opladen cp belt 2

hai allemaal,

in de engelse beschrijving staat dat tijdens het opladen van de vliegaccu van de belt cp2 het groene lampje dient te branden en wanneer de accu klaar is gaat het lampje van steady to flash. als je het mij vraagt gaat het dan dus knipperen.
ik heb mijn accu leeggevlogen, bij het opladen gaat het groene lampje direct knipperen, na 3 uur zou de accu vol moeten zijn, er veranderd echter niets aan het knipperende lampje.
wat kan het probleem zijn??/
het lijkt nu dus alsof de accu altijd vol is volgens de oplader

gr Arno:confused:

@Arno,

Het is precies andersom.
Als het groene ledje knippert wordt de accu geladen en als hij constant brand is de accu vol.
Bij mij staat het zelfs zo op de lader, ik heb er drie.
De vertalingen van E-sky zijn niet al te best.

Mvrgr. Eric

ok geweldig, en weet jij ook wat de laadtijd is?
als ik mijn berekening er op los laat, 1800 map maal 1,4 is ongeveer 2500 gedeeld door 800 map lading, is het antwoord 3 uur en een kwartier. klopt dit een beetje?

mvg Arno

hai allemaal,

in de engelse beschrijving staat dat tijdens het opladen van de vliegaccu van de belt cp2 het groene lampje dient te branden en wanneer de accu klaar is gaat het lampje van steady to flash. als je het mij vraagt gaat het dan dus knipperen.
ik heb mijn accu leeggevlogen, bij het opladen gaat het groene lampje direct knipperen, na 3 uur zou de accu vol moeten zijn, er veranderd echter niets aan het knipperende lampje.
wat kan het probleem zijn??/
het lijkt nu dus alsof de accu altijd vol is volgens de oplader

gr Arno:confused:

Inderdaad knipperen is laden en steady is vol.

Mocht je hem hebben leeggevlogen totdat de ESC vermogen ging verminderen ben je eigenlijk al te lang doorgevlogen. Het opladen kan dan tot wel een uur of 6 duren (weet ik uit ervaring). Zet een timer aan als je gaat vliegen zet deze op een minuut of 8 hierna duurt het laden van de accu rond de 3 uur en ontlaad je de lipo niet teveel waardoor deze problemen zal gaan geven. Blijf altijd thuis/wakker als de accu aan het laden is, en haal hem meteen van de lader af als hij eenmaal vol is.

Ben je jarig of vind je dat het tijd is jarig te zijn koop dan een goede lader. in 1 uurtje max ben je klaar
Groet
Martin

ok geweldig, en weet jij ook wat de laadtijd is?
als ik mijn berekening er op los laat, 1800 map maal 1,4 is ongeveer 2500 gedeeld door 800 map lading, is het antwoord 3 uur en een kwartier. klopt dit een beetje?

mvg Arno

Uit ervaring zeg ik ook, het duurt met de bijgeleverde lader tegen de zes uur om één accu, de bijgeleverde, te laden. Sinds kort gebruik ik een andere lader, die ik van Ebay heb geplukt. Ik zal even zoeken om de link. Hier is ie: iMAX B6 Lipo NiMH battery Balance Charger B6AC +Adapter - eBay (item 280466532229 end time Mar-19-10 05:16:32 PDT)
Ik heb één zonder adapter gekocht, deze is met, dat is wel zo handig.
Komt op ong. dertig euro. Heb er alleen nog maar goede ervaringen mee gehad; in anderhalf uur pompt ie de belt accu vol!!

Back