reling gaan pakken
zeker niet als het een voer boot is want die heeft er zelfs geen
een speedbootje krijg je als hij stil licht helemaal niet te pakken want daar zit ook niets op waar een haakje kan achter haken
en slaat zoiets op hol en het is een grot vijver dan zit hij zeker meer dan 200 meter ver

de reden is dat wij op de club met die S wel boten kunnen op halen maar dan op een afstand van een meter of 50 max met een grote sleper als reddings boot
veel verder kan je elke vorm van redden met een boot vergeten of het moest een roeiboot zijn waar je kan in zitten

rene je oplossign heb je die reeds geprobeert ??????
dit werkt aleen als de te redden boot voorzien is van zo een stift op de boeg en de boot lager of even hoog is als je reddings boot
en dan mogen er nog geen golven staan
je moet een kijken wat een problemen de mensen hebben met de theodorheus om dat redings bootje binnen te halen
en dat vaart dan zelf reeds de helft naar binnen

gr raf

Laatst bewerkt door een moderator:
Back