Opknappen Tamiya Blazing Blazer

Gisteren een mooie Blazing Blazer buit gemaakt.. voor een zeer schappelijk prijsje..
er zit wel wat werk aan natuurlijk zoals body in de originele kleuren spuiten, al het staal/aluminium polijsten, laatste onderdeeltjes erbij zoeken en dan een mooie testrit op het strand gaan maken (tjah daar is ie voor bedoeld)

de 3 speed werkt nog perfect en mooi soepel... geen beschadigingen aan de assen (behalve dat er 1 lager mist).

nu eerst de foto's van de huidige staat.. ben vandaag alleen voorzichtig begonnen met demonteren... hier zal ik ook nog even foto's van maken..

IMG_0008.jpg

IMG_0005.jpg

IMG_0004.jpg

dit zal niet een project van weken zijn (dit omdat ik ook een Landrover Defender aan het opbouwen ben en nog een kleine meid van net 1 heb)

dus reken niet op een foto per week maar gewoon als ik weer een mooie stap gemaakt heb ;)

Nu maak je me wel heel erg jaloers ;), heb dit model ook nog gehad enkele jaren geleden, wat toen een opknapper,
wel zonder de bumper en rolkooi die hem zijn stoere uiterlijk geven, heb wel spijt dat hij weg gegaan is, maar dan weer helemaal niet van wat er in de plaats gekomen was... beetje dubbel gevoel dus
ik blijf deze zeker volgen, in de hoop dat ik er misschien ook nog ooit eens eentje tegen het lijf mag lopen :cool:

Dat is een mooie vangst, Douwe !!! :cool: Die ziet er nog goed uit zeg !! Ik heb de Blazer ook op de korrel gehad, maar is echt heel slecht te vinden en vaak ook nog eens achterlijk duur. Uiteindelijk heb ik de zoektocht maar opgegeven, maar nu kriebelt het weer, haha.

Ik zou zeggen; maak er wat moois van en ik ga dit zeker volgen ! Succes !!

Zelf ook bezig met een restauratie van een klassieker is erg leuk alleen onderdelen zijn toch wel lastig te vinden. Deze 3 Speed is ook wel erg gaaf. Had hem ook zien staan en was al begonnen met bieden maar deze was heel snel weer weg, nu snap ik waarom ;)

Ik blijf hem volgen.

vandaag begonnen met de body te ontdoen van zijn oude verf, evenals de wagen helemaal uit elkaar te halen voor inspectie en schoonmaken en voorzien van kogellagers.

de body ligt nu een half uurtje in de gootsteenontstopper en word nu al verbazingwekkend kaal (normaal als t goed gespoten is duurt t wel dagen)
hier ben ik wel blij om... aangezien deze body, zeker met spoilers en al, een zeldzame verschijning is...

foto's volgen

Kleine update:

begonnen met de body vrij te krijgen van verf en lijmresten (aangezien er over de stickers heen is gespoten)
dit gaat aardig, half uurtje per keer in badje met troep....

ook begonnen met het chassis licht te polijsten met scotch brite.. gaat heel mooi en ziet er top uit.. foto's

IMG_0009.jpg

IMG_0010.jpg

IMG_0011.jpg

IMG_0011.jpg

IMG_0014.jpg

ow ja, ben de defender ook licht aan het opschuren met 600grit en dan gaat deze in de primer... (fine primer van tamiya)

voor de blazer heb ik eerst ook de normale primer staan.. even kijken of dit ook iets kleine putjes wegwerkt

ja er is nieuws.. hij is verhuisd naar een kennis van me die net even wat meer kan met dit soort spullen...
hij zet ze in elkaar in vitrine staat en daar komen ze dan nooit meer vandaan...

zelf zou ik er een runner van maken en dat blijkt toch zonde te zijn om te doen

Back