Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat zou andersom moeten zijn en dat is mogelijk door het elastiek boven de romp te plaatsen waardoor de romp de andere kant op verbogen wordt.Er zit echter nog meer in, de romplatten zijn te zwak en buigen dan ook als de rubbermotor wordt opgedraaid. dit resulteert in het begin van de vlucht een snelle duikvlucht en gaat dan over in een lichte klim tot halverwege het plafond bij de landing zitten dan nog genoeg toeren op de rubber motor.
Dat zou andersom moeten zijn en dat is mogelijk door het elastiek boven de romp te plaatsen waardoor de romp de andere kant op verbogen wordt.
Ik had het filmje gezien maar dat het een cap vliegtuig was heb ik overheen gelezen.@CD ROM Flyer: je wordt op je wenken bediend, zie het youtube-filmpje hierboven door mij gepost (post # 19). 10F condensator, pager-motor en een kleine prop.
Ik zie de een condensator dan ook meer als alternatief voor een elastiek dan voor een lipotje en dan is een minuut vliegen zo gek nog niet.Overigens, de energiedichtheid van een LiPo is hoger, echter de op- en ontlaad capaciteit (current) evenals het aantal cycli dat een condensator meegaat valt uit in het voordeel van de condensator.
Dan zitten we op de zelfde golflengte ik zag i.d.d.dezelfde voordelen.Waarom dan kiezen voor een condensator voor een zaalvliegtuigje? Één van mijn argumenten is dat ik niet bang hoef te zijn dat ik tijdens een vlucht de condensator te diep ontlaad en daarmee beschadig. Zodra de grond wordt geraakt na de vlucht, neem ik 't vliegtuig op en laad de condensator weer op (max 30 sec). Klaar voor de volgende vlucht.
Probeer een balsa frame eens te bespannen met plastic keukenfolie.Daar hadden we het dit weekend al over, maar is niet zo snel te doen. de modellen verslijten vrij snel en het condensatorpapier spant krimt meer dan het balsa aankan. alles staat nu krom en toch blijven ze vrij goed vliegen,
Tot nu toe maakte je de vleugelribben recht.Ondanks alle problemen met het kromtrekken en zo kom ik nu uit tot vluchten van ruim boven de 30 seconden.