Opknappen romp & v-staart
Zoals gezegd, een verslagje:
telefoonfoto's, dus niet van top kwaliteit!
Cumulus 2000 (denk ik?) voor bijna niets van de afvalbak gered.
Inhoud, rare kleur servo's die het niet meer doen
Klapprop ziet er nog goed uit, zeker bruikbaar!
V-staart is helemaal gaar
Staart er af gesloopt
Voorkant uit elkaar. Er zit een dymond smart40A regelaar in Als die nog werkt, geen verkeerde regelaar. Blijft er mooi in zitten! En hij werkt hoor! De motor is een Typhoon Micro 15/13 brushless. Hmm, op 3S zal hij net te veel vermogen trekken met huidige prop denk ik. De motor is tot 17A gespecificeerd. Nouja, we zien dat later wel.
Eerst het v-staart zadel eens goed bekijken.
Hmm.. juist ja slopen die boel
Schuren schuren schuren, na eerst her en der wat matjes glas geplakt te hebben. Her en der zaten breukjes!
Laagje spray primer er op!
En afwerken met witte hoogglans lak.
Hmm, er moet een kapje op gespoten worden vind ik, wat heb ik nog staan behalve wit.. Fluo oranje van de funjet.. Okee, whatever, een oranje kapje zal het zijn!
Tadaaaa... Het lijkt wel een hotliner zo, maar ach. Het mag niets (niet veel) kosten he!
Neusje er weer op.
Na aanleiding van de tips hier maar een heel nieuw staartje bouwen dan. Wat hebben we nog liggen? Zat!
Hopsakee!
Hoek er in (110graden) met het überhandige schuurmachientje van Proxxon
Prachtig!
Shit, ik ben nu vrij, en heb geen folie meer. Nieuwe folie uit hong-kong is onderweg, maar dat duurt wel een paar weken. Okee, dan maar naar Quartel en oracover halen. Natuurlijk niets op voorraad. Wat heb je tegenwoordig nog aan die winkels.. Nouja, toch maar wat meegenomen. Oranje en blauw. Past aardig bij het kapje. DUUUUUR!! Djezus, dat soort prijzen zijn we na HongKong niet meer gewend man! En het is misschien mijn mening, maar dat hong-kong spul werkt echt vele malen fijner dan Oracover! HK folie krimpt veel mooier! Nouja, so be it. Overigens zit de hele vleugel onder de lelijke raparatieplekken, dus daar gaat straks ook nieuwe folie over, en doorzichtig is dan niet meer mooi. Normaal zou ik liever doorzichtige folie voor dit kistje hebben gehad!
Nouja goed, het is dan aardig gelukt.
Even in de juiste hoek vast epoxy-en
Zadeltje
En nog eens. Er komt overigens later nog een vulstukje met versteviging tussen de twee staartvlakken hoor! Vandaar dat op die plek de folie is weggesneden. Precies zoals op de tip van Aurectar te zien is.
Roertjes er op!
Van oude serve armpjes wat rudderhorns maken.
Tadaa
En dan de hele boel eens in elkaar.
Op 3S: Das dus iets te veel voor dit motortje (max 17a). Ik heb geen zin om een nieuwe prop te kopen voorlopig, dus ik gok het er op. Hij zal toch maar kort aan staan.
Zal deze 890 gram schoon aan de haak wel mee omhoog komen!
Ook de vleugelservo's waren niet meer goed, ook wat nieuwe 'meuk' in.
En dan is het rompje weer in acceptabele staat! De vleugels zijn nog 'redelijk' dus eerst maar eens tijd om de boel te laten vliegen en kijken hoe dat gaat. De vleugels zijn in de volgende ronde aan de beurt!
Ready voor de tussen-re-maiden
Geen video helaas, er was niemand om te filmen. Conclusie van de eerste vluchtjes met z'n nieuwe staart op deze druilerige dag, door de motregen heen..
Hij vliegt als een droom! Wat een rustige kist zeg! Heerlijk! Reactie op V-staart is uitermate goed! Rolroeren daarentegen doen bijna niets. Nu zitten daar ook dikke kieren in, wat bij het opknappen van vleugel wel aangepakt gaat worden. Ben benieuwd of het dan beter wordt. Nouja, hij vliegt in ieder geval erg leuk! Een leuk goedkoop kistje om binnenkort eens een helling te proberen. Dat is mijn doel er in ieder geval mee!