Oprichting: EersteEindhovenseModelbouwZeilbotenVereniging EO

• Topicstarter Topicstarter Snill
  • Startdatum Startdatum
Sorry voor de foute data doorgeving,
fouten maken is menselijk is mijn smoes dan maar. Ik en pendelaar kunnen zondag 17e om 14:00 varen. Ik zal even kijken of een aparte usegroup mogelijk is.

Snill

@GJ: Wellicht is dit iets voor een paar van jullie leden...voor jullie is het in ieder geval dichterbij dan voor ons "Noorderlingen"

Bron:Duitse MM-forum http://www.micromagic-rc-segeln.de/

Nachrichten
Einladungen mini-sail e.V.

--------------------------------------------------------------------------------

nr-06-22.htm
Einladung 08 / 2005
SCALE-SAIL TREFFEN KÖLN 2006
14. FÜHLINGER SEE REGATTA

Ausschreibung

Ausrichter: Modellbau Rodenkirchen e.V.
Datum: Sa./So., den 30.09./01.10.2006
Teilnahme: vorbildgetreue oder vorbildähnliche ferngesteuerte Segelschiffsmodelle mit einer Rumpflänge ab 800 mm
Übernachtung: auf Wunsch Zimmernachweis
Anreise: Autobahn A1 Ausfahrt: Köln-Niehl / Fühlingen (100), dann Ausschilderung Regattastrecke folgen, Startstelle am Ende des Parkplatzes P1 hinter dem Bootshaus
Anmeldung: bis 25.09.2006
Meldeanschrift: mailto:borekd@yahoo.de - Borek Dvořák
Programm: Samstag: ab. 10.00 Uhr - Registrierung
11.30 Uhr - Start zur Wanderregatta
14.00 Uhr - Start zum Dreieckskurs-Regatta
ca. 18.00 Uhr - gemeinsames Abendessen
. Sonntag: ab 10.00 Uhr - Eröffnung
11.00 Uhr - Start zur Wanderregatta
13.00 Uhr - Start zur Dreieckskurs-Regatta
15.00 Uhr - Ausklang, Ergebnisse, Abreise

Die Teilnahme an den Regatten ist freiwillig.
Freies Segeln wird nur durch die für die Regatten benötigten Frequenzen und Strecken eingeschränkt.
Aufgrund der begrenzten Anzahl der RC-Kanäle ist die Teilnehmerzahl bei den Wanderregatten auf ca. 25 Modellbauer/Modelle beschränkt, die Gesamtteilnehmerzahl auf ca. 40 Teilnehmer. Mitglieder des MBR e.V. und des mini-sail e.V. haben Vorrang, ansonsten frühere Anmeldungen vor späteren.
Die Veranstalter behalten sich vor, je nach Wetterbedingungen bzw. Anzahl der Teilnehmer, Program-mänderungen vorzunehmen.
Die Veranstalter haften nicht für Schäden, gleich welcher Art, oder sonstige Nachteile, die mittelbar oder unmittelbar im Zusammenhang mit der Veranstaltung stehen.

Allen Teilnehmern wünschen wir eine gute Anreise und einen angenehmen Aufenthalt.

Anmeldungen an:
Borek Dvořák

E-mail an: borekd@yahoo.de
Anmeldung als .txt-Datei
Anmeldung als .doc-Datei

Hi,

Als alles mee zit heb ik Zondag tijd en kom ik naar de Hanevoetseplas.

Tot Zondag.

Hugo

Bijgaand de kanalen waar we mee zeilen.

1. Snill - Sea Dolphin 40mhz AM Kanaal 85
2. Pendelaar - US1M 40mhz FM Kanaal 83
3. John - 40mhz Kanaal 52
4. GJ - 27mhz Kanaal 6
5. ErikJan - 29mhz
6. Iwema
7. Petervr

Laatste 2 gebruikers zijn nog onbekend maar als ze komen zeilen kunnen ze rekening houden dat bovenstaande kanalen reeds in gebruik zijn.
Ik ga in iedergeval nog een extra setje kopen om het risico wat minder te maken dat we gebuik maken van het zelfde kanaal.

Pendelaar

Dan maar een update:

1. Snill - Sea Dolphin 40mhz AM Kanaal 85
2. Pendelaar - US1M 40mhz FM Kanaal 83
3. John - 40mhz Kanaal 52
4. GJ - 40mhz Kanaal 56
5. ErikJan - 29mhz
6. Iwema
7. Petervr-35mhz kanaal 63

We komen nog steeds niet in elkaars vaarwater.......

Verder zou ik zeggen: tot zondag 14.00 uur. Ik neem in iedergeval een potje bier mee (en voor GJ_ Guinness).
Is dat trouwens wel lekker uit fles/blik ????

ik neem cola mee.

En niet vergeten de bbq, frituurpan, worstjes, Frikandellen!!!!!, friet, hamburgers, party-tent.

En ík ben zo vrij geweest het digimes in dit bericht te zetten!
Roel

Jammer dat ik er zondag niet bij kan zijn. Het is bij mij achter, je kunt hier wel de frietpan inpluggen :)
Komende weken ziet het er wel weer beter uit met de vrije weekenden, Ik hou het forum in de gaten, en jullie zien mij binnenkort zeker eens aan de waterkant.

@ErikJan:
Ik kwam net langs het kastelenplein en ben even de wijk ingereden om die plas te "inspecteren". Ik vond de beste plek de NO hoek. Daar is een klein stukje waar volgens mij de boten in het water gelaten kunnen worden (bij een zinker). Zijn er betere plekken?

Voor de verwachte wind was dit wel de beste plek.

Hallo,

Ik kom met een "A" class 40 mhz FM kanaal 88.

Tevens heb ik 3 boeitjes welke ik ook mee breng.

Als we rond de boeitjes varen is het ook duidelijk wat de vaarrichting is.

I.v.m. de grote van mijn boot (2 meter lang en 25 kg waterverplaatsing) stel ik voor om elkaar aan de zuidkant van de plas te treffen zo als al eerder is voorgesteld.

afb5193.jpg

afb5194.jpg

Hier is ook een parkeerplaats welke bijna aan de oever is.

I.v.m. de wind kunnen we dan later bepalen waar we varen.

Tot morgen.

Hugo

De parkeerplaats aan de zuidkant is aan het einde van de Hunenborg. Halverwege de hunenborg zit een "knikje met zijstraten". Rechts is ook hunenborg maar de parkeerplaats is "geknikt rechtdoor".

De eerdere afspraak was Jongemastate/allersma en dan tussen de huizen door. Omdat het niet zeker is of iedereen vandaag voor vertrek nog zn PC aanzet ben ik daar om 14:00. (Zwarte Chrysler) Als daar om 14:15 niemand is ga ik ook naar de parkeerplaats.

@hugo: als je probeerd ons jaloers te maken met die dikke boot is dat dus gelukt :mad: :mad:

Laat iedereen mn nummer even meenemen zodat e.e.a. ter plekke geregeld kan worden: 06-51695875

voor het gemak en "future reference" even de plattegronden van de hier beschikbare plassen:
Hanevoet:
zhanevoetfk6.png

Karpendonk:
zkarpendonkgu1.png

Ik ben weer terug van 3 weken kroatie, damn** mis ik net een mooie meeting met modelzeilers in Eindhoven :cry:

Maar de volgende keer ben ik er bij met de Rainbow van Robbe.

Ik hoop snel foto`s te zien van deze vaarmiddag, ik ben zeer benieuwd !!

We houden zeker contact, SUPER.

PS in kroatie lekker gezeild, de rainbow is niet echt een snel bootje, loopt nogal snel uit het roer maar als beginner zeilt het met niet al te veel wind prima, ik heb er in ieder geval een hoop lol mee gehad !

behalve die ene keer dat de zender accu leeg was zonder dat ik het doorhad, zwemmen dus 8O
Gelukkig draaide de boot net nar me toe toen ik vlak bij was, vrouw aan de kant stond keihard te lachen (leedvermaak).

John33 zei:
...vrouw aan de kant stond keihard te lachen (leedvermaak).
Is die later niet ook in het water "gevallen" dan?

Het was idd gezellig zeilen vandaag met 5 boten. De wind had een beetje een eigen willetje maar was van tijd tot tijd toch prominent aanwezig. (tussen de windstiltes door).

Snill heeft tussen het radio/mp3luisteren op zn telefoon het ding ook nog gebruikt voor foto's. (weet ie wel dat je er ook mee kan telefoneren?). Ik wacht die foto's iig met spanning af.

Back