Opladen Accu ?

Hallo allemaal,

ik probeer mijn twee accu's (zie onderstaand) al sinds gisteravond op te laden, maar telkens blijft het lampje op de lader knipperen.. is dit normaal? hoelang is er nodig om de accu's vol te laden? iemand die me verder kan helpen? alvast bedankt

ESky EK1-0186 11.1V 1800mAh 20C Li-polymer
2200mAh 15C Li-Po Accu

kan ook iemand me uitleggen wat het verschil is tussen 20C en 15C ?

Wat voor lader gebruik je om de accu's op te laden? Om LiPo accu's op te laden heb je wel een lader nodig die dit kan!! Nooit met een gewone lader de accu's aden, kan gevaarlijk zijn.

C staat voor capacitiet van de accu. Het getal ervoor heeft betrekking op de maximale ontlaadstroom voor deze accu. 15C voor een accu van 1000mAh is dus 15A maximale ontlaadstroom. 15C voor een accu van 2200mAh is dus 33A.

Lees verder ook even de FAQ over LiPo accu's. Verder zijn deze vragen al heel veel aan bod geweest en is het handig om even de zoekfunctie te gebruiken. Je krijgt een hoop info die onontbeerlijk is als je met LiPo accu's gaat werken.

Ik heb gewoon de bijgeleverde E-sky oplader... dus deze past er wel bij.. de eerste keren ging het ook wel goed, maar nu blijft ie knipperen... hoe kan dat?

Het lampje van de zwarte bijgeleverde lader van E-sky hoort te knipperen tijdens het laden, deze brandt constant als de accu vol is.

Back