oplossing gezocht. Tarot t960 v2 draait om as tijdens opstijgen.

-1 klopt in ieder geval niet voor de hoogte.
De waarde wordt bepaald door de afstand tussen gps schotel en het verticale zwaartepunt van de copter.
Dat kan dan onder de bovenplaat liggen, afhankelijk waar de accu ligt.

2 lipos van -+ 1200 gram per stuk hangen onder de onderplaat.

wat zou jij proberen als hoogte? ruwe schatting natuurlijk.

Misschien een stomme vraag van mij :-) je hebt wel Hex I gekozen in de Naza software en niet Hex V aangezien je Naza naar een arm wijst ?

Net nog even geprobeerd met andere gains. Mocht niet baten. Motor 5 draaide de 1e keer niet mee bij het aanzetten van de motoren. 2e keer wel. Gas gegeven en de copter draaide meteen weer om zn eigens as meter oboven de grond. Meteen weer neergezet.

Op de grond nog even gekeken naar de draairichting en de props. deze staan goed. (Motortest aan de pc klopt ook.) Als de copter op de grond staat, en ik geef gas naar links, dan helt de copter naar links. Doe ik het nu naar rechts kantelt hij ook naar links huh:confused:

gewichtsverdeling is ook goed. Hier een pica van mn frustratie.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga maar door met stomme vragen stellen.. als je de naza op de computer aansluit gaan je levels wel netjes van het ene in het andere uiterste, en als de sticks gecenterd staan is alles groen?

Ik ga maar door met stomme vragen stellen.. als je de naza op de computer aansluit gaan je levels wel netjes van het ene in het andere uiterste, en als de sticks gecenterd staan is alles groen?

Klopt ook allemaal. Het gekke is dat als de copter bij het opstijgen begint te draaien, kan ik mn sticks bewegen wat ik wil, maar krijg hem niet stabiel. Probeer tegen te draaien maar dat werkt niet

Klopt ook allemaal. Het gekke is dat als de copter bij het opstijgen begint te draaien, kan ik mn sticks bewegen wat ik wil, maar krijg hem niet stabiel. Probeer tegen te draaien maar dat werkt niet

Kun je motor 5 nog eenvoudig wisselen met een buurman, om uit te sluiten dat het daar aan ligt? Anders vrees ik toch dat je bij de naza uit gaat komen. (en dan wel de juiste draairicxhting enz..)

Overigens: Ik heb er ook weinig verstand van, maar de lage plaatsing van de gps unit kwam ik hier en daar ook tegen als een probleemveroorzaker, maar meestal was dat dan storing in de gps en niet op de fc. Als je toch nu in atti vliegt.. kun je hem er ook eens afhalen, toch? Of had de v2 nou de hoogtemeter in dezelfde unit zitten? er was wel iets mee.

Mis toch je antwoord op het kalibreren van de ESC's. Heb je deze wel 1 voor 1 los gehad en allemaal hetzelfde afgesteld met een programming card?

Ook je lagers en asjes al eens gecontroleerd van je motoren?

Draai ze eens met de hand en kijk of ze allemaal even soepel draaien en rondgaan, als er 1 zwaarder draait dan wil de multi ook nog wel eens om zijn as gaan bewegen.

Back