oplaadbare batterijen in 2,4 Ghz zender

Wil oplaadbare batterijen in mijn 2,4 Ghz zender plaatsen, las (met plaatje) hier iets in het draadje (zeg maar draad) "de nieuwe honeybee fp" over maar kan dat niet meer vinden.

Waar is de charge aan de zijkant van de zender voor. Ik meet op deze aansluiting niks maar wil hem wel gebruiken voor het laden van de oplaadbare batterijen. Aansluiting lijkt op een gelijkrichtingscircuit te zitten ???

Ik kan je vraag niet beantwoorden, maar weet wel dat het stellen van exact dezelfde vraag in verschillende topics en er zelf ook eentje over openen vaak niet gewaardeerd wordt door de moderators. ;)

Je meet niks omdat er een diode overheen zit. Je lader kan hierdoor niet zien wanneer de batterijen vol zijn en zal vrolijk door blijven laden. Tevens moet je er op letten dat bij de esky zenders de "+" en "-" anders om zitten. Plus is de buiten kant , de min is het middenpootje. Bij de meeste laders is dit andersom. Plus het pootje en min de buitenkant. Beter is het om ze gewoon los , dus buiten de zender te laden.

Fred

De meeste zenders boedel je waarschijnlijk... De meeste zenders , , net als alle electronica met bus stekkers, hebben + aan de binnenkant en - aan de buitenklant.

En graupner, en dus ook esky hebben dit andersom...
Maar de rest klopt precies, een heldere uitleg

De meeste zenders boedel je waarschijnlijk... De meeste zenders , , net als alle electronica met bus stekkers, hebben + aan de binnenkant en - aan de buitenklant.

En graupner, en dus ook esky hebben dit andersom...
Maar de rest klopt precies, een heldere uitleg

Je hebt helemaal gelijk. Zenders,laders,stekkers............ik zal wel een zware week gehad hebben.

Heb ook oplaadbare batterijen in mijn HoneyBeeFP2 zender gehad.
Maar je kan ook zijn eigen lipo erin doen, past perfect, en gaat ook nog is langer mee.

Dat was inderdaad je bericht welke ik zocht.

Inmiddels een batterijtje bijgeplaatst en nu alle leds aan.
Opladen doe ik nu met het bijgeleverde 12V snoertje aan de zijkant van de zender. Inderdaad opletten want + en - moet dan worden omgedraaid.

Hoe heb je dit dan gedaan. Een batterij erbij geplaatst en deze in serie erbij gesoldeerd. En de batterij los in de zender?
En dan neem ik aan dat je de batterijen dan doet opladen via de zijkant van de zender met een 6v lader.

Back