opknappen hydromite

hallo,

ik zit nu met een klein probleem... na het in lijmen van de motormount (zo netjes mogelijk uitgelijnd) bleek er toch iets fout te zijn... na een kleine draai test leek het net of de as van de motor al krom was of iets dergelijks...

ik had dus de koppeling, as en motor los gehaald en toen kwam ik tot de conclusie dat er toch echt behoorlijk wat speling op de koppeling zit... dat veroorzaakt de trillingen schat ik zo..., maar hoe los ik dit op?

Jacar

Heb je een paar foto's van de gebruikte componenten?

Is het een flexas of een starre as?

Is de koppeling een bus met stelschroefjes, een universele (kruis)koppeling of een knelkoppeling?

Groeten, Jan.

Hallo Jacar,

Dan heb ik zo'n donkerbruin vermoeden, dat de koppelingsbus niet strak past; door het aandraaien van de stelschroeven druk je één of beide assen uit het midden en zijn de rapen gaar c.q. rammelt de boel als een dolle...

Als de assen van motor en schroefas niet verknuthuffeld zijn (krom, of beschadigd) zou een nieuwe strak passende koppeling de oplossing moeten zijn.

Houdt er rekening mee, dat je motorspant wel eens op de verkeerde plaats kan zitten als je 'm met de scheve koppeling op de as erin hebt gelijmd, die moet dan ook weer los.

Groeten, Jan.

daar was ik al bang voor ja..., en kheb dus 2 koppelingen die ik weg kan gooien...

ik ga even speuren waar ik voor een leuke prijs een nieuwe koppeling vandaan ga halen.

Jacar

Motor-as meten ... mij laten weten.

Als ik de juiste boor/ruimer heb , kan ik je huidige koppeling(en) aanpassen.

Opsturen of ff langs komen .. den Haag / Capelle is zo'n eind niet.

Er zijn Scheveningers die 2 > 3 keer in de week langs wippen. :lol:

Examens allemaal gehad!
Nu kan k weer verder gaan met mijn hobby's... HendricX u heeft weer een pb;)

Ik ga niet heel erg veel verwachten van dit bootje maar ik denk dat het toch verstandig is om even met dit bootje te gaan oefenen want ik heb nog een project hier liggen en die zal behoorlijk spectaculair gaan worden (op een kleine manier)

Ik heb wel nog een vraagje, ik ben zo hier en daar iets te fanatiek geweest met het schuren en daardoor ben ik op sommige plekken door het laagje epoxy heen gegaan... dit is niet dekkend te spuiten met spuitplamuur..., moet ik die plekjes opnieuw behandelen met epoxy of is er ook een andere manier?

maar jullie zullen binnen kort wel weer een update kunnen verwachten;)

Jacar

Hallo Jacar,

Als je weer op het kale hout zit is de boel op die plek niet waterproof, als noodoplossing zou je het hout kunnen verzadigen met secondenlijm en daarna weer opruwen en spuiten.
Epoxy is een mooiere oplossing, helaas ook weer meer werk...

Groeten, Jan.

Hallo Jacar,

Als je weer op het kale hout zit is de boel op die plek niet waterproof, als noodoplossing zou je het hout kunnen verzadigen met secondelijm en daarna weer opruwen en spuiten.
Epoxy is een mooiere oplossing, helaas ook weer meer werk...

Groeten, Jan.

Ik heb voor dat andere project een tip gekregen en dat is een mix van witte lijm en water en dan vooral in combinatie met een soort bloemenpapier (ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet noemen) en hij is ervan overtuigd dat het dan keihard en super licht zal worden, is dat ook een optie (wel een paar lagen over elkaar)

Jacar

Ik heb nog een vraagje,

Ik heb een acoms technisport 2,4ghz zender en ik heb zo hier en daar gelezen dat het oppassen is met 2,4ghz in boten maar ook dat er steeds meer zenders zijn die zich hebben bewezen...
mijn vraag is wat ik nou het beste kan doen, het proberen met die ik heb of voor een 40mhz setje gaan?

Jacar

je ziet het vanzelf als je boot stil valt. ik zelf heb de technisport 40mhz versie met dat display erop. ben er zeer tevreden mee, nooit last van te weinig bereik en ligt lekker in de hand.

volgens mij is het enige verschil de bandbreedte bij die zenders (ik vind hem ook erg lekker in de hand liggen voor mijn rc auto) en de kans dat hij alleen stil valt is bij electro wel aanwezig maar ik wil ook met een nitro boot gaan varen (dat is dat andere project) en dan is een verbroken verbinding wel een beetje link...

Jacar

Back