opknappen robbe katja

toch er gelijk nog even werk van gemaakt
full

de katja zoals ik hem nu heb en alles dat ik nu heb
full
full

en de fouten in de verf de romp heb ik in het rood gekregen zoals al eerder te zien was maar de opbouw was al gespoten en slecht!

Komt doordat je 2 verschillende lakken op elkaar hebt, de onderste lak gaat reageren op je verse lak,
Wat je kan doen is heel simpel, Koop een bus overreiniger van Mr Muscle (werkt als de beste),
Spuit een plastic zak vol (boodschappen tas ??) en leg de romp erin,
Even dicht knopen en paar keer goed schudden, Laat een dagje erin zitten (24 uur),
Vervolgens haal je hem eruit en onder lauw water met een borsteltje schoon schrobben..
Je zal zien dat alle lak eraf is (ook in de kleine hoekjes)
Daarna goed ontvetten en opnieuw spuiten... Eerst wel kunststofprimer aanbrengen...

Suc6...

Laatst bewerkt door een moderator:
oke ja ik ben nu gewoon gaan schuren en dat duurt wel even

en ook ff voor alle duidelijk heid ik he b dat niet gedaan maar de gene waarvoor ik hem opknap

ik heb nu een z-drive besteld
alle lak problemen zijn opgelost letterlijk
dus nu ff wachten op de drive en dan kan de hooooog glans wit erop

de z drive is nu binnen en de romp is nu gespoten

maar de kajuit werkt niet mee er zit zoveel verschillende verf op echt niet normaal ik ben nu al pruimer, Ferrari rood,geel,zwart,grijs,en oranje tegen gekomen dus dat word nog veel schuren/boenen

Waarom moeilijk doen als het makkelijker kan,
Zie vorige post van mij,

Koop een bus overreiniger van Mr Muscle (werkt als de beste),
Spuit een plastic zak vol (boodschappen tas ??) en leg de romp erin,
Even dicht knopen en paar keer goed schudden, Laat een dagje erin zitten (24 uur),
Vervolgens haal je hem eruit en onder lauw water met een borsteltje schoon schrobben..
Je zal zien dat alle lak eraf is (ook in de kleine hoekjes)
Daarna goed ontvetten en opnieuw spuiten... Eerst wel kunststofprimer aanbrengen...

Suc6...

Maar als je graag schuurt moet je het zelf weten :rolleyes:

het probleem met uw oplossing is dat eerst de vers weer net word en dan gaan alle laagjes door elkaar en dan doe ik het toch liever laagje voor laagje
maar nogmaals bedankt voor het advies

? Je wil juist dat die verf weer nat wordt, en er zo vanaf komt druipen, zodat je alleen nog plastic over houdt toch? Zodat je weer gewoon vanaf 0 kan beginnen en het dan in één keer goed doen...?

een beetje ik zit nu ff in canada en dan moet ik nog een paar weken werken
dus over een maand ga ik weer verder

ja zoals in de eerste post staat knap ik deze boot op voor een vriend
maar nou heeft die vriend niet meer zoveel zin om geld in de katja te steken
terwijl we zover zijn
hij zie er gewoon niets meer in :-(

dus de katja gaat terug naar de eigenaar...
en daarom mag dit topic gesloten worden

nee hij gaat hem denk ik gebruiken als statisch model
@Brandweerboot maar als je interesse hebt stuur me dan ff een pb ik kan het ff vragen

Back