Opknappen Krick Grunau Baby

Jan-Hein is zojuist langsgeweest en we hebben wat zitten filosoferen over dit project. Ik heb besloten dat er nieuwe vleugels gebouwd gaan worden. Het zal erg moeilijk zijn de verdraaiing uit de huidige vleugels te halen, en eigenlijk zijn ze ook niet zo heel netjes gebouwd op wat punten. JH heeft aangeboden de vleugels te bouwen, maar misschien doe ik het gewoon zelf. Daar denk ik nog even over na. Als we dan toch bezig zijn krijgt de kist ook een nieuw hoogteroer. Alleen de romp en het stabilo blijven dus origineel.
De romp is netjes gebouwd en ook netjes bekleed met zijde. Ik ga maar niet proberen de zijde te verwijderen, maar ga de romp verven in (ongeveer) dezelfde kleur als de vleugels. Het stabilo wordt wel opnieuw bekleed.

Zo wordt de klus een stuk uitgebreider dan origineel gepland, maar ik zocht toch een bouwproject. En aangezien ik vleugels leuker vind dan rompen is dit eigenlijk wel leuk. Maar ja, JH bouwt ook graag en netjes. Zelf vleugels bouwen zorgt dat een nieuw compleet project een stuk naar achteren schuift. Even over borrelen.

Het een sluit het ander niet uit

ik zie dit draadje nu pas . . mooi project Raymond. En waarom niet aan 2 tegelijk werken? Heb ik vaak wel, ben dan een beetje flauw van de ene of weet even niet hoe verder en dan maar weer door met de ander. Dan zie je vaak weer een oplossing voor de ene of krijg je weer inspiratie. hmm, zit wat te mijmeren. Veel bouwplezier!!!

Jacob

Dat is wel handig als je moet wachten tot de lijm droog is of zo... maar meestal is het dan voor mij één "serieus" model en één grapje, depron of zo...

Ja, moet eerlijk toegeven dat ik dat ook zo doe. Heb tijdens de grote Countryman klus een depron Piper Pawnee gemaakt, ultra langzaam vliegend in de straat hier . . maar dat terzijde, terug naar de draad.

Jacob

2 grote projecten tegelijk bouwen is niet handig, dan moet je de vleugels steeds van de plank halen en zo. Maar ik heb bijv nog een tekening liggen van een depron Pilatus Porter die ook wel trekt, misschien gaat die wel een keer tussen de bedrijven door.

Ik denk dat ik de vleugels zelf ga bouwen. Lekker weer een stapel hout omkneden tot een paar mooie vleugels. Vanmiddag de tekeningen laten kopieren, beetje inventariseren wat ik allemaal nodig heb (en evt nog moet aanschaffen) en dan zal ergens in de komende tijd de bouwplank weer worden opgezet. Ik hou jullie op de hoogte.

Lekker weer een stapel hout omkneden tot een paar mooie vleugels.
Dat is precies wat ik er zo leuk aan vind: je begint met een bos houtjes, en je eindigt met een mooi ding dat nog vliegt ook...

En....lukt het een beetje?
Nou, nee..... Ik ben nog niet begonnen. Eerst heb ik wielen en een sleephaak onder mijn ASK-21 gemaakt en een kap voor de Sunny. Ik moet nog de aansturing van het richtingroer van de Elefant modificeren, en deze week is er nog een projectje bij gekomen. Al met al duurt het iets langer dan gepland voor ik ga beginnen met opbouwen, maar het gaat echt gebeuren
ergens in de komende tijd

Laatst bewerkt door een moderator:
Back