Oplossing gezocht: ontregelde servo's

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Murre, 10 mei 2019.

  1. Murre

    Murre

    Lid geworden:
    24 okt 2017
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Almere
    Hallo, ik heb laatst een nieuwe spektrum AR400 ontvanger in mijn RC Vliegtuig geplaatst. Hierna heb ik een 3s 2200 mAh LiPo aangesloten en alle kanalen getest, die uitstekend werkten. Vandaag heb ik een onopgeladen 4s 3300 mAh LiPo aangesloten, waarna alle servo's in het vliegtuig zich met impulsen naar 1 kant bewogen. Hierna bewogen de servo's ongeregeld heen en weer wanneer ik iets deed met mijn zender. Ik heb met een andere zebderset getest of het aan de ontvanger kon liggen, maar hetzelfde gebeurde weer. De ESC is te zien op de foto. Ik vraag me af of de storing door deze veroorzaakt wordt, of dat de servo's beschadigt zijn. De regelaar zou volgens mij de accu aan moeten kunnen. Het gaat om Robbe RS 200 servo's. Weet iemand waardoor dit probleem veroorzaakt kan zijn en hoe ik het kan oplossen?
    Mvg, Murre
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Volgens de opdruk is het een "opto" ESC. Die hebben meestal geen BEC.

    Dan is de volgende vraag: Waar komt de voedingsspanning voor ca ontvanger en servo's vandaan??.
     
    Murre vindt dit leuk.
  3. Murre

    Murre

    Lid geworden:
    24 okt 2017
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Almere
    De accu is aangesloten op de ESC. Ik ben er net achter gekomen dat slechts 1 servo ongecontroleerd beweegt. Ik ben bang dat het aan de servo zelf ligt. Het vervangen hiervan wordt wel lastig (zie foto). Het draad loopt door een buis in de vleugel naar een Y-kabel.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    928
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Ik sluit niet uit dat de servo verkeerd om zit aangesloten dan. Heb dat gedrag ook wel eens gezien bij een vriend toen die 1 servo verkeerd om had aangesloten.

    Vermoedelijk heb je een losse BEC of ontvanger-accu naar ik aanneem dan, omdat N.P.S. ook al aangeeft dat het een OPTO ESC is en die hebben geen BEC erin zitten.
     
    Murre vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina