opknappen oude blikken sleepboot

Beste allemaal,
Na een tijdje geen modelbouw te hebben gedaan werd het weer tijd om het weer op te pakken. Laatst ontving ik van een familielid een bootje wat zeer oud is en opgeknapt moet worden, vermoedelijk is dit bootje door iemand gebouwd rond 1900 en door een familielid gevonden rond de jaren 70' bij het vuilnis, sindsdien in de familie gebleven en bij mij terecht gekomen.

2u4kca1.jpg

316opwi.jpg

121a0bn.jpg

2dgrtc3.jpg

3176syb.jpg

1zlanq0.jpg

2eycd9z.jpg

Dit is hoe de sleepboot er ongeveer heeft uitgezien
25yvhwz.jpg

Dit is de reconstructie tekening hoe de sleepboot eruit heeft gezien en weer gaat worden.
331dn54.jpg

Ik ben inmiddels begonnen met het gedeeltelijk uit elkaar halen van de sleepboot, de fotos volgen....

Joris

Dit is geen vintage, dit is ...........................ANTIEK!
Geweldig dat je dit wil gaan aanpakken.
Ga ik volgen.

@baggeraar
klopt, heb deze sleepboot gebruikt voor reconstructie van de opbouw.
De romp van de blikken sleepboot is nog compleet, op het stuurwerk na.

Wel weet ik dat er een stoommachine in heeft gestaan en dat deze ooit ook echt heeft gevaren. Het plan is om hem dus ook weer rc te maken.
Het plan is wel om er ooit weer een stoommachine in te zetten om dit brok antiek weer zo goed als origineel te maken. Maar voorlopig houden we het bij een elektromotor.

Dit is hoe de sleepboot er momenteel voor staat met de schroef al op het achterdek ;)
2a7elhu.jpg

Joris

Zoals al eerder beschreven is, wat een geweldig project. Zo oud, zo mooi met toch zo veel potentie zie je maar zelden. Ik ga dit draadje zeker volgen!

En tja... nu lijkt het toch meer op een bouwpakket dan op een restauratie;)
166j0wk.jpg

Het plan is nu om eerst verder te gaan met de romp.
Dus uitdeuken, naden controleren, schoonmaken, de kont rechtbuigen/zetten
(die staat een beetje scheef, waarschijnlijk een keer gevallen) en alle andere dingen die ik onderweg tegenkom...

Back