Oplichter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste leden,

Ik had een paar weken geleden een paar onderdelen gekocht hier van een medeforumlid. Netjes vooraf geld overgemaakt en de onderdelen werden ook toegestuurd. Echter.....bij de advertentie stond niet dat het gebruikte onderdelen waren en veel in zeer slechte staat. Zo kocht ik 2 main blade holders voor mijn trex sport. 1 holder was helemaal uitgedremeld! Schroefjes zonder kop, krom, vol met locktide, zonderschroefdraad enz.
Ik heb hem dezelfde dag teruggemaild dat ik me goed genaaid voelde met die rotzooi. Hij vond het jammer dat ik niet tevreden was. Ik kon de spullen terug sturen en hij zou de volgende dag gelijk het geld overmaken. Dat was 28 april. Tot op heden geen geld! Hij heeft wel bevestigd dat hij de onderdelen weer terug heeft, maar betalen ho maar!
Ondertusssen post meneer leuk door op deze site dat hij weer onderdelen heeft besteld voor een nieuw project. Dan denk ik: Betaal mij eerst ff terug!
Is er een beleid op dit forum w.b.t. oplichters. Ze hebben immers een te koop forum. Kan ik een moderator benaderen en dit voorleggen? Ik laat ze graag de mail wisseling zien. Daar staat mijn onvrede in en de bevesteging dat ik alles heb teruggestuurd. Zijn laatste mail naar mij was of hij mijn gegevens nogmaals kon krijgen om het geld over te maken. Sindsdien reageerd hij niet meer op mail. Ondertussen is hij wel gewoon op het forum.

Groet,

Rob

Zoals zo vaak hier al uitgelegd is dit niet aan de moderators of aan het beheer. Als er iets tussen jouw en die persoon is en jij vind dat hij jouw opgelicht heeft, moet je naar de politie stappen.

Ik denk niet dat de politie daar wat aan gaat doen (we praten hier ook niet over heel veel geld). Ik kan dus hier op dit forum spullen te koop gaan aanbieden, mensen geld overlaten maken en bv niks leveren. Geen moderator die mij dan ff een bericht stuurt van joh, we zien hier een mailwisseling waarin jij belooft spullen te sturen en vervolgens reageer je niet meer. Zou je ons jou kant ff kunnen laten horen?

Ergens vind ik wel dat een forum moet optreden tegen oplichters als alles kan worden bewezen door het slachtoffer.
Dit soort mensen moeten toch op z'n minst een ban krijgen. Anders kun je ongestoord mensen blijven oplichten...

Politie heeft geen zin. T'is een civiele zaak. Wel erg vervelende zaak natuurlijk. Maar goed, je hebt z'n adres. Da's dan wel weer handig.

Vind ik zelf ook aan de ene kant, maar aan de andere kant niet. Een moderator is geen agent...

Wat ik ook vind, is dat je op deze manier wel altijd maar 1 kant hoort, en dan word de verkoper meteen veroordeelt. Wie weet is er iets mis gegaan bij de transactie o.i.d. ?

Zelfs als je een soortgelijke situatie op Marktplaats of Ebay zou hebben, zouden die zich niet geroepen voelen om er iets aan te doen. En dan verwacht je van onze MBF moderators (allemaal liefdewerk oud papier) dat die wel even voor je in actie komen?
Je hebt een handelsovereenkomst met een ander. Als er een conflict ontstaat ben je zelf verantwoordelijk, en niet de telefoonmaatschappij via welke je met hem hebt gesproken.

1 kant van het verhaal horen is een slechte zaak! Daarom ben ik al tevreden als ze mijn kant en zijn kant willen horen. Daar mogen ze dan uiteraard zelf hun conclusie uit trekken.

En ja, ik heb zijn adres. De afstand is alleen 130 km (apeldoorn - beverwijk). Gaat me aan benzine meer kosten dan de onderdelen waard zijn. Geloof me, anders was ik wel ff langsgegaan om zijn kant aan te horen. Ben erg benieuwd!

Groet,

Rob

Inderdaad ik vind, moet altijd 2 kanten horen.

Hoelang is het geleden dat hij het geld zou overmaken ? en heeft hij daarna nog gereageerd daarna, op jouw pb's van dat er nog niks op staat ?

Vreemd, waar heb ik gezegd dat ik iemand anders verantwoordelijk houd??
Ik kan nergens vinden hoe ik in contact kan komen met een moderator/ beheerder. Lijkt me handig als ik hem de mailwisseling laat zien. Als hij/zij dan zegt van ja, daar kan ik niks mee, dan is dat zo.
Ik kan die gozer wel elke dag gaan mialen maar ja, ik heb al gezien dat je iemand zo in een negeer lijst kan zetten en ja...dan word mailen zinloos.

Gr. Rob

Hoelang is het geleden dat hij het geld zou overmaken ? en heeft hij daarna nog gereageerd daarna, op jouw pb's van dat er nog niks op staat ?
Geld zou hij 28 april overmaken. Laatste bericht van hem was 5 mei waarin hij nogmaals mijn gegevens vroeg. paar dagen geleden nog eens een bericht gestuurd dat ik nog steeds geen geld had. Daar reageerd hij niet op. Hij is echter nog wel erg actief op het forum geweest (hij is dus niet op vakantie ofzo)

Groet,

Rob

Kan je wel proberen, maar zoiets als dit is al zo vaak voorgekomen. Hier doen de moderators niks aan. Zoals bdoets al zei:

Jij hebt een overeenkomst met de koper, dan is dat iets tussen jullie 2. En niet voor de tussenpersoon (MBF) waardoor jullie contact hebben gemaakt.

Kan je wel proberen, maar zoiets als dit is al zo vaak voorgekomen. Hier doen de moderators niks aan. Zoals bdoets al zei:

Jij hebt een overeenkomst met de koper, dan is dat iets tussen jullie 2. En niet voor de tussenpersoon (MBF) waardoor jullie contact hebben gemaakt.

Deels mee eens. De verkoper heeft geleverd. Alleen voldeed dit niet aan de verwachtingen van de koper. Dus dat is een zaak tussen koper en verkoper. Echter als er via het forum zaken worden aangeboden maar niet geleverd lijkt het me wel een zaak van de forumbeheerders.

Gewoon de mails openbaar maken met de naam, op het drukste moment van de dag.
Het draadje gaat dan op slot, maar diegene die het lezen doen geen zaken meer met hem.
Veel meer kan je niet doen, op deze manier waarschuw je mede forummers.

Deels mee eens. De verkoper heeft geleverd. Alleen voldeed dit niet aan de verwachtingen van de koper. Dus dat is een zaak tussen koper en verkoper. Echter als er via het forum zaken worden aangeboden maar niet geleverd lijkt het me wel een zaak van de forumbeheerders.

Nee laatste juist niet. Zoals de moderators al meerdere malen hebben uitgelegd:

Het modelbouwforum is hier NIET veranwoordelijk voor. het forum is betreft verkoop gedeelte alleen een communicatie middel. Het hoe en wat tussen verkoper en koper is tussen hun.

Ik stel maar 1 iemand verantwoordelijk en dat is die gozer die niet terug betaald.
Ik had alleen gehoopt dat de moderators ff beide kanten wilde aan horen (en dat hoeft niet lang te duren). Daar trekken ze hun conclusie uit. Wat hun conclusie ook zou zijn. Ik heb er vrede mee.
Ik begrijp dat ze daar misschien niet zoveel zin in hebben. Als dat zo is ga ik maar voor het plan van Bertus :)

Bij aankoop/verkoop spullen zorg dat je i.i.g. foto's ziet. Kijk altijd van wie je koopt, of aan wie je verkoopt. Mocht het dan nog fout gaan, het enige wat je kan doen is neem je verlies, en een persoonlijke boycot naar deze verkoper. Tevens blijven vragen om je geld, ooit zou hij toch moeten reageren. Eventueel een brief naar z'n adres.
Het leven is niet altijd eerlijk...
Het MBF is altijd méér dan duidelijk geweest over het Te koop gedeelte. Als je nu topics gaat aanmaken terwijl je weet dat ze op slot gaan, dan kan je het nog verknallen voor degene die wel blij zijn met het Te Koop gedeelte.

Wat hebben de moderators/beheerder hiermee te maken?

Zij bieden alleen de mogelijkheid om wat aan te bieden maar zijn nergens
verantwoordelijk voor.
Ook niet voor jouw miskoop.

Dan had je de spullen maar persoonlijk moeten gaan halen.

Nu kun je niet meer doen dan hopen dat het nog goed komt.
Zo werkt het bij elke andere verkoop site net zo :yes:

Had eigenlijk ook al wel een slotje verwacht van 1 van de moderators :roll:

Allereerst wil ik zeggen, het modelbouwforum is natuurlijk niet verantwoordelijk voor de oplichting. Dat spreekt voor zich!
Moderators moeten ook helemaal niet tussenkomen in een geschil.

Maar als je nu 100% weet dat iemand andere mensen oplicht, dan vind ik dat een ban op het forum op z'n plaats is.

Ik zit nog op andere fora, oa. een pokerforum.
Als ze bewijs hebben dat iemand een oplichter is, dan geven ze die persoon een ban.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back