Romp gereed gemaakt om te spuiten. Huis-tuin-en-Gamma materiaal dat ik heb gebruikt:
Alabastine snelplamuur
Gamma grondverf extra dekkend
Gamma schildersschuurpapier extra sterk waterproof middel (korrel 240)
Duplicolor Platinum wit
Gamma schildersschuurpapier extra sterk waterproof fijn (korrel 400)
Flexa hoogglanslak transparant.
De gaten halverwege de romp heb ik dichtgemaakt met balsaplugjes. Alle naden en kieren strak gemaakt en spuiten maar.
Het resultaat is heel behoorlijk strak en glanzend. De Duplicolor spettert een beetje (krijg je klontjes op de lak) maar na het schuren was hij mooi.
Inbouwen van de besturing viel me nog niet mee. Grootse puzzel was om alles zo te leggen dat de kap er op paste en de accu er ook nog uit kon. Uiteindelijk wel gelukt en ook nog netjes, al zeg ik het zelf.....
Het lastigst was het fixeren van de bowdenkabel van het hoogteroer; hoe krijg je die achter in de staart vast....? Niet met CA in ieder geval. Zodra je druk op de kabel uitoefende sprong hij weer los en kon het hoogteroer onafhankelijk vande servo helemaal omhoog en omlaag. Vannacht om 3.30u toch maar naar bed gegaan en vanochtend opnieuw begonnen.
Na veel gepeins en gevloek omdat hij steeds weer los sprong met CA een dun blok balsa om de buitenkabel gelijmd. Dit kon nét door het gat onder het stabilo. Vervolgens het blokje in de 5 minuten epoxy gesmeerd en op zijn plek in de romp gelijmd. Helaas zat het net niet goed, de kabel maakte een bocht en de bediening ging heel erg zwaar. Blokje weer lostgebroken en opnieuw verlijmd, nu met de kabel aan de hevel van het hoogteroer. Natuurlijk ging toen de binnenkabel vastzitten in de buitenkabel, plakte het draadeindje vast in de link en raakte ik licht in paniek. Kreeg hem nog net los. Schoongemaakt en voilá. Perfecto!!!
Het verlijmen van het richtingsroer en de aansturing daarvan ging gelukkig wel vlot.
Op de romp zit wat gras trouwens, da's niet mijn spuitwerk. Hij is écht STRAK. En dat met goedkope spuitbusjes....... 8)
En nu....IS ZE KLAAR!!!!! Gewicht, klaar om te gaan komt op 1740 gram. Netjes denk ik.
Trotse eigenaar
En de jongens, die hem ook wel mooi vinden
Een betere dag dan vandaag om de re-maiden te doen zullen we voorlopig wel niet krijgen. Dus vanmiddag naar de wei. U hoort van mij