opknapbeurt Happy Hunter

Kijk eerst maar eens hoeveel gewicht erin kan voor de hh op de waterlijn ligt, denk dat je dan gewoon op 12v lood uitkomt.

(je zal dat gewicht aan lipo's erin stouwen, kan je een week varen zonder bijladen :P)

Niels ,

heb de hunter vandaag in zwembadje in de tuin gehad ,
loodaccu van 12V lig erin , en heb nog lood mogen bijleggen
lig mooi op waterlijn , zover zijn we al ,

daar zoude wij graag van mee willen genieten :P

this_thread_is_worthless_without_pics.gif

Toch even ermee naar het water geweest om eens te testen.

zo lig hij nu met 12V lood accu
en wat lood erin.

volgens mij wel voldoende zeker???

full

Laatst bewerkt door een moderator:
mag misschien nog 2cm dieper aan de boeg. want boeschoef heeft weinig effeckt , kan ook zijn dat motortje veeel te licht is , moet nog even uitzoeken

Verder heb ik gisteren ook de dekverlichting aangesloten door middel van een servo,
deze namiddag probeer ik bakboord en stuurboord verlichting ook aan te sluiten door middel van een servo , vind het wel mooi dat alles op afstand kan bediend worden.

mag misschien nog 2cm dieper aan de boeg. want boeschoef heeft weinig effeckt , kan ook zijn dat motortje veeel te licht is , moet nog even uitzoeken
Zo te zien ligt ze aardig goed in het water. Ik heb wel het idee dat de waterlijn voor omhoog loopt. Dus beetje moeilijk in te schatten.

Google: Zoeken op 'Robbe Navy 1:5,5'
levert een een 6-12V motor op. Zoektochtje op Duitse fora op Robbe Happy Hunter levert ook nog het een en ander op aan informatie. Model is goed verkocht, veel over geschreven, dus veel over te vinden.
Boegschroef is geen speedboot jet-aandrijving ;-)

Heb het idee dat het model ook goed ligt. Waterlijn is natuurlijk nog niet netjes recht.

Boegschroef? Controleren op dat het mechanisme goed loopt. Dat de overbrenging goed werkend is, tandwieltjes nog heel zijn, niet slippen op de as, gewoon alles rustig na lopen.

dit was even allemaal om te testen ,
de waterlijn aan de boeg loopt inderdaad wat omhoog
kan je hier mooi zien

full

ik heb er nog een hele klus aan ,
maar ik wou al zolang de happy hunter ,
had ze liever gehad als bouwdoos zodat ik ze zelf in elkaar kon zetten ,
maar deze zijn zowat nergens meer te vinden ,
dan toch maar gekozen om dit schip een nieuw leven te geven.

Ik weet niet hoe dat bij slepers is, maar de grenslijn tussen (hier) geel en rood hoeft niet noodzakelijkerwijs de waterlijn te zijn. Naar de boeg komt het water door de boeggolf wat hoger en kan de grenslijn van de menie ook wat oplopen.
Ik heb hier bijvoorbeeld het verflijnenplan van de Rotterdam V in coördinaten, en daar is dat ook te zien. Scheelt niet vreselijk veel (80 cm tov midscheeps) maar is wel te zien.

Groet,

Ad

het staat op het eerst zicht niet verkeerd , en als je inderdaad kijkt naar de boeggolfjes, meestal zie ik wel de waterlijn recht ,
zal eens opzoeken wat de echte heeft/had.

@ Slepertje

Je hebt nog heel wat te doen aan dat model. Zou alles verwijderen en opnieuw beginnen met opbouwen.
Als ik jou was zou ik ook gelijk de masten van messing maken, dit is veel steviger dan die plastic masten die er nu op zitten. En je kan de aarde draad aan de mast zetten, scheelt weer wat draden voor de verlichting in je mast.
Wat de water lijn aan gaat hier 2 foto's van mijn happy hunter.
Heb deze boot 2e hands gekocht en alles eraf gehaald wat maar kon. Daarna alles van voor af aan weer op gebouwd.
De motoren die ik erin gezet heb zijn 2 decaperm motoren van 12 volt.
In dit model zit een 12 volt en een 6 volts accu.

Succes met de opknapbeurt van je hunter.

full

full

Eric

Back