opknap project robbe jumbo

Het is een lastige voor de scanner. Ik wil de paperback-rug niet breken.
Het vouwwit valt dus een beetje weg.
Ik scan het in op 300dpi. Ik PB de link naar de internet-server wel door. Kunnen jullie em zelf ophalen.

Het is een schaalmodel-met een vette ;)
Technical Data

• Accommodation : 4
  • Dimensions
    • Span : 11.1m (36'4ft)
    • Length : 8.0m (26'4ft)
    • Height : 3.0m (10'0ft)
  • Weight
    • empty : 773kg (1,700lb)
    • max : 1,250kg (2,750lb)
  • Power Plant : 180hp Lycoming O-360-A1A
  • Performance :
    • max speed : 225km/h (141mph)
    • max climb : 650ft/min (198m/min)
    • ceiling : 12,000ft (3,657m)
    • range : 1,328km (830miles
heb nu dus ook een kleurschema gevonden :p
MM00AIR1.JPG

thx bas

groet john

Laatst bewerkt:
Heren!
Jullie beiden hebben een PGMF (persoonsgebondenforummail) ontvangen!
Geef even een gil als jullie het opgehaald hebben?
Dan haal ik het weer van de server af.
Gr Bas

Wel ff zeggen als je 'm gaat invliegen he, dan ga ik veilig achter het hek zitten:rolling:

geintje john

Wel ff zeggen als je 'm gaat invliegen he, dan ga ik veilig achter het hek zitten:rolling:

geintje john

hmmmm mischien dat bomluik toch weer even gangbaar maken
lijkt me erg leuk om boven die van jou te vliegen alheks en dan een metertje visdraad te droppen :evilbat:

nou weer wat geleerd vandaag
was me romp netjes aan het opschuren met erg veel vlijt,kom ik er achter dat je ook te veel vlijt kan hebben
duw ik met mijn schuurblokje dwars door mijn romp heen ....wat is dat zacht he da balsa

nou alles weer netjes tegen elkaar gedouwd en een plaatje balsa er achter met 5 min epoxy straks nog even vooooorzichtig opschuren en plamuren zie je er niks meer van.

beetje jammer maar weer wat geleerd :mrgreen:

gr.john

Laatst bewerkt:
Hoi!
Ik heb een Robbe Porter aan de vishaak hangen. Wachtend op betere tijden. (is maar hoe je het bekijkt...) Ook restauratienoodruftig, c.q. half afbouwfase.
Maar ook hier een eenvoudige balsadoosconstructie. Licht gebouwd, dun balsa. Die van mij is gespoten, dan voelt het iets meer solide.

Stabilo en staartvin lijken nogal flimsy.
Stabilo is uit een stuk opgebouwd uit latjes in een sleuf, de vin is opgelijmd op vlakke plaat. Controleer die op sterkte aan de basis. Die wil nog wel eens loslaten bij oudere verlijmingen (UHU hard of secondenlijm...)
Je kon bij deze kist de staart met V-unit bouwen. Handiger voor slepen of Hückepack vervoer.

T.z.t. wil ik de Porter ook klaar maken. Had hem gekocht om de motor. OS FSR 10cc maar bleek een 40 FSR te zijn (wel nieuw). Iets minder pret, wel mooi.... Bovendien zat er een afgestemde mooie sport-auspuf-anlage + spruitstuk bij. Na een beetje babbelen alles toch maar mee genomen. Ach....

Laatst bewerkt:
Je kan er makkelijk mee slepen hoor.
Je moet dan wel de zwevers pakken van die tijd natuurlijk.
Tot 3 meter kan makkelijk.
Wij sleepte de dadalus van simprop met een 4 cc motortje en charter.
a1636127-123-dadalus.jpg

Er werd vroeger bij de AFC in gorinchem veel geld mee verdiend
Ze vlogen er tijdens de shows reclamesleeps mee waar ze aardig wat geld mee ophaalde.
Ik dacht 250 gulden per sleep.
Dat was veel geld 27 jaar geleden.

Laatst bewerkt:
nou vandaag begonnen met oracover nog nooit gedaan maar voor de eerste keer vond ik het tocht niet slecht gaan,
vandaag de onderkant en 1 zijkant gedaan tussendoor nog even snel mijn minimag de lucht in gegooit en weer terug om verder te gaan hier 2 fotos:

vandeweek weer lekker verder:p

nou vandaag weer wat gedaan
stabilo is klaar + rudder
nu wachten op mijn bestelling nieuwe wielen,nieuwe tank,zit nog te twijfelen of ik er een tail slider van maak of gewoon met voorwiel
en nu binnenkort maar beginnen met de vleugel.

hier een foto van mijn mijn voortgang.

pict0019au0.jpg

pict0020xc2.jpg

Laatst bewerkt:
de afgelopen dagen weer wat geklust

-electrinica gedeeltelijk ingebouwd
-motor ingebouwd +tank enz
-2 ruitjes geplaatst
-onderstel + wielen er op (moet nog gecorverd worden)
-proefgedraaid

maar nu heb ik wat problemen met de motor deze loopt bij stadionair en half gas netjes ook starten is geen probleem maar bij vol gas hapert die en kan die afslaan wat zou ik hieraan kunnen doen.

zie filmpje.

[URL="
- Film[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste heligek

Ik neem aan dat je de uitlaatdruk toevoert naar de tank.
Wat dan verkeerd kan zijn dat deze op het verkeerde pijpje is aangesloten dat de druk onder de vloeistof komt in de normale positie. Meestal geeft dat problemen.

Met vriendelijke groet

Ko

Beste heligek

Ik neem aan dat je de uitlaatdruk toevoert naar de tank.
Wat dan verkeerd kan zijn dat deze op het verkeerde pijpje is aangesloten dat de druk onder de vloeistof komt in de normale positie. Meestal geeft dat problemen.

Met vriendelijke groet

Ko

heb dit hetzelfde gedaan als bij mijn trainer
1 maal slang van tank pijpje met slang naar snelvulplug en hiervandaan naar carabateur
1 maal slang naar tankje (deze zit aan pijpje tank wat naar boven staat)
dus dit lijkt me niet het probleem bij half gas blijft die ook gewoon mooi lopen
mischien staat die te rijk of te arm of gewoon de kou daar hij natuurlijk bij volgas meer koude lucht wil aanzuigen
maar zou ook nog wat anders kunnen zijn motor heeft wel een tijdje stilgestaan denk ik.
heb de gloeiplug er ook even uitgehaald dit is een os 8
gr john

Laatst bewerkt:
Als hij bij volgas afslaat komt dat vaak door een tekort aan brandstof. Kan het op het filmpje er niet duidelijk uithalen. Zou gewoon proberen om de hoofdnaald iets verder open te draaien, wordt het beter zit je goed anders proberen wat verder in te draaien. Probeer ook te zien of er luchtbellen in de slang naar de carburator komen, zo ja controleer dan de brandstof toevoer.

Back