opknap project - p51 mustang

hallo piloten,

ik vlieg (noem het meer vliegen en dan crashe) al een poosje met helicopters, nu was ik laatst bij de vliegclub van hoofddorp en zag daar een vliegtuig vliegen en dacht meteen zo iets wil ik ook. nu had ik in het beginners selectie al gevraagt om een goed beginners vliegtuig in bouwpaket vorm. nu was ik echter gisteren avond een beetje op marktplaats aan het rond kijken, en toen kwam ik een kist tegen die al gebouwd was maar nog niet af met een motor voor 50 hele euro's

de meesten zelfbouw vliegkitjes kosten wel rond de 100 euro en dan moet je er nog een motor bij kopen, en die kost ook al gauw eurotje of 50+ dus nu heb ik een motor + een gratis vliegtuig teminste zo bekijk ik het :)

de vliegtuig is naar mijn zeggen, nog in goede staat heeft op het eerste blik alleen nieuw verflaagje nodig en bestuuring.
onder het vliegtuig zit geen landings gestel volgens de verkoper moet je hem gewoon weg gooien en landen met de motor uit, nu heb ik nog nooit gevlogen en denk ook niet dat het verstandig is om met deze mijn eerste maiden te maken, maar ik wil er toch een langings gestel op hebben zo dat ie ook gewoon kan opstijgen zo als in het echt over een landingsbaan.:)
maar dat is ook meteen een probleem want de vleugels zijn al dicht en de hele vleugel is gemaakt van balsum hout en dat is geloof ik niet zo heel sterk (kan het fout hebben) maar daar zal ik dus wel niet gewoon een landings gestel pootje aan hangen met een wieltje zonder dat de schroeven/lijm van het vliegtuig afbreekt?

(poe hee wat een lange tekst)

tijd voor een plaatje:

SL737548.JPG

stef

Laatst bewerkt:
De P-51 is indd absoluut geen beginners kist. Zou eerder kijken naar de vertrouwde Taxi van Grauper, Charter van Robbe of iets in die klasse. Scheelt je een hoop brokstukken! ;)

ook niet met instrukteur er bij ? :P

NEE !

Als je al een instructeur zou kunnen vinden die je met een mustang wil leren vliegen, kost het je veel meer tijd en moeite om het te leren.

Die op de foto lijkt me een spanwijdte van tussen de 90 cm en 1 mtr.
Is ook veel te klein om lekker stabiel mee te vliegen, zeker met wind.
Als je daar een landingsgestel onder wilt klussen vliegt het daarna meestal een stuk slechter.

Niet doen dus !

En ja........... nieuw is duurder maar dan heb je tenminste goed spul en iets waar je meer lol aan beleefd.
Makrtplaats moet je eigenlijk alleen (modelvliegtuigen) kopen als je de rotzooi een beetje van de goede spullen kunt onderscheiden.
Er is best goed en goedkoop 2ehands spul te vinden maar ook heel veel ouwe troep van zolder met versleten motor of een zender uit het jaar 0 zonder alle handige functies van tegenwoordig.

Lijkt mij zeker geen kist om mee te beginnen, een easystar of een imitatie daarvan lijkt mij de betere keuze...

Ik zou inderdaad ook voor iets als een Easystar kiezen. Als je al een zender en lader etc hebt, dan moet je zoiets brushless voor 150 tot 200 euro wel de lucht in krijgen. En het is prima geschikt om het vliegen mee te leren. Zou het eens in overweging nemen...

Als je nou écht goed heli kunt vliegen (lees: Rondvliegen en wat manoeuvres kunnen maken), dan geef ik het nog wel een kans met een rolroertrainer à la Calmato Sports. En wat oefenen op een simulator scheelt ook aardig.

Maar goed. Als je die Easystar even koopt, kunnen we ondertussen best genieten van dit renovatieproject. 8-)

Beginners kistje

Als je het leuk vind om met rolroeren te vliegen en je wilt een makkelijk te vliegen, maar toch stoer kistje maken kan ik je ook de F-22 aanraden. Dit zal wel door een hoop mensen worden tegen gesproken maar dit heeft voor mij echt de doorslag gegeven om te blijven vliegen. Ik ben begonnen met de tigermoth. Dit is naar zeggen ook een erg leuk en makkelijk te vliegen kistje. Ik heb na een paar modellen te hebben vermoord tegen bomen en struiken eens de F-22 geprobeerd en deze vloog ik in een keetje gewoon rond en kon er ook meteen goed mee landen. Je moet wel een zender hebben die elevon besturing aan kan maar dan zou ik zeggen bouw er een en overtuig je zelf. Deze heb ik van 6 mm depron gemaakt en ik vlieg zonder problemen met wind kracht 3 a 4 nog rond zonder dat het heel lastig word om te vliegen.
Kijk maar eens op het forum er staat een bouwverslag van Volhout die er een heeft gebouwd en anders kan je ook kijken op: F22 Epp/Depron Parkjet - with plans - RC Groups.
Hier staan een heleboel vliegtuigen die klaar zijn en hoe ze vliegen dan krijg je alvast een iedee.
Veel plezier met de restauratie van de P51, is ook wel een erg gaaf vliegtuig. Zeker de moeite waard om lekker aan te werken en als je weet hoe het vliegen gaat moet je daar echt lekker mee kunnen knallen.

Stef,

een goed advies. Niet kopen!!
Is niets voor een beginner.

Vraag rustig eens rond bij de mannen van Hoofddrop, volgens mij had Jarco er over dat ze ook een Easyglider als oefentoestel hadden.
Vraag dus eerst even rond op de club voordat je dingen gaat kopen waar je spijt van krijgt, en dus later nog meer geld moet gaan uittrekken om te kunnen gaan vliegen.

Hans
(voormalig HLC)

ik geloof dat de bootschap niet helemaal over gekomen is die foto is hier in de huiskamer gemaakt ik heb de kist dus al in mijn bezit :)

stef

ik heb al een zender/ ontvanger en ik heb al een 4 cc motor dus ik hoef geen kist met zender en motor snap je

stef

nou nog even laatste vraag je dan voor slaapie doen tijd :

Verspaget Modelbouw Eindhoven: Branstof Vliegtuigen Robbe de robbe charter met als het goed is rolroeren als dat dus wel een goede kist is (lees ik wel overal) die doet het ook al met een 4 cc motor dan ga ik die morgen bestelen.

stef

de robbe charter is uitermate geschikt als lestoestel.hij bestaat al lang en was er eerst zonder rolroeren.

die moet je kopen!

(en succes met je P-51)

Robbe charter is een erg goed toestel om te leren vliegen, zeker in combinatie met een 4cc. Hele volksstammen hebben het vliegen er mee geleerd. Een erg vriendelijk en goedmoedig vliegtuig. Laat je niet verleiden door iemand die zegt dat je er een 6,5cc op moet zetten! Op zich kan dat wel, maar voor een beginner is een 4cc meer dan voldoende!

Succes!

Laatst bewerkt:
ik heb hier nog n splinternieuwe 4,8cc Os motor mag je overnemen van me omdat ik toch elektro vlieg de moter is nog splinternieuw

mvgr johan snijders

ik heb hier nog n splinternieuwe 4,8cc Os motor mag je overnemen van me omdat ik toch elektro vlieg de moter is nog splinternieuw

mvgr johan snijders

hoi johan :)

je hebt net een pb gestuurd waarin je mij de motor te koop aanbied.volgens mij ging er iets niet goed of was je half aan het:sleepy::mrgreen:

Back